Αυτό το άρθρο να ξέρεις, το γράφω χωρίς να χρειαστεί να συλλέξω καμία απολύτως πληροφορία από το διαδίκτυο , αλλά χρησιμοποιώντας αποκλειστικά την πείρα και την εμπειρία μου.
Αν είσαι από εκείνους που θέλουν να πειραματιστούν φέτος το καλοκαίρι, ή γιατί όχι να αναζητήσουν και ένα νέο χόμπι που να συνδυάζει τη δράση και τη θάλασσα, είμαι ο άνθρωπος σου. Παρακάτω θα σου κάνω μία λίστα με θαλάσσια σπορ, και εσύ θα κρίνεις αν και ποιο σου ταιριάζει.

Υγ: Τα έχω δοκιμάσει όλα.

Κολύμπι
Κλασικό και σίγουρο. Ο καθένας μπορεί να το κάνει, αν θέλεις όμως μπορείς να το μετατρέψεις από μία απλή βουτιά σε κάτι περισσότερο αν έχεις καθημερινά στόχο να «βγάζεις» ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα. Τα είδη και τα στυλ στο κολύμπι είναι πολλά, όπως και οι ασκήσεις που μπορείς να κάνεις μέσα στο νερό επίσης αμέτρητες. Το κολύμπι χαλαρώνει πολύ και ηρεμεί, ενώ δουλεύει εξαιρετικά το σώμα χρησιμοποιώντας όλους τους μύες.

Θαλάσσιο σκι
Υπέροχο άθλημα. Το πρώτο με το οποίο καταπιάστηκα. Μπορεί να γίνει με δύο πέδιλα, ή με ένα, το λεγόμενο μονό. Κατά την άποψη μου μην κάνεις περισσότερες από δύο φορές διπλό σκι, δεν έχει να σου προσφέρει καμία συγκίνηση πέρα από την εξοικείωση με το άθλημα. Η αληθινή μαγεία είναι στο μονό. Πολύ τεχνικό άθλημα, θέλει υπομονή και επιμονή, κοστίζει γύρω στα 30 με 35 ευρώ το δεκάλεπτο ( δεν θα αντέξεις σε καμία περίπτωση παραπάνω) αλλά είναι σε γεμίζει με αυτοπεποίθηση και δυναμισμό

Windsurf
Η αδυναμία μου. Το άθλημα μου. Η αγάπη μου. Η ζωή μου όλη. Για μένα ο βασιλιάς των θαλάσσιων σπορ. Το windsurf χρειάζεται αέρα. Αν δεν σου αρέσει ο αέρας, δεν θα το αγαπήσεις. Θα δοκιμάσει την υπομονή και τα νεύρα σου όσο τίποτε άλλο στον κόσμο. Θα σε κάνει να κλάψεις. Θα σε καταπονήσει σωματικά. Θα σε ταλαιπωρήσει γιατί ο αέρας πάντα θα είναι πιο δυνατός από σένα και μέχρι να γνωριστείτε και να τα πάτε καλά, θα σε τυραννά χωρίς τύψεις. Λένε πως το windsurf  θέλουν να το δοκιμάσουν αρκετοί , ωστόσο εκείνο θα αποφασίσει ποιους θα κρατήσει. Και κρατάει εκείνους που το σέβονται και το αγαπούν πραγματικά. Είναι τεχνικό κάτι που το κάνει δύσκολο. Θέλει τριβή και συνεχή ενασχόληση και για να μπορέσεις να απολαύσεις τις πραγματικές συγκινήσεις του αθλήματος θα πρέπει να το κάνεις τρόπο ζωής. Δεν συμβιβάζεται με τίποτα λιγότερο.  Τα μαθήματα είναι γύρω στα 20-25 ευρώ ενώ  εξοπλισμό αν θέλεις δικό σου, μπορείς να βρεις , μεταχειρισμένο σε καλή κατάσταση, στα 1200 ευρώ. Αν πας μιλημένος, είναι καλή τιμή δεδομένου ότι δεν θα χρειαστεί για αρκετό διάστημα να δώσεις χρήματα για κάτι παραπάνω από αυτό που θα αποκτήσεις αρχικά. Πίστεψε με γίνεται απόσβεση. Υπάρχει πάντα και η λύση της ενοικίασης.

Surf
Το σερφ, είναι το άθλημα που απαιτεί μόνο σανίδα, χωρίς πανί. Εδώ χρειάζεσαι κύμα. Η Ελλάδα αν και δεν φημίζεται για την παράδοση της στο σερφ, έχει μέρη που μπορούν να βγάλουν κύμα. Το καλοκαίρι, η Τήνος, η Ικαρία, η Κρήτη και ενίοτε η Πελοπόννησος σου δίνουν αυτή την ευκαιρία, το χειμώνα με νοτιάδες μπορείς για καμιά 20άρια μέρες το χρόνο, αν είναι καλή η σεζόν , να κάνεις σερφ και στη Βουλιαγμένη, αλλιώς το άθλημα απαιτεί ταξίδια σε Πελοπόννησο ως πιο κοντινό προορισμό και σε κάνα δυο μέρη λίγο πιο μακριά , όπως Πάργα , που απαιτούν λίγο περισσότερη εμπειρία.
Ωραίο άθλημα. Θέλει και αυτό το χρόνο του. Όπως και την αφοσίωση του. Αλλά είναι από εκείνα τα σπορ που σε κάνουν ένα με τη φύση. Έχει και αυτό την τεχνική του αλλά αντιστοίχως και τη μαγεία του. Επίσης φημίζεται για το ότι σου αλλάζει τη ζωή. Είναι πιο φθηνό από το windsurf  όσον αφορά στον εξοπλισμό με τις τιμές  να ξεκινήσουν και από 250 με 300 ευρώ.

Wake surf
Είναι κάτι ανάμεσα σε surf  και  wake board. Είναι fun,  σε εξοικειώνει με το surf, σε φέρνει κοντά με τους φίλους σου. Κοστίζει γύρω στα 35 ευρώ η βόλτα, εξαρτάσαι από μηχανοκίνητο σκάφος. Οκ…
Από εκεί και έπειτα υπάρχουν και άλλα αθλήματα όπως το wake board  ή το kite surf  τα οποία δεν αναφέρω γιατί απλά δεν είχα ποτέ εμπειρία. Δεδομένου ότι το κείμενο είναι καθαρά εμπειρικό , θεώρησα τίμιο να σου πω μόνο όσα γνωρίζω από την επαφή που είχα εγώ με τα αντίστοιχα αθλήματα.

Όποιο και αν επιλέξεις, να θυμάσαι πως η θάλασσα έχει κανόνες τους οποίους και οφείλουμε να σεβόμαστε.

Καλή διασκέδαση!

 


Το μαγνήσιο είναι από τα πιο βασικά ιχνοστοιχεία του οργανισμού και όμως λίγοι είναι εκείνοι που γνωρίζουν την αξία του αλλά και τη συνεισφορά του στον οργανισμό. Χάρη στο μαγνήσιο ενεργοποιούνται και λειτουργούν οι μύες και τα νεύρα, απορροφώνται οι πρωτεΐνες, οι υδατάνθρακες και τα λιπαρά, ενεργοποιούνται σημαντικές ορμόνες όπως η σεροτονίνη. Τους παλαιούς καλούς καιρούς που η τροφή μας ήταν πιο αθώα και καθαρή , σε μια μέση δίαιτα ένας άνθρωπος θα μπορούσε να πάρει από το φαγητό μέχρι και 500mg μαγνήσιου, ποσότητα αρκετή για να μπορέσει ο οργανισμός να διατηρεί τα απαραίτητα επίπεδα του ιχνοστοιχείου. Στις μέρες μας όμως η ποσότητα αυτή έχει πέσει στα 300mg , κάτι που δεν είναι καλό αν λάβει κανείς υπόψιν του πως με το πέρασμα των χρόνων η ανεπάρκεια σε μαγνήσιο μπορεί να προκαλέσει πολλά και σοβαρά προβλήματα υγείας. Η έλλειψη σε μαγνήσιο είναι εύκολο να διαπιστωθεί, μέσω μίας απλής εξέτασης αίματος, ωστόσο υπάρχουν ενδείξεις που θα έπρεπε να μας κινητοποιήσουν. Τέτοιες είναι η ναυτία, η αίσθηση κόπωσης και η ημικρανίες, ενώ αν δεν καλυφθούν για μεγάλο διάστημα οι ανάγκες για μαγνήσιο  τότε μπορεί να παρουσιαστούν αλλαγές στη διάθεση και στη συμπεριφορά, έντονοι μυϊκοί σπασμοί και κράμπες, αρρυθμία, και άλλες επιπλοκές σε πιο ευαίσθητες καρδιές, καθώς  όπως είπαμε και νωρίτερα το μαγνήσιο είναι το πλέον απαραίτητο ιχνοστοιχείο για τη σωστή λειτουργία και αποκατάσταση των μυών. Η πιο εύκολη λύση για την λήψη της απαραίτητης ποσότητας μαγνησίου είναι το συμπλήρωμα, που μπορεί κανείς να προμηθευτεί ( κυρίως σε μορφή χαπιού) από τα φαρμακεία και τα καταστήματα συμπληρωμάτων διατροφής. Πριν όμως κάποιος καταλήξει σε αυτή τη λύση, καλό είναι να φροντίσει πρώτα λίγο καλύτερα τη διατροφή του προκειμένου να συμπληρώσει από τις σωστές τροφές, το μαγνήσιο που έχει ανάγκη. Καλή ποιότητα μαγνήσιου μπορεί κανείς να βρει στα παρακάτω τρόφιμα. Αμύγδαλα: Πέραν του ότι είναι αντιοξειδωτικά, περιέχουν και πολύ μαγνήσιο. Η κατανάλωση τους μαζί με μπανάνα που από τα φρούτα είναι ο βασιλιάς του μαγνήσιου, μπορούν να αποτελέσουν τέλεια τροφή για αποκατάσταση των μυών μετά από προπόνηση. Και άλλοι ωστόσο ξηροί καρποί είναι επίσης πλούσιοι σε μαγνήσιο όπως τα φουντούκια, τα αράπικα φιστίκια αλλά και τα φιστίκια Αιγίνης, οι λιόσποροι και ο λιναρόσπορος. Από την οικογένεια των φρούτων, πέρα από την μπανάνα, που είναι ο αρχηγός, μαγνήσιο βρίσκουμε στα σύκα, τα βερίκοκα, τα μήλα, τα ροδάκινα και τους χουρμάδες. Τα όσπρια επίσης είναι μία καλή πηγή μαγνησίου, όπως τα ρεβίθια, τα αμερικάνικα φασόλια. Το σουσάμι , άρα και το ταχίνι, όπως επίσης και το φύτρο σταριού αλλά και το κακάο, είναι τροφές πλούσιες στο απαραίτητο αυτό ιχνοστοιχείο, όπως επίσης και  το κεχρί. Όλα τα πράσινα λαχανικά αγαπούν το μαγνήσιο, και κυρίως το μπρόκολο, ενώ μεγάλη ποσότητα βρίσκουμε τόσο στην αγκινάρα  όσο και στο καλαμπόκι. Να σημειώσουμε πως το κρέας περιέχει ελάχιστο μαγνήσιο, ενώ στα ψάρια το βρίσκουμε στις πιο λιπαρές κατηγορίες όπως ο σολομός. Όλοι μας πρέπει να γνωρίζουμε κατά πόσο ικανοποιούμε τις ανάγκες του οργανισμού μας στο μαγνήσιο και ειδικά όσοι αγαπούν την άθληση, την άσκηση και τη γυμναστική, καθώς καταπονούν περισσότερο το σώμα και τους μύες.

MORE FROM THEFitness & Sports

MORE To BELIEVE