Πέρασαν κιόλας 40 μέρες χωρίς κρέας, γαλακτοκομικά και όλα όσα στερήθηκες κατά τη διάρκεια της νηστείας. Και φτάνει η μέρα όπου το κρέας θα έχει την τιμητική του. Πως όμως θα βγεις αλώβητος από την επιστροφή στις πρότερες διατροφικές σου συνήθειες, χωρίς να νιώσεις “άρρωστος”, “φουσκωμένος”, “σκασμένος”, “πρησμένος” από το ξαφνικό σοκ που θα υποστεί το στομάχι; Υπάρχει τρόπος!

Η μαγειρίτσα ανοίγει το δρόμο

Αν νομίζεις πως η μαγειρίτσα είναι ένα τυχαίο φαγητό κάνεις λάθος! Ο ρόλος της είναι σπουδαίος στη διατροφή μας και δεν είναι άλλος από το να ανοίξει τον δρόμο για το φαγοπότι της Κυριακής. Το καλό είναι πως προετοιμάζει με τον κατάλληλο τρόπο το στομάχι μας για να υποδεχτεί το βαρύ πυροβολικό. Το κακό είναι πως δυστυχώς καταναλώνεται αργά, που σημαίνει πως μπορεί να μας πέσει λίγο βαριά γι αυτό και θέλει προσοχή και μέτρο. Προτιμήστε να φάτε τη μαγειρίτσα μόνο με λίγη σαλάτα, και αποφύγετε τα αυγά, αν και τα θέλει το έθιμο, τα πολλά τυριά και λιπαρά. Ξέρω θέλει προσπάθεια, αλλά ίσως χρειαστείτε μεγαλύτερη για να χωνέψετε αν κάνετε υπερβολές.

Κυριακή του Πάσχα: Κάντο σωστά

Αν θέλεις να απολαύσεις το πασχαλινό τραπέζι χωρίς παρατράγουδα κράτα τους τύπους.

Φάε πρωινό. Μην περάσεις απευθείας στο ψητό, γιατί θα μείνεις νηστικός μέχρι αργά και το αρνί θα σκάσει σαν βόμβα στο στομάχι σου. Φάει ένα ελαφρύ πρωινό νωρίς το πρωί, όπως δημητριακά με γάλα ή ένα τοστ ώστε να προετοιμάσεις το στομάχι σου γι αυτό που θα ακολουθήσει.

Στο κεντρικό τραπέζι, μαζί με το κρέας τρώγε και πράσινη σαλάτα. Δεν θα το κάνεις για δίαιτα, θα το κάνεις γιατί η πρασινάδα βοηθάει στην πέψη. Καλό θα ήταν να ξεκινούσες με τη σαλάτα και να πέρναγες στο κρέας, κάτι που ξέρω πως όταν τσιμπάς πάνω από το αρνί είναι δύσκολο.

Πιες με μέτρο. Ειδικά αν δεν είσαι μαθημένος, μην φανείς άπληστος! Και κρέας και λιπαρά και αλκοόλ. Θα περάσεις δύσκολα. Και αν πίνεις το ποτό σου , πιες και το νερό σου για να ενυδατώνεσαι!

Άσε λίγο χώρο και για το γλυκό… Δεν υπάρχει λόγος να το στερηθείς, αλλά να ξέρεις πως η καλύτερη λύση για γλυκό μετά από τέτοιο ξέφρενο φαΐ, είναι όσο και αν σου φαίνεται περίεργο, το πασχαλινό τσουρέκι. Στέρεο, και κατάλληλο για να τραβήξει υγρά και να βοηθήσει στη χώνεψη.

Απέφυγε τον ύπνο μετά το φαγητό. Θα επιβαρύνεις τόσο τον οργανισμό σου. Κάνε έναν περίπατο, στάσου λίγο όρθιος, χόρεψε ένα τσάμικο, αλλά απέφυγε να ξαπλώσεις.

Και να που ήρθε το βράδυ… Μη μου πεις πως θα φας πάλι κρέας; Εκτός του ότι θα έχει κρυώσει πια, καλό θα ήταν να προτιμήσεις κάτι πιο ελαφρύ για βράδυ. Έφαγες , χόρτασες αλλά η μέρα φεύγει. Αν έχεις τηρήσει κάποια απ όσα είπαμε θα περάσεις εύκολο βράδυ. Και να θυμάσαι πως και τις επόμενες μέρες, καλό θα ήταν να κρατήσεις κάποιες από τις συνήθειες της νηστείας, ( σαλάτες, όσπρια, ελαφριά γεύματα) ως αποτοξίνωση της κυριακάτικης κραιπάλης, για το καλό τόσο του μεταβολισμού όσο και του στομαχιού σου!


Κρέας, πολύ κρέας, γλυκά, αυγά, τσουρέκια, αλκοόλ και όλα τα λοιπά καλά είχαν την τιμητική τους τις τελευταίες μέρες. Τώρα όμως πρέπει κάτι να κάνεις για να αποτοξινώσεις τον οργανισμό σου από το σοκ αλλά και να μην πάρεις βάρος από την κραιπάλη αυτών των λίγων ημερών. Τα βήματα είναι απλά: -Επιστρέφεις για λίγο ακόμα στις τροφές τις νηστείας. Μείωσε το κρέας και βάλε στο πρόγραμμα σου περισσότερα όσπρια, λαχανικά ωμά, ή και βραστά γιατί όχι και λίγο σύνθετο υδατάνθρακα όπως το μαύρο ρύζι, η πατάτα και τα ζυμαρικά ζέας. -Μειώνεις τις ποσότητες και αυξάνεις τα γεύματα. Τρως κάθε 3 ώρες το αργότερο κάνοντας συνδυασμούς όλων των θρεπτικών συστατικών,(πρωτεΐνη υδατάνθρακα- λιπαρά) ενώ δεν ξεχνάς τα φρούτα με ξηρούς καρπούς για σνακ. Όσο πλησιάζεις στο βραδινό γεύμα, περιορίζεσαι σε κάτι ελαφρύ αφαιρώντας τον υδατάνθρακα. -Αποφεύγεις αλάτι για τουλάχιστον 10 μέρες. Δεν πειράζει όμως γιατί μπορείς όμορφα να το αντικαταστήσεις με λεμόνι, ελαιόλαδο και μουστάρδα, ή ξίδι, και βέβαια μπόλικα μυρωδικά. -Μαχαίρι κόβεις για επίσης 10 μέρες τη ζάχαρη. Αν σου είναι δύσκολο να απαρνηθείς και τα γλυκαντικά, προτίμησε σιρόπι αγάβης ή μέλι σε περίπτωση που θες να πιεις κάποιο βότανο, ή ζάχαρη καρύδας για τον καφέ σου. Ιδανική πάντως για αποτοξίνωση είναι η τσουκνίδα, ή το αρπαγόφυτο. -Δώσε λίγη δύναμη στην άσκηση σου. Πρόσθεσε ένταση αλλά και διάρκεια ώστε να κάνεις περισσότερες καύσεις και να ιδρώσεις. Είναι λυτρωτικό μετά από την εισβολή τόσων τοξινών στο αίμα.

MORE FROM THEΔΙΑΤΡΟΦΗ

MORE To BELIEVE