Έχουν είτε φανατικό κοινό είτε πολέμιους εχθρούς. Όπως και να έχει τα θρίλερ, και όταν λέω θρίλερ εννοώ τα ψυχολογικά, και όχι τα splater  έχουν χαρίσει τεράστιες επιτυχίες και πολλά λεφτά στην έβδομη τέχνη.
Πέρα  όμως από αυτό, αποτελούν και μία κατηγορία ταινιών, η παρακολούθηση των οποίων έχει πολλά οφέλη για τον οργανισμό.

Είμαι από τις πλέον φανατικές των θρίλερ, σε βαθμό που σπίτι μου δεν θα μπει άλλου είδους dvd (γιατί ναι, παίρνω dvd και δεν κατεβάζω παράνομα ταινίες) ενώ με το που θα σκάσει μύτη θρίλερ στις κινηματογραφικές αίθουσες, θα είμαι εκεί στην πρεμιέρα.

Το κάνω γιατί μου αρέσουν. Μου αρέσει αυτή η αγωνία, ο φόβος, η αδρεναλίνη που νιώθει κάποιος, ακόμα και η ανασφάλεια κατά τη διάρκεια της ταινίας. Λατρεύω αυτό το σφίξιμο στην καρδιά, την αναπνοή που ακούσια την κρατάς για λίγα δευτερόλεπτα, την ασυναίσθητη κίνηση του να κλείσεις τα αυτιά σου (και όχι τα μάτια, μα πόσο παράδοξο) για να κάνεις την επίμαχη σκηνή λιγότερο τρομακτική.

Δεν ήξερα όμως πως το να βλέπει κανείς ταινίες θρίλερ, δουλεύει ευεργετικά για τον οργανισμό του.

Σύμφωνα με τους Times της Ινδίας (times είναι, έχει κύρος ακόμα και εκεί, το τι γίνεται στον εγκέφαλο όταν βλέπουμε θρίλερ δεν περιγράφεται.

Οι νευροδιαβιβαστές τίθενται σε υπερλειτουργία και παράγουν ταυτόχρονα ντοπαμίνη, σεροτονίνη και γλουταμίνη, διεγείροντας τη σκέψη και οξύνοντας την αντίληψη αλλά και τα αντανακλαστικά. Την ίδια ώρα, τα αισθήματα απειλής που δέχεται ο υποθάλαμος του εγκεφάλου, παράγουν επιπλέον αδρεναλίνη και οπιούχες ουσίες που οδηγούν στην εναλλαγή των συναισθημάτων με τέτοιο τρόπο που προκαλούν ανακούφιση και ευφορία.

Ερευνητές επίσης ισχυρίζονται πως για μισή ώρα μετά το τέλος της ταινίας, το σοκ που έχει δεχτεί ο οργανισμός με την παραγωγή όλων αυτών των οπιούχων ουσιών, κάνει το ανοσοποιητικό σύστημα να είναι πιο δυνατό και σε επιφυλακή.

Το καλύτερο ωστόσο είναι, (και αυτό θα αρέσει και στις γυναίκες) πως βλέποντας μία ταινία θρίλερ, μπορεί να κάψει εύκολα και γρήγορα θερμίδες.

Αν αντιληφθεί κανείς πως το να κάνει μία γυναίκα σεξ με τον σύντροφο της, (όχι τίποτα ακραίο, αλλά τυπικό σεξάκι) καίει γύρω στις 180 θερμίδες, γνωρίζοντας ότι με μία τρομακτική ταινιούλα η θερμίδες αυτές ξεπερνούν τις 250, νομίζω θα το ξανασκεφτεί την επόμενη φορά που θα αρνηθεί να δει το νέο spooky  εργάκι.

Όπως αποδεικνύεται από τις μελέτες, το καλύτερο για κάποιον είναι να παρακολουθεί ταινίες θρίλερ μόνος και μάλιστα τη νύχτα, πριν κοιμηθεί, γιατί όσο και αν ακούγεται οξύμωρο, τα θρίλερ λειτουργούν χαλαρωτικά και κατά του στρες και της κατάθλιψης. Αυτό το πετυχαίνει η αυξομείωση της αδρεναλίνης  που διαπερνά το σώμα, και ακριβώς μέσα από αυτό το  «παιχνίδι» αλλαγών πετυχαίνει τη χαλάρωση.

Τέλος, οι ταινίες τρόμου, κατά κάποιο τρόπο, σύμφωνα πάντα με τους ειδικούς, προετοιμάζει τους ενήλικες για μία πιο ακαριαία και ενστικτώδη αντιμετώπιση των δυσκολιών στη ζωή, ενώ έχει φανεί από τις έρευνες πως αρκετοί, έχουν σώσει μέχρι και τη ζωή τους, ακολουθώντας τακτικές που είδαν σε κάποια σκηνή από ταινία θρίλερ.

Σε περίπτωση που δεν είστε φαν του είδους, ήρθε ο καιρός να αναθεωρήσετε και η παρακάτω Λίστα θα σας βοηθήσει, καθώς παρουσιάζει τις δέκα ταινίες θρίλερ, που πιστεύεται πως έχουν έχουν βοηθήσει πολύ στην όξυνση της αντίληψης και της σκέψης των θεατών.

  • Το τρίγωνο (2009)
  • Inception
  • Shutter island
  • Η έκτη αίσθηση
  • Predestination
  • Μεμεντο (2000)
  • Seven
  • Psyco
  • Ο κύριος Κανένας
  • The prestige

 


Η σεροτονίνη είναι  ένας νευροδιαβιβαστής του εγκεφάλου που εμφανίζει ορμονική δράση. Είναι υπεύθυνη ουσιαστικά για να ηρεμεί  το σώμα μας και την ψυχή μας. Όταν συσσωρευθεί σε μεγάλες ποσότητες μπορεί να προκαλέσει έντονη νευρικότητα  ενώ τα χαμηλά της επίπεδα είναι ένοχα για την εμφάνιση κατάθλιψης. Σε κάποιες περιπτώσεις αυτό ανατρέπεται μέσω φαρμακευτικής αγωγής. Σε κάθε περίπτωση όμως, υπάρχουν τρόποι για να τονώσει κανείς τη σεροτονίνη του με φυσικούς τρόπους. Βιταμίνη Β Κάθε βιταμίνη αυτής της οικογένειας είναι κατάλληλη για το σκοπό αυτό! Κυρίως η Β6! Αν είστε λοιπόν από εκείνους που είναι επιρρεπείς στο άγχος και το στρες, καλό θα ήταν να εμπλουτίσετε τη διατροφή σας με βιταμίνη Β6, (υπάρχει και σε σκεύασμα αλλά εμείς εδώ επιμένουμε φυσικά). Έρευνες πάντως έχουν δείξει πως άνθρωποι με στοιχεία κατάθλιψης είδαν μεγάλη διαφορά στη διάθεση τους όταν άρχισαν να καταναλώνουν τροφές που ήταν πηγές των βιταμινών της οικογένειας Β. Αγκαλιάστε τον ήλιο Δεν είναι τυχαίο πως οι σκανδιναβικές χώρες έχουν τα περισσότερα ποσοστά σε κατάθλιψη και αυτοκτονίες. Τους λείπει ο ήλιος. Και ο ήλιος βοηθάει πολύ στην τόνωση της σεροτονίνης. Σίγουρα θα έχετε προσέξει πόσο μπορεί να επηρεάσει θετικά την ψυχολογία μας μία ηλιόλουστη μέρα, και γιατί το καλοκαίρι στη χώρα μας, μας κάνει πιο ευτυχισμένους. Ο ήλιος εκτός του ότι ενεργοποιεί τη βιταμίνη D στον οργανισμό μας, ενεργοποιεί και τη σεροτονίνη επίσης. Τρέξε! Η γυμναστική είναι γνωστή για τις ευεργετικές της ιδιότητες ούτως ή άλλως. Και αυτό γιατί αυξάνει τις ενδορφίνες, αλλά και τη σεροτονίνη. Δεν είναι τυχαίο πως όλοι οι δρομείς, όταν ολοκληρώσουν την πορεία τους, νιώθουν μία απερίγραπτη ευεξία, πλην της ενέργειας και της γλυκιάς κούρασης που ωστόσο τους τονώνει την ψυχολογία. Διαλογισμός Ξέρω, ξέρω, πολλοί από εσάς, δεν είστε ακόμα έτοιμοι να δεχτείτε ότι ο διαλογισμός είναι πολύ ευεργετικός για την υγεία του σώματος και της ψυχής. Μπορεί μάλιστα να το βρίσκετε αστείο ή να  σας προκαλεί αμηχανία. Δεν χρειάζεται όμως. Μία δοκιμή θα σας πείσει. Στην αρχή θα είναι δύσκολο, μετά θα γίνε αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής σας. Ο διαλογισμός μέσα σε όλα τα καλά που κάνει (θα αφιερώσουμε χρόνο σε αυτόν σε επόμενο ποστ) βοηθάει επίσης και στην έκκριση σεροτονίνης, άλλα προκαλεί... χαρά. Μασάζ Αν έχετε κάνει μασάζ, σίγουρα θα έχετε σηκωθεί «καινούριου» από το κρεβάτι. Αυτό συμβαίνει γιατί τα μασάζ επηρεάζουν άμεσα τα επίπεδα της σεροτονίνης σας. Μπλοκάροντας την κορτιζόλη που είναι η ουσία εκείνη που παράγεται σε περίσσια ποσότητα όταν έχουμε στρες και άγχος,  δίνει χώρο στη σεροτονίνη να κάνει το δικό της παιχνίδι και να μας ανεβάσει αμέσως τη διάθεση.  

MORE FROM THEPsychology

MORE To BELIEVE