Το γυμναστήριο είναι σαν τη δίαιτα. Πάντα το ξεκινάς από μία Δευτέρα, από κάποιο Πάσχα, έναν Σεπτέμβρη, λίγο πριν τα Χριστούγεννα, ή στο παρά πέντε  μεγάλων γεγονότων, όπως ένας γάμος ή η έξοδος στην παραλία. Και λίγο αργότερα το παρατάς. Τι κάνεις λάθος;

Το fitness είναι τρόπος ζωής. Δεν είναι υποχρέωση, δεν είναι αγγαρεία. Είναι ένα κομμάτι στη φιλοσοφία της ζωής και ένα στη ρουτίνα της καθημερινότητας σου.

Αν ζηλεύεις όλους εκείνους που έχουν μία σταθερή σχέση με τη γυμναστική, τότε πρέπει να κάνεις τα ακόλουθα.

Πάρε την απόφαση
Το παν στη ζωή είναι θέμα απόφασης. Άπαξ και την πάρεις,  έχεις κάνει τη μισή διαδρομή προς την επίτευξη του στόχου. Η απόφαση θα γίνει εύκολη ή δύσκολη, από το ποιό είναι το κίνητρο. Πρέπει το κίνητρο σου να πηγάζει από έμπνευση και θέληση, όχι από παράγοντες που θα σε κάνουν να «αγαπήσεις» τη γυμναστική υπό όρους. Το κριτήριο που θα σε οδηγήσει να πάρεις την απόφαση να βάλεις τη γυμναστική στη ζωή σου, θα είναι και εκείνο που θα σε κάνει να την κρατήσεις κιόλας. Αν θέλεις απλά να αδυνατίσεις και η γυμναστική είναι το μέσο σου, θα εγκαταλείψεις. Αν θέλεις να έχεις ένα γερό σώμα που θα αποπνέει υγεία, τότε πάμε καλά.

Πειθαρχία
Θα είναι το μεγάλο σου όπλο! Η πειθαρχία χρειάζεται σε  οτιδήποτε θέλουμε στη ζωή μας σταθερά. Όταν λέμε πειθαρχία, εννοούμε πως δεν βρίσκουμε δικαιολογίες για να αποφύγουμε την προπόνηση, αλλά αναζητάμε πάντα την όρεξη για να ασκηθούμε. Πειθαρχία σημαίνει να έχεις τη γυμναστική ψηλά στην ατζέντα σου και να δίνεις χρόνο και χώρο στο πρόγραμμα σου για τη φροντίδα του σώματος σου. Για να πετύχεις την πειθαρχία θα πρέπει να βοηθήσεις τον εαυτό σου και αυτό θα το κάνεις αν φτιάξεις ένα σωστό πρόγραμμα. Εσύ ξέρεις τις υποχρεώσεις σου καλύτερα από τον καθένα. Δες πότε σου είναι πιο εύκολο και πιο ευχάριστο βεβαίως, να κάνεις γυμναστική.

Έχεις δουλειά, παιδιά, σκυλιά; Όλα μπορείς να τα συνδυάσεις αρκεί να έχεις θέληση. Τακτοποίησε έτσι τα «πρέπει» και τα «θέλω» σου ώστε να έχεις λίγο χρόνο κάθε εβδομάδα για σένα και την προπόνηση σου. Δεν χρειάζεται να είναι κάθε μέρα, αλλά όταν όμως έχεις ημέρα προπόνησης φρόντισε να αφήνεις «αέρα» χρόνου, πριν και μετά τη γυμναστική σου για τα περαιτέρω, όπως ένα απολαυστικό ντουζ, ένα σνακ, προετοιμασία της τσάντας με τα απαραίτητα ρούχα. ΄Όλα αυτά θα κάνουν τη γυμναστική όχι απλά ρουτίνα αλλά ιεροτελεστία. Επίσης, άκου το σώμα σου! Εκείνο θα επιλέξει καλύτερα ποιες είναι οι ώρες που μπορεί να προπονηθεί πιο αποτελεσματικά.

Διάλεξε τι σου αρέσει
Όσο και να θεωρείς ότι βαριέσαι τη γυμναστική, αυτό στις μέρες μας δεν μπορεί να αποτελέσει δικαιολογία. Με τόσες επιλογές δεν θα ξέρεις τι να διαλέξεις. Εμένα που έχει συμβεί πολλές φορές, να θέλω να κάνω τόσα πράγματα μαζί, που δεν με φτάνουν οι μέρες. Γιόγκα, πιλάτες, κρος φιτ, βάρη, στίβος, αερόβια , κολύμπι, ποδήλατο, τέννις, κιξ μποξ… Από που να το πιάσω και που να το αφήσω. Η λίστα με τα είδη γυμναστικής και τα αθλήματα που θα μπορούσες να πειραματιστείς είναι τεράστια. Εσύ θα είσαι εκείνος που θα αποφασίσει τι θέλει να πετύχει και τι ταιριάζει περισσότερο στα γούστα του.

Μπες δυνατά
Αφού επιλέξεις τι είναι αυτό που σε ευχαριστεί, συμβουλεύσου έναν ειδικό. Εκείνος θα σε βοηθήσει να πετύχεις τους στόχους σου γιατί θα ξέρει πως να συνδυάσει τις ανάγκες σου με τις απαιτήσεις ενός σωστά δομημένου προγράμματος. Το καλύτερο θα ήταν να κάνεις ένα πρόγραμμα που θα συνδυάζει αερόβια και αναερόβια άσκηση, για ενδυνάμωση και καύση μαζί. Ο ειδικός επίσης θα σου μάθει την τεχνική, γιατί το ζητούμενο είναι να γυμναζόμαστε αλλά να το κάνουμε σωστά μειώνοντας τις πιθανότητες τραυματισμού.  Όταν λέμε «μπες δυνατά» δεν εννοούμε «πέσε με τα μούτρα» και ο λόγος ακολουθεί παρακάτω.

Βάλε ρεαλιστικούς στόχους
Κάθε μέρα, κάθε προπόνηση θα πρέπει να είναι και ένα βήμα προς το στόχο σου. Και καλό είναι αυτός να είναι μακροπρόθεσμος και βέβαια ρεαλιστικός. Μην έχεις για πρότυπο τη Ζιζέλ, ή αν είσαι άντρας το μοντέλο με τους κοιλιακούς φέτες. Η μεν είναι μοντέλο, ο δε μπορεί να «τρυπιέται» (αναβολικά). Μην κοιτάς περιοδικά και αστέρες. Όλοι αυτοί είναι διατεθειμένοι να κάνουν ακρότητες για το αποτέλεσμα που  οραματίζονται. Εσύ θέλεις ένα υγιές, γραμμωμένο σώμα σε ανθρώπινα πλαίσια, χωρίς να κακοποιήσεις τον εαυτό σου σωματικά και συναισθηματικά. Σε περίπτωση που θέλεις να κάνεις το fitness τρόπο ζωής, ο καλύτερος στόχος είναι ακριβώς αυτός ! Να κάνεις το fitness τρόπο ζωής!

Υπομονή
Το να κτίσεις μία νέα φιλοσοφία, μία νέα στάση ζωής, δεν γίνεται από τη μία μέρα στην άλλη. Θέλει λίγο μεταβατικό χρόνο, μία περίοδο προσαρμογής τόσο για το σώμα όσο και για το μυαλό. Και βέβαια να θυμάσαι πως το ίδιο ισχύει και για το σώμα…


ΟΜΟΡΦΙΑ & ΣΤΥΛ : 08 Dec 2017

Φροντίδα από… χέρι…

Τα χέρια μας, μαζί με το λαιμό, είναι τα σημεία εκείνα που συχνά προδίδουν την ηλικία μας, ή πολλές φορές μας προσθέτουν και περισσότερα χρόνια! Ακριβώς επειδή σε αυτές τις περιοχές το δέρμα είναι πολύ λεπτό, και όταν πρόκειται για τα χέρια μας, υφίστανται και πολλές ταλαιπωρίες, ο χρόνος τα κουράζει λίγο πιο εύκολα γι\' αυτό και πρέπει να τα φροντίζουμε επιμελώς. Αν πολλές παραλείπουμε την όποια περιποίηση, να γιατί αυτό πρέπει να αλλάξει. Πρόβλημα: Τα χέρια μας έρχονται πολλές φορές την ημέρα σε επαφή με το νερό, καθώς τα πλένουμε κάθε λίγο και λιγάκι. Αυτό τα αφυδατώνει και τα ξηραίνει   κάνοντας το δέρμα να δείχνει ταλαιπωρημένο και σαφώς... ζαρωμένο. Λύση:  Μην υποτιμάτε τις ενυδατικές κρέμες. Μπορεί να θεωρείτε υπερβολικές τις γυναίκες εκείνες που φέρουν στη τσάντα τους κρέμα χεριών, ή να μην έχετε σκεφτεί ποτέ να αγοράσετε μία για εσάς, αλλά η ενυδάτωση των χεριών σας είναι επιτακτική και μάλιστα κάθε φορά που τα πλένετε και να νιώθετε να «τραβάνε». Η χρήση της κρέμας , μετά από κάθε πλύση, θα ισορροπήσει το ph  του δέρματος και θα το ανακουφίσει. Πρόβλημα: Τα χέρια μας έρχονται σε επαφή συνέχεια με τον ήλιο και αυτό είναι πρόβλημα. Ο ήλιος είναι επικίνδυνος πόσο μάλλον για λεπτά δέρματα όπως αυτό που έχουμε στα χέρια. Ο ήλιος επίσης δεν ευθύνεται μόνο για τη φωτογήρανση των χεριών μας αλλά και για τις καφέ κηλίδες που κάνουν την εμφάνιση τους μετά τα σαράντα και μαρτυρούν πως μεγαλώνουμε. Λύση: Αντηλιακή! Αντηλιακή κάθε μέρα, όλο το χρόνο! Γιατί ο ήλιος είναι εκεί, και μάλιστα ακόμα και τις ώρες που δεν το φαντάζεσαι. Έχεις σκεφτεί ποτέ πως την ώρα που οδηγείς τα χέρια σου ρουφάνε ήλιο, κρατώντας το τιμόνι και πολλές φορές από αντανάκλαση στο τζάμι που τον κάνει ακόμα πιο δυνατό; Μην το σκέφτεσαι! Η αντηλιακή πρέπει να είναι δεύτερη φύση σου... Πρόβλημα: Απώλεια λίπους Με τα χρόνια, ο οργανισμός μας χάνει λίπος σε πολύ συγκεκριμένες περιοχές, όπως το πρόσωπο αλλά και τα χέρια. Αυτό τα κάνει να δείχνουν κουρασμένα ενώ κάνει ακόμα πιο εμφανείς τις φλέβες κάτι που παραπέμπει σε γήρας. Λύση: Η επιστήμη  έχει ανακαλύψει πολλές και έξυπνες λύσεις για να διατηρείται η αίσθηση του όγκου στα χέρια, και καλό θα ήταν αν είστε σε ηλικία που το χρειάζεστε, να ενημερωθείτε από έναν ειδικό για το  πως θα μπορούσατε να παρέμβετε έξυπνα για φυσικό αποτέλεσμα.    

MORE FROM THEFitness & Sports

MORE To BELIEVE