Η βιταμίνη D είναι από τις πιο σπουδαίες και απαραίτητες για τον οργανισμό μας βιταμίνες, καθώς ευθύνεται για τη σωστή και αποτελεσματική απορρόφηση του ασβεστίου και το φωσφόρου ενώ μας οχυρώνει ενάντια σε ασθένειες όπως η σκλύρηνση κατά πλάκας, οι καρδιοπάθειες και οι ιώσεις.
Η εν λόγω βιταμίνη είναι γνωστή και ως βιταμίνη του ήλιου, επειδή υπάρχει ήδη στον οργανισμό μας, καθώς την παράγει από μόνος του, αρκεί να πυροδοτηθεί από την έκθεση μας στον ήλιο.
Ναι μεν τη βρίσκουμε και σε τροφές όπως ο σολωμός, οι γαρίδες, οι σαρδέλες ή ο κρόκος αυγού, όχι όμως σε ποσότητες αρκετές ώστε να μας καλύψει τις καθημερινές μας ανάγκες.
Το μυστικό της βρίσκεται λοιπόν στον ήλιο. Ο ιδανικός τρόπος για να ενεργοποιήσουμε στα κατάλληλα επίπεδα την βιταμίνη D είναι η έκθεση στον ήλιο. Όχι όμως η πολύωρη έκθεση, με χρήση αντηλιακού.

Όχι!

Αυτό που δεν ξέρει κανείς είναι πως για να ενεργοποιηθεί η παραγωγή βιταμίνης D αρκεί μόλις  ένα δεκάλεπτο έκθεσης μας στον ήλιο, χωρίς να έχουμε βάλει τίποτε στο δέρμα μας αλλά και χωρίς να φοράμε γυλιά! Αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να επιλέγουμε τις πολύ πρωινές ώρες για το δεκάλεπτο που θα αφιερώσουμε στην παραγωγή της βιταμίνης στο σώμα μας, όπου ο ήλιος δεν είναι ακόμα τόσο καυτός και βλαβερός. Επίσης κάτι πολύ σημαντικό που πολλοί δεν γνωρίζουν, είναι το γεγονός πως μετά από την έκθεση μας στον ήλιο , αυτό το δεκάλεπτο, δεν πρέπει να πλυθούμε με σαπούνι, για όσο το δυνατόν περισσότερες ώρες γίνεται, γιατί η απορρόφηση χημικών από τους πόρους του δέρματος περιορίζει κατά πολύ την βιταμίνη D!

 

 


Συμβαίνει ακόμα και στις καλύτερες οικογένειες. Να ψάχνεις να βρεις μία δικαιολογία για να αποφύγεις την άσκηση. Και υπάρχουν πολλές, αλλά άκρως κλασικές, γι΄ αυτό και εδώ θα βρεις την απάντηση σε κάθε μία από αυτές! «Δεν έχω χρόνο!» Μωρέ χρόνο έχεις! Απλά δεν θες να σηκωθείς από τη βολή σου και να προσπαθήσεις. Αν κάτσεις και αναλογιστείς πόσο χρόνο ξοδεύεις κάθε μέρα για να σερφάρεις στο ίντερνετ ή να δεις άσκοπα τηλεόραση , θα βρεις ώρα όχι για μία αλλά για δύο προπονήσεις! Ας είμαστε σοβαροί! Ο χρόνος πάντα ήταν μία καλή δικαιολογία, αλλά ποτέ αληθινή αιτία για να μην κάνεις άσκηση! «Είναι βαρετό» Δεν διαφωνώ ! Σαφώς και μπορεί να είναι βαρετό! Και η δουλειά σου είναι βαρετή αλλά πας κάθε μέρα! Θα μου πεις πληρώνεσαι! Και στη γυμναστική όμως έχεις επιλογές, που στη δουλειά δεν έχεις! Δεν σου αρέσει ο τρόπος που έχεις επιλέξει για να γυμναστείς; Αναζήτησε άλλους τρόπους που θα σε κάνουν να θες να κάνεις την προπόνηση σου. Στις μέρες μας όπου οι τρόποι εκγύμνασης είναι άπειροι, το ότι η γυμναστική σου φαντάζει βαρετή , δεν στέκει. Τέλος. «Το δοκίμασα και δεν είδα αλλαγή» Μα αν κάνεις γυμναστική με σκοπό να δεις αλλαγή, δεν θα δεις ουσιαστικά τίποτα! Πέρα από αυτό, το πιθανότερο είναι να μην είδες αλλαγή, επειδή είτε δεν είχες το σωστό τρόπο, είτε δεν είχες το σωστό στόχο, είτε δεν αφιέρωσες το σωστό χρόνο. Αναθεώρησε, αλλά αυτή τη φορά κάντο σωστά και θα δεις την αλλαγή. Όχι μόνο εσύ, αλλά και οι άλλοι.  «Είμαι κουρασμένος» Να μία καλή δικαιολογία για...να κάνεις άσκηση! Η άθληση, σε όποια της μορφή, μπορεί να χαρίσει ενέργεια και βέβαια μπορεί να σε κάνει να νιώσεις χαρούμενος χάρη στις ουσίες που απελευθερώνονται στον οργανισμό μας όταν προπονούμαστε. Την επόμενη φορά που θα πεις στον εαυτό σου πως είσαι κουρασμένος για γυμναστική, να ξέρεις πως του δίνεις την αφορμή να σηκωθεί και να πάρει τα πόδια του!

MORE FROM THEΔΙΑΤΡΟΦΗ

MORE To BELIEVE