Πολλές φορές πριν καταλάβουμε πως πάσχουμε από κάποια έλλειψη βιταμίνης ή κάποιο άλλο παθολογικό πρόβλημα, ο οργανισμός μας έχει φροντίσει να μας στείλει τα σημάδια του, τα οποία εμείς έχουμε υποτιμήσει. Το πρόσωπο μας και το δέρμα μας είναι τα πρώτα καμπανάκια κινδύνου που χτυπούν όταν κάτι δεν πάει καλά με την υγεία μας.

Ανεπιθύμητη τριχοφυΐα
Για τις γυναίκες η ανεπιθύμητη τριχοφυΐα είναι απόδειξη ορμονικής διαταραχής  που προκαλείται από την υπερπαραγωγή των ανδρογόνων. Μπορεί ωστόσο να είναι και ένα πρώτο δείγμα συνδρόμου πολυκυστικών ωοθηκών. Πριν λοιπόν αναζητήσετε την άμεση λύση στην αποτρίχωση, καλό θα ήταν να συζητήσετε το πρόβλημα σας και με έναν ειδικό.

Ακμή
Αν για κάποιο λόγο, ενώ δεν βρίσκεστε στην εφηβεία αλλά δεν είχατε και προηγούμενους λογαριασμούς με δερματικά προβλήματα, ξαφνικά βγάζετε σπυράκια, ερεθισμένα ή με πύων, τότε ίσως η δίαιτα σας να είναι στα καλύτερα της, συμπεριλαμβάνοντας πολλά λιπαρά.

Έχει αποδειχθεί πως ένα διατροφικό πρόγραμμα με τροφές χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη όπου έχουν περιοριστεί η ζάχαρη, τα άμυλα και τα επεξεργασμένα φαγητά, μπορεί να αποτελέσει δραστικό φάρμακο στην αντιμετώπιση της ακμής. Αν έχετε θεματάκι, να ξέρετε πως και τα γαλακτοκομικά θέλουν μέτρο.

Μαύροι κύκλοι κάτω από τα μάτια
Οι μαύροι κύκλοι πέρα από το ότι δηλώνουν κούραση και έλλειψη ύπνου, μπορεί να είναι και ένας τρόπος να σας δείξει ο οργανισμός σας ότι ενδεχομένως καταναλώνετε τροφές που το σώμα σας θεωρεί τοξικές. Από την άλλη αν φτιάξετε τη διατροφή σας και δεν δείτε αλλαγή, τότε ίσως θα έπρεπε να κάνετε τεστ αλλεργίας γιατί πολλές φορές οι μαύροι κύκλοι ίσως να είναι και κουδουνάκι για αλλεργικές αντιδράσεις.

Σκασμένα χείλη
Αν έχετε σκασμένα χείλη ίσως να μην φταίει το βούτυρο κακάο που χρησιμοποιείται, αλλά το γεγονός ότι σας λείπει η νιασίνη. Και εδώ πάλι η διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο αν αντιληφθεί κανείς πως η νιασίνη περιέχεται στο κρέας και στα ζωικά προϊόντα. Στο φυτικό βασίλειο η νιασίνη βρίσκεται στα ρεβίθια, στους σπόρους κολοκύθας, στα φιστίκια, στα μανιτάρια.

Αραιωμένα φρύδια
Έχετε φρύδια που σιγά σιγά αραιώνουν ειδικά στα τελείωμα τους, χωρίς να τα βγάζετε, ίσως να πρέπει να κοιτάξετε τον θυροειδή σας, κάτι που σημαίνει πως οι ορμόνες σας δεν είναι σωστά ρυθμισμένες.

Ωχρό δέρμα
«Είσαι άσπρος»… αν το έχετε ακούσει και δεν είτε ανοιχτόχρωμος από τη φύση ή την καταγωγή σας, τότε τσεκάρετε αμέσως, τη βιταμίνη Β-12, Β-6 και σίδηρο. Υπάρχει περίπτωση να έχετε αναιμία, ή έλλειψη βιταμινών.

 


Ένας μύθος συνοδεύεται πάντα και από μία αλήθεια. Δες όμως πως την «πατάμε» όλοι και παραμυθιάζουμε τους εαυτούς μας. Μύθος: Ο χαμένος ύπνος αναπληρώνεται το Σαββατοκύριακο. Αλήθεια: Ο χαμένος ύπνος είναι απλά χαμένος και δεν αναπληρώνεται αναδρομικά. Το καταλληλότερο θα ήταν να κοιμάσαι 8 ώρες την ημέρα. Αν δεν τα καταφέρεις, με το να κοιμηθείς δύο μέρες σερί, δεν κερδίζεις τίποτα. Μύθος: Πρέπει να παίρνεις βιταμίνες για να είσαι δυνατός και υγιής. Αλήθεια: Ακόμα και οι απλές βιταμίνες που δίνονται χωρίς συνταγή, καλό θα ήταν να αγοράζονται μετά από προτροπή ενός γιατρού και εφόσον έχει εντοπιστεί ανάγκη για κάποιο συμπλήρωμα. Η υπερβιταμίνωση είναι ακριβώς το ίδιο βλαβερή όπως και η  έλλειψη βιταμινών. Μύθος: Δύο ντουζ την ημέρα τον γιατρό τον κάνουν πέρα Αλήθεια: Κανονικά χρειαζόμαστε ένα μπάνιο κάθε δύο μέρες, εκτός αν κάνουμε εργασία που προκαλεί ιδρώτα. Το σώμα μας παράγει αναγκαία βακτήρια που μας προστατεύουν από μολύνσεις και δερματοπάθειες, και τα οποία απομακρύνονται πριν την ώρα τους με τα πολλά μπάνια.  Μύθος: Πρέπει να μένεις μακριά από κάποιον που  έχει ίωση Αλήθεια: Πρέπει να είσαι σε διαφορετικό …κτίριο από κάποιον που έχει ίωση για να είσαι εντελώς ασφαλής. Μύθος: Πρέπει να πλένεις τα δόντια σου μετά από κάθε γεύμα Αλήθεια: Πρέπει να πλένεις τα δόντια σου δύο φορές την ημέρα. Οι οδοντόπαστες και τα διαλύματα περιέχουν ουσίες που κάνουν κακό στο σμάλτο των δοντιών αν χρησιμοποιούνται πολύ συχνά. Μύθος: Η σιέστα κάνει καλό! Αλήθεια: Η σιέστα και γενικά ο ύπνος μετά από κάθε γεύμα απλά παχαίνει. Μύθος : Το σπίτι σου πρέπει να είναι πάντα πάρα πολύ καθαρό. Αλήθεια: Η απόλυτη καθαριότητα, αυξάνει τις πιθανότητες εμφάνισης αλλεργιών. Μύθος: Όσο περισσότερο κοιμάσαι τόσο το καλύτερο. Αλήθεια: Ο πολύς ύπνος οδηγεί σε λήθαργο. Μύθος: Ο καλύτερος τρόπος για να ξυπνήσεις είναι το ξυπνητήρι. Αλήθεια: Βασικά ο χειρότερος τρόπος για να ξυπνήσεις είναι το ξυπνητήρι, αλλά βρες μου και μία εναλλακτική. Μύθος: Όλα τα γυαλιά σε προστατεύουν από τον ήλιο. Αλήθεια: Μόνο τα γυαλιά με καλούς φακούς σε προστατεύουν από τον ήλιο και γι αυτό καλό είναι να προτιμάς γυαλιά που έχουν κάποιο σχετικό κόστος.  

MORE FROM THEPsychology

MORE To BELIEVE