Είναι από τα πλέον συνήθη άρθρα στο διαδίκτυο και μία βέβαιη συμβουλή από τους διατροφολόγους: πίνετε πολύ νερό. Μάλιστα η ποσότητα υγρών  που έχει καταγραφεί στη συνείδηση μας από τα μίντια και τους ειδικούς ως η κατάλληλη για την καθημερινή μας ενυδάτωση, είναι περίπου 2,5 λίτρα. Ωστόσο ο Άαρον Κάρολ, καθηγητής παιδιατρικής στο πανεπιστήμιο της Λουιζιάνα, βγαίνει και δηλώνει δημόσια πως κάτι τέτοιο δεν είναι ισχύει!Μάλιστα δημοσιεύει με επιχειρήματα τους ισχυρισμούς του σε άρθρο που φιλοξένησε το ιατρικό site, WEDMD.COM.

“Υπάρχει όντως η πεποίθηση πως πρέπει να πίνουμε όσο το δυνατόν περισσότερο νερό γίνεται μέσα στην ημέρα, αλλά αυτό είναι μύθος! Η ποσότητα που υπολογίζεται πως πρέπει ένας μέσος άνθρωπος να καταναλώνει σε υγρά σε ημερήσια βάση, είναι συνολικά 2 με 2,5 λίτρα. Αλλά αυτό δεν σημαίνει πως μιλάμε αποκλειστικά για την κατανάλωση νερού, καθώς υγρά παίρνουμε και μέσα από τον καφέ μας, τον χυμό μας, ή ακόμα και τα λαχανικά μας.”

Ο Κάρολ επισημαίνει μάλιστα πως η πολύ μεγάλη κατανάλωση νερού μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα στα νεφρά ενώ ζητά από το αναγνωστικό κοινό να έχει εμπιστοσύνη στον οργανισμό του.

Δεν χρειάζεται να πίνουμε νερό με το ζόρι. Αυτό μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στην υγεία μας. Ο οργανισμός μας  έχει πολλούς τρόπους να μας ειδοποιήσει πως είμαστε κοντά στην αφυδάτωση και ένα από τα μέσα αυτά είναι η δίψα. Τότε ναι πρέπει να προβούμε άμεσα στην κατανάλωση υγρών. Από εκεί και έπειτα περισσότερη λήψη υγρών έχουν όσοι γυμνάζονται πολύ, ή αφυδατώνονται εύκολα. Ζουν παραδείγματος χάρη σε μεγάλο υψόμετρο ή κοντά στη θάλασσα.

Αν και η τοποθέτηση αυτή έρχεται να ανταρέψει όλα όσα πιστεύαμε για την αναγκαία κατανάλωση νερού μέσα στη μέρα, ο Κάρολ επιμένει ωστόσο πως το νερό είναι η καλύτερη μορφή ενυδάτωσης και τη συστήνει σε σχέση με άλλους εναλλακτικούς τρόπους όπως ισοτονικά ποτά ή τους χυμούς.


Έχει συνδεθεί κυρίως με το junk food ως ζευγάρι της κέτσαπ. Περιχύνεται  σπάταλα σε « ύποπτα» φαγητά όπως οι τηγανητές πατάτες και τα μπέργκερ, αλλά αν αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος για να καταναλώσει κάποιος τη μουστάρδα, χαλάλι. Αν ωστόσο κάποιος γνώριζε, ποσά πολλά και καλά προσφέρει αυτό το υπέροχο παχύρρευστο κίτρινο υγρό, με την απλή, ήπια πικάντικη ή καυτερή γεύση, τότε θα επεδίωκε να καταναλώνει τη μουστάρδα σε κάθε ευκαιρία. Άσθμα , καρκίνος εντέρου, χοληστερόλη, δυσπεψία και δερματικές ασθένειες, είναι μόνο λίγες από τις περιπτώσεις όπου η κατανάλωση της μουστάρδας μπορεί να έχει οφέλη. Οι σπόροι από τα συγκεκριμένα φυτά της οικογένειας των Σταυρανθών, ή των Βρασσικιδών που αποτελούν τη βάση της μουστάρδας, δεν βοηθούν μόνο στην βελτίωση της γεύσης του φαγητού, αλλά έχουν και θεραπευτικές ιδιότητες. Ανάμεσα σε άλλα, οι εν λόγω σπόροι, είναι πλούσιοι σε σελήνιο και μαγνήσιο , στοιχεία απαραίτητα για τον οργανισμό καθώς έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που περιορίζουν τα συμπτώματα του άσθματος, ενώ προφυλάσσουν από το κρυολόγημα και τη συμφόρηση στο στήθος. Το σελήνιο επίσης είναι ο νούμερο ένα σύμμαχος  για την προστασία των ινών που συνθέτουν τους μύες αλλά και  για την θεραπεία των λοιμώξεων HPV, καθώς  έρευνες έχουν δείξει πως οι σπόροι μουστάρδας μπορούν να περιορίσουν την ανάπτυξη των θηλωμάτων αλλά και των καρκινικών κυττάρων που οδηγούν στον σχηματισμό καρκινικών όγκων. Η μουστάρδα τα βάζει και με άλλους τύπους καρκίνου όπως ο καρκίνος του γαστρεντερικού, ενώ έχει αποδειχθεί πως ανακουφίζει από ρευματικούς και αρθριτικούς πόνους χάρη στις θερμαντικές ιδιότητες που αναπτύσσουν οι σπόροι της. Στην περίπτωση αυτή, η κατανάλωση της μουστάρδας δεν γίνεται μόνο μέσω του φαγητού, αλλά και με άμεση εφαρμογή της πάστας των σπόρων  της στο σώμα, που μπορεί να λειτουργήσουν  και σαν θερμαντική αλοιφή. Πέρα από το μαγνήσιο και το σελήνιο,  η μουστάρδα έχει και πολλές βιταμίνες αλλά και μέταλλα , με αρκετά υψηλά τα επίπεδα στη νιασίνη και τη βιταμίνη Β3, που βοηθούν στη μείωση της χοληστερίνης και προστατεύει τις αρτηρίες από αθηροσκλήρωση και το σώμα από την υπέρταση. Από την πληθώρα των βιταμινών που διακρίνουν τη μουστάρδα ευνοημένα βγαίνουν και τα μαλλιά καθώς η υψηλή ποσότητα του β- καροτένιου που καταλήγει να μετατρέπεται  σε βιταμίνη Α κατά την παραγωγή φυσικών ελαίων από το σώμα, και κυρίως στο τριχωτό της κεφαλής, χαρίζει όλα  εκείνα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για την υγιή ανάπτυξη τους. Μπορεί η γεύση της σε κάποιους να μην αρέσει, αλλά αν οι ίδιοι που την απορρίπτουν γευστικά αντιμετωπίζουν πρόβλημα δυσκοιλιότητας, καλό θα ήταν να αρχίσουν να σκέφτονται την κατανάλωση μουστάρδας έστω και σαν φάρμακο. Οι φυτικές ίνες που διακρίνουν τους σπόρους από το σινάπι , και άλλων ομοειδών σπόρων, είναι το κλειδί στα προβλήματα της «δύσκολης τουαλέτας», ενώ βοηθούν  και στην παραγωγή σάλιου που οδηγεί στην ευκολότερη πέψη. Τέλος το θείο που περιέχεται πλούσιο στη μουστάρδα της δίνει αντι-μυκητιακές και αντί-βακτηριακές ιδιότητες που δρουν προστατευτικά αλλά και θεραπευτικά στις περισσότερες από τις παθήσεις του δέρματος. Το καλό με τη μουστάρδα είναι πως μπορεί να καταναλωθεί σκέτη, σε όσων τα γευστικά γούστα ανταποκρίνεται θετικά, αλλά και σε συνδυασμό με λάδι, ξίδι, γιαούρτι, για όσους δεν την επιλέγουν αλλά θέλουν να την καταναλώνουν «καμουφλαρισμένη» ανάμεσα σε άλλες γεύσεις που δεν τους ενοχλούν. Παρακάτω σας προτείνω ένα ντιπ , για σαλάτες, κρύα ζυμαρικά ή και επάλειψη σε ψωμί ( σε περίπτωση που δεν θέλετε να μη φάτε «στεγνό» το τοστ ή το σάντουιτς σας): -Μουστάρδα -Λάδι -Ξίδι, μηλόξυδο ή μπαλσάμικο (κανονικό ή σιρόπι). Αν δεν τρώτε ξίδι, μπορείτε κάλλιστα να βάλετε στη θέση του λεμόνι. - Γιαούρτι -Αλάτι, πιπέρι Επιλέξετε εσείς ανάλογα με τα γούστα σας, ποιό υλικό θα υπερισχύσει , παίξτε με τους συνδυασμούς και απολαύστε ένα δροσερό ντιπ για πολλές χρήσεις.  

MORE FROM THEFitness & Sports

MORE To BELIEVE