Fitness & Sports : 02 May 2018

Θα σου κάνω τη ζωή ποδήλατο

Ο καιρός άνοιξε και είναι ιδανικός για την πιο αποτελεσματική άσκηση: τη ποδηλασία.

Συνδυάζοντας την αναψυχή σε φυσικό περιβάλλον, όταν γίνεται υπαίθρια, αλλά και την αναζωογονητική σωματική δραστηριότητα, η ποδηλασία αποτελεί έναν από τους πιο δημοφιλείς τρόπους άθλησης, σε άνδρες, γυναίκες, μικρούς και μεγάλους.

Γυμνάζει εξαιρετικά τα πόδια βοηθώντας να μειωθεί το σωματικό λίπος, βελτιώνει την φυσική κατάσταση του αθλούμενου, γραμμώνει τους μύες, γυμνάζει την καρδιά, και το βασικότερο , εκτονώνει ψυχή και μυαλό.

Που μπορώ να ασκηθώ;

Το ποδήλατο μπορεί να είναι είτε στατικό, και να γίνεται σε εσωτερικούς χώρους, είτε να γίνεται σε υπαίθριους χώρους κάτι που συνεπάγεται πως πρέπει να προμηθευτείτε όχι μόνο ποδήλατο αλλά όλο τον ποδηλατικό σας εξοπλισμό (ρούχα, παπούτσια, κράνος)

Το ποδήλατο σε εσωτερικό χώρο σας γλιτώνει από τα έξοδα αγοράς εξοπλισμού, ενώ κάνοντας κάποιο ομαδικό μάθημα όπως το spinning μπορείτε να απολαύσετε μία δυναμική προπόνηση που θα συνδυάζει την ένταση με την ταχύτητα, σε εναλλαγές, προκειμένου και να μην βαρεθείτε αλλά και να προπονηθείτε στο μάξιμουμ.

Εκείνο που κερδίζετε όμως κάνοντας ποδήλατο έξω, είναι η επαφή με το φυσικό περιβάλλον, η εναλλαγή των τοπίων, και σαφώς η ποικιλία όσον αφορά στην προπονητική. Πρέπει ωστόσο να είστε πολύ καλά οργανωμένοι , να γνωρίζετε τις καιρικές συνθήκες που θα επικρατήσουν τη μέρα που θα επιλέξετε να βγείτε για προπόνηση, να έχετε στο μυαλό σας μία διαδρομή συγκεκριμένη ώστε να αποφύγετε δυσκολίες και εμπόδια που δεν είστε ακόμα σε θέση να αντιμετωπίσετε, αλλά να έχετε πάρει και όλα τα μέτρα ασφαλείας, σε συνάρτηση με το επίπεδο σας. Αν είστε αρχάριος, προτιμήστε να βγείτε με παρέα, επιλέξτε μία ασφαλή διαδρομή που δεν θα είναι εκτεθειμένη σε κινδύνους, προτιμήστε να αθληθείτε με το φως της ημέρας και φορέστε όλον τον απαραίτητο εξοπλισμό που θα σας διασφαλίσει σωματική ακεραιότητα.

Αγοράστε το ποδήλατο σας έχοντας κάνει έρευνα αγοράς, και έχοντας ρωτήσει ανθρώπους που σχετίζομαι με το άθλημα, ώστε να βοηθήσετε την προπόνηση σας να είναι αποτελεσματική και ταυτόχρονα απολαυστική. Να θυμάστε πως πολύς κόσμος εγκατέλειψε ένα σπορ εξαιτίας του λάθος εξοπλισμού.

Τέλος μπείτε στο άθλημα σιγά σιγά, ειδικά αν δεν είστε εξοικειωμένοι με την ποδηλασία. Στην αρχή προκειμένου να συνηθίσετε το ποδήλατο σας, επιλέξτε να κάνετε προπόνηση σε χαμηλή ένταση και διάρκεια, ( ανάλογα με την φυσική σας κατάσταση) και κλιμακώστε με το πέρασμα του καιρού.


Και ενώ διανύουμε την εποχή όπου τα ψυχοφάρμακα έχουν την τιμητική τους, με τις συνταγές να φεύγουν ανά χιλιάδες από τα γραφεία των ειδικών ακόμα και σε περιπτώσεις που θα μπορούσαν να αποφευχθούν, μία πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Ινστιτούτο Ψυχικής Υγείας στη Σκοτία, έδειξε πως καλό θα ήταν οι γιατροί πλέον να αρχίσουν να συνταγογραφούν και βιβλία. Στη μελέτη πήραν μέρος 700 ασθενείς και των δύο φύλων, από ηλικία 19 έως 72, με διάγνωση κατάθλιψης ήπιας μορφής. Αντί για φάρμακα στους ασθενείς συνταγογραφήθηκαν βιβλία, και για τρία χρόνια, όσο κράτησε και η έρευνα, οι συμμετέχοντες διάβαζαν τη … “συνταγή” των ειδικών που αφορούσε σε βιβλία κάθε λογής, ανάλογα με τις ανάγκες και τις ελλείψεις του καθενός. Οι συμμετέχοντες είχαν να επιλέξουν από μία τεράστια γκάμα βιβλίων αυτογνωσίας, μυθιστορημάτων και συγγραμμάτων επιστημονικής φαντασίας, και συγκεκριμένο χρόνο μέσα στον οποίο όφειλαν να κάνουν τη μελέτη τους. Τα αποτελέσματα ήταν θεαματικά καθώς όπως φάνηκε, η διάθεση και η ευεξία των ασθενών βελτιώθηκε κατά 75%. Κανείς τους δεν προχώρησε στη συνταγογράφηση φαρμάκων, ενώ το 62% όσων πήραν μέρος στο πείραμα ξεπέρασαν την κατάθλιψη τους. Τα αποτελέσματα της μελέτης, σύμφωνα με τους ειδικούς, ανοίγουν το δρόμο και σε εναλλακτικές μορφές θεραπείας και αντιμετώπισης της κατάθλιψης, με τα βιβλία να παίρνουν το λόγο από τα φάρμακα αποκτώντας πλέον και με τη βούλα, θεραπευτικό χαρακτήρα.

MORE FROM THEFitness & Sports

MORE To BELIEVE