Τι σημαίνει νευρογλωσσικός προγραμματισμός;

Με τον όρο «νευρογλωσσικό προγραμματισμό» αναφερόμαστε στη μελέτη της διαδικασίας της σκέψης. Στον τρόπο δηλαδή με τον οποίο χρησιμοποιούμε τις αισθήσεις μας προκειμένου να καταλάβουμε και να ερμηνεύσουμε όλα όσα συμβαίνουν γύρω μας. Αναφερόμαστε στην εστίαση της γλώσσας, και στον τρόπο που τη χρησιμοποιούμε επηρεάζοντας τόσο τη δική μας ψυχολογία όσο και των γύρω μας, ενώ αναφερόμαστε και στον τρόπο που οργανώνουμε μία ιδέα και τις αντίστοιχες ενέργειες με στόχο αναμενόμενα ή όχι αποτελέσματα.

Σε τι μπορεί να μας βοηθήσει ο νευρογλωσσικός προγραμματισμός;

Μέσα από τον νευρογλωσσικό προγραμματισμό μαθαίνουμε να εστιάζουμε στις θετικές προθέσεις που μπορεί να αποτελέσουν την αφετηρία για όλες μας τις ενέργειες και πράξεις. Συνεπώς, με τη σωστή δουλειά μπορούμε σιγά σιγά να αναπτύξουμε έναν νέο τρόπο σκέψης, να διαμορφώσουμε ένα νέο πρίσμα και μία νέα οπτική που θα μας βοηθήσει να καταλάβουμε καλύτερο τόσο τον ίδιο μας τον εαυτό όσο και τους γύρω μας.

Πως εφαρμόζεται το nlp ;

Στην περίπτωση του nlp δεν μελετάμε πρώτα το άτομο ώστε να κατανοήσουμε ποιό είναι το πρόβλημα του όπως γίνεται σε άλλες μορφές ψυχοθεραπείας. Στην προκειμένη, το ίδιο το άτομο έχει τη δυνατότητα να καταλάβει πως η πραγματικότητα δεν είναι αντικειμενική αλλά καθαρά υποκειμενική και να ανακαλύψει μόνος του τον δικό του πνευματικό χάρτη και πως αυτός τον καθορίζει σε σκέψεις και πράξεις. Μόλις κάνει αυτή τη συνειδητοποίηση, καλείται να αποδεχθεί όλες τους τις πτυχές ως υπαρκτές αλλά και να αποφασίσει τι θέλει να αλλάξει ώστε να μπορεί να είναι πιο λειτουργικός και ευτυχισμένος, επιλέγοντας μάλιστα και ο ίδιος τα εργαλεία, με τη βοήθεια του θεραπευτή.

 


Πρόκειται για διατροφή που έχει τις ρίζες της στην ελληνική αρχαιότητα και θεωρείται “εύρημα” του Ιπποκράτη, ο οποίος υποστήριζε πως η διατήρηση της υγείας δεν έχει να κάνει μόνο με το να αποφεύγουμε βλαβερές τροφές, αλλά κυρίως με το τι τρώμε. Συνεπώς σύμφωνα με την “ιπποκράτειο διατροφή” όλες οι ασθένειες και τα προβλήματα υγείας, είναι άρρηκτα συνδεδεμένα και με την κατανάλωση των σωστών ή όχι τροφών. Τι επιτρέπεται και τι όχι στην “ιπποκράτειο διατροφή” Τα γαλακτοκομικά, τα αυγά, τα αλλαντικά, οι βιομηχανοποιημένες και συσκευασμένες τροφές στο σύνολο τους, τα θαλασσινά και τα ψάρια, το άσπρο αλεύρι, η ζάχαρη, το αλάτι, το αλκοόλ , το ξίδι ο καφές αλλά και το μαύρο τσάι, δεν προβλέπονται σε ένα πρόγραμμα βασισμένο στις διατροφικές αρχές του Ιπποκράτη. Αντιθέτως, τα φρούτα, τα λαχανικά, οι ανάλατοι, ωμοί ξηροί καρποί, τα αποξηραμένα φρούτα, οι πατάτες, το ρύζι, τα όσπρια, τα ζυμαρικά ζέας, ή τα ολικής άλεσης, το κίτρινο τυρί σε πλήρη μορφή, τα βότανα, τα αφεψήματα και το μηλόξιδο, είναι τροφές που συμβάλουν στη γενικότερη υγεία μας. Ποια τα οφέλη της “ιπποκράτειου διατροφής” Καταπολεμά τόσο τα συμπτώματα όσο και τις αιτίες των φλεγμονών, αλλά έχει αποδειχθεί πως βελτιώνει πολύ και την εικόνα ή την εξέλιξη των αυτοάνοσων. Βοηθά στην αποτελεσματική σταδιακή απώλεια βάρους, με έναν τρόπο υγιεινό, αντιμετωπίζει αλλεργίες, πονοκεφάλους, θωρακίζει τον οργανισμό από προβλήματα στομάχου, ανακουφίζει αρθριτικούς πόνους, ενώ βοηθάει στο να νιώθουμε καλά πέρα από σωματικά και ψυχικά! Η σωστή διατροφή μας κάνει να βιώνουμε ευεξία, χαρά και δύναμη. Πόσο εύκολο είναι να την ακολουθήσουμε; Πολύ! Αν συλλογιστεί κανείς πως οι ρίζες της είναι καθαρά και μόνο στη μεσογειακή ελληνική παραδοσιακή κουζίνα, που εδώ και καιρό τείνει να είναι το απόλυτο trend στην παγκόσμια διατροφή!

MORE FROM THEPsychology

MORE To BELIEVE