Ο τίτλος είναι απλός για να καταλάβεις αυτό που επιστήμονες πιο διακριτικά επικοινωνούν ως:

Οι γυναίκες που  κάνουν καθιστική ζωή παρουσιάζουν κύτταρα 8 χρόνια πιο γερασμένα απ ότι η βιολογική τους ηλικία!

Πολλές φορές σας μιλώ εδώ για τα οφέλη της άσκησης, της προπόνησης και του αθλητισμού, αλλά τώρα έχω και επιστημονική “βούλα” στα άρθρα μου καθώς η ιατρική σχολή της Καλιφόρνια στο Σαν Ντιέγκο μελέτησε 1500 γυναίκες ηλικίας από 55 έως 90 και κατέληξε πως  εκείνες οι γυναίκες που ακολουθούσαν έναν καθιστικό τρόπο ζωής, είχαν πιο γηρασμένα και κουρασμένα κύτταρα από εκείνες που ήταν δραστήριες ακόμα και αν οι τελευταίες ήταν μεγαλύτερες σε ηλικία!

Καθώς τα κύτταρα μας δεν έχουν απαραίτητα την βιολογική μας ηλικία, μπορούν να μαρτυρήσουν πολλά για τις επιλογές που κάνουμε τόσο στον τρόπο ζωής μας όσο και στη διατροφή μας.

Τα αποτελέσματα της έρευνας που παρουσιάστηκαν στο “Health day” σαφώς και δεν δημιουργούν σχέση αιτίου και αιτιατού ανάμεσα στο καθισιό και το γήρας, αλλά κάνουν ξεκάθαρο πως όσο πιο δραστήρια είναι μία γυναίκα τόσο πιο νέα αισθάνεται αλλά και νιώθει καθώς τα κύτταρα της παρουσιάζονται πιο δυνατά και ζωηρά.

Οι επιστήμονες ορίζουν ως καθιστική ζωή, τις 10 ώρες στασιμότητας (δουλειά γραφείου, τηλεόραση στον καναπέ ή ζωή μέσα στο σπίτι) ενώ θεωρούν πως 20 μόλις λεπτά άσκησης της ημέρας είναι αρκετά για να κινητοποιήσουν τον οργανισμό μας.  Ως δραστήρια ζωή, ορίζουν τη ζωή εκείνη που γνωρίζει τι πάει να πει άσκηση, στην όποια της μορφή, και αποτελεί μέρος της καθημερινότητας για διάρκεια χρόνων.

Όσες φορές και αν μου δίνεται η ευκαιρία, θα σας τονίζω τη σημαντικότητα της άσκησης στη ζωή μας, ώσπου πλέον να καταλάβετε πως μιλάμε για φιλοσοφία ζωής και όχι για αγγαρεία.


Ξέρω πως αυτό το κείμενο αποτελεί γροθιά στο στομάχι για πολλούς από εσάς, αλλά ουσιαστικά πρόκειται για το τελευταίο πόρισμα έρευνας που είδε το φως της δημοσιότητας: Τηγανητές πατάτες, ψωμί του τοστ αλλά και άλλα πολλά τρόφιμα που τσιγαρίζονται, ψήνονται ή τηγανίζονται για παραπάνω χρόνο ή σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες, είναι ένοχα για καρκίνο και ο λόγος είναι η χημικού ουσία ακρυλαμίδιο.” Ο καθηγητής Γκάι Πόπι, επικεφαλής της έρευνας που  έκανε για λογαριασμό της βρετανικής κυβέρνησης, η Εταιρεία Μελέτης Τροφίμων ( Food Standars Agency)  ήταν ξεκάθαρος πως οι τηγανιτές πατάτες αλλά και το παραψημένο ψωμί του τοστ είναι από τις πλέον ένοχες τροφές, σημειώνοντας ωστόσο πως δεν είναι οι μόνες. Το ακρυλαμίδιο  βρίσκεται σε πολλές τροφές,  ακόμα και ωμές, αν και σπάνια, ενώ εμφανίζεται κατά τη διάρκεια του απλού μαγειρέματος ή ψησίματος. Κάτι που σημαίνει πως ο άνθρωπος εκτίθεται στο ακρλαμύδιο εδώ και αιώνες. Το νέο στοιχείο όμως είναι πως η χημικού αυτή ουσία που φέρεται να είναι αποτέλεσμα φυσικών διεργασιών στο τρόφιμο, είναι επιβλαβής για τον ανθρώπινο οργανισμό καθώς έχει αποδειχθεί ότι προκαλεί διάφορες μορφές καρκίνου. «Ο μόνος τρόπος για να αποφύγει κάποιος το ακρυλαμίδιο είναι να τρώει τις τροφές ωμές, κάτι που για πολλούς δεν είναι δυνατό να συμβεί, αν και υπάρχουν και οι raw vegan , που δικαιώνονται για την επιλογή τους να τρώνε τα πάντα ωμά, ή μαγειρεμένα μέχρι τους 42 βαθμούς. Από την άλλη υπάρχουν κάποιοι κανόνες που αν τηρηθούν τότε οι τα επίπεδα ακρυλαμιδίου που θα δημιουργηθούν θα είναι σε πολύ πιο ασφαλή για τον άνθρωπο επίπεδα» Συμπληρώνει ο Γκαί Πόπι, τονίζοντας τι θα πρέπει να προσέξει κάποιος: Αναζητείστε το χρυσό στα τρόφιμα: Όταν τηγανίζεται πατάτες ή όταν ψήνεται το ψωμί του τοστ, να περιμένετε μέχρι τα τρόφιμα να πάρουν χρυσή απόχρωση. Δεν θέλετε να σκουρύνει ούτε η πατάτα ούτε να καλοψηθεί το ψωμί. Ακόμα και τα τρόφιμα έχουν οδηγίες: Ειδικά τα παρασκευασμένα ή προτηγανισμένα. Διαβάστε προσεκτικά τι γράφουν οι συσκευασίες όσον αφορά στο τηγάνισμα, το ψήσιμο ή το βράσιμο και μείνετε πιστοί σε ότι αναγράφεται. Μην διατηρείται τις πατάτες στο ψυγείο: Η πατάτα πρέπει να φυλάσσεται σε σκοτεινό  και δροσερό μέρος, καθώς αν την έχετε στο ψυγείο και μετά την βράσετε ή την τηγανίσετε, τα επίπεδα του ακρυλαμιδίου θα εκτοξευτούν, κάτι που δεν θέλετε. Προσέχετε τη διατροφή σας: Καθώς το ακρυλαμίδιο εμφανίζεται κυρίως στο τηγάνισμα ή στο τσιγάρισμα, καλό θα ήταν να επιλέγετε άλλους τρόπους μαγειρέματος, να προσέχετε την ποιότητα των λαδιών που χρησιμοποιείτε και να μην αφήνετε τις τροφές σας να «αρπάξουν» στο μαγείρεμα.  Προτιμήστε τροφές που καταναλώνονται ωμές, ενώ αποφεύγετε τα προμαγειρένα ή παρασκευασμένα φαγητά.  

MORE FROM THEFitness & Sports

MORE To BELIEVE