Ξαφνικά από το 2001 κάθε χρόνο τον Σεπτέμβριο ανέβαινε το βάρος μου, ένιωθα να βαραίνω να «ανοίγω» και να «πλαδαρεύω»… Μου πήρε λίγο καιρό μέχρι να καταλάβω πως δεν φταίει ο μήνας αυτός καθέ αυτός, αλλά το γεγονός ότι επέστρεφα στη δουλειά γραφείου, αφήνοντας πίσω την έντονη καθημερινή δραστηριότητα των διακοπών.
Με τα χρόνια η κατάσταση γινόταν καλύτερη. Πρώτον ήξερα τι θα μπορούσε να συμβεί , και γι ‘αυτό ήμουν σε επιφυλακή, και δεύτερον ανακάλυψα τρόπους για να περιορίσω το κακό! Και να τι σας προτείνω ώστε η καθιστική ζωή και η δουλειά στο γραφείο να μην επηρεάσουν καθόλου το πόσο fit είστε και αισθάνεστε.

Πολλά υγιεινά σνακ μέσα στη μέρα
Όσο να ναι όταν δουλεύεις και μάλιστα πολλές μέρες, υπάρχει και λίγο ανία και λίγο βαρεμάρα και η είναι γεγονός πως το «τσιμπολόγημα» αποτελεί καλή συντροφιά. Αντί ωστόσο να μασουλήσεις το μπισκοτάκι του καφέ, το λιπαρό τρόφιμο από το μηχάνημα, ή τα τυποποιημένα του κυλικείου, φρόντισε να προμηθεύεις τον εαυτό σου με υγιεινά σνακ κάθε μέρα. Φτιάχνε το δικό σου «τσαντάκι» με φαγητά ώστε να προσέχεις τόσο τις θερμίδες όσο και την ποιότητα αυτών. Προσωπικά αφιέρωνα αρκετό χρόνο, είτε το πρωί είτε το προηγούμενο βράδυ για να περιποιηθώ τη διατροφή μου στο γραφείο, ενώ έχω δίπλα στο γραφείο ένα μικρό μικρό ψυγειάκι, για να μπορώ να βάζω μέσα πολύ βασικά είδη.

Κουνήσου
Το ότι δουλεύεις σε γραφείο δεν σημαίνει ότι δεν μπορείς να κουνηθείς. Όριζε κάθε μία με δύο ώρες, ένα μικρό διάλειμμα και κάνε κίνηση. Περπάτα το τετράγωνο ή ανέβα κατέβα τις σκάλες στο κτίριο που εργάζεσαι δύο φορές. Συνήθως διαλέγω την πρώτη επιλογή, βάζω ακουστικά με μουσική και κάνω το τετράγωνο μία με δύο φορές, και εκτός του ότι κινούμαι, δίνω και λίγο χρόνο στον εαυτό μου να αποσυμπιεστεί από τη δουλειά. Ο καθένας μπορεί να αποφασίσει για τον εαυτό του πότε και πόσο θα κάνει το διάλειμμα του.

«Γουρούνιασε» έξυπνα
Μια φορά την εβδομάδα τρώω χωρίς σκέψη, χωρίς αναστολές , ό,τι θέλω, ενώ έχω στο πρόγραμμα μου και τα γλυκά. Απλά προσέχω το εξής: Η ημέρα γουρουνιάς μου δεν είναι ανάμεσα στις μέρες εργασίας μου! Και αυτό γιατί μου είναι πιο ευχαριστώ να απολαμβάνω τα ελεύθερα γεύματα μου το Σαββατοκύριακο, αλλά τότε επίσης έχω τη δυνατότητα για περισσότερη άσκηση μέσα στη μέρα. Επίσης βοηθάω τον εαυτό μου να πειθαρχεί στο διατροφικό πρόγραμμα της εργάσιμης εβδομάδας , καθιστώντας το ως ρουτίνα, που σημαίνει συνήθεια, και στον τομέα αυτό η συνήθεια είναι κάτι καλό.

Μην εγκαταλείπεις τη γυμναστική
Το ότι είσαι πολυάσχολος δεν σημαίνει πως δεν μπορείς ή δεν δικαιούσαι να αφιερώνεις έστω και 40 λεπτά από το χρόνο σου για την γυμναστική σου. Μπορεί να μην έχεις την πολυτέλεια να το κάνεις σε καθημερινή βάση, αλλά και δύο φορές είναι αρκετές για να μπορείς να διατηρείς επαφή με το σώμα σου. Θα χρειαστεί πειθαρχία από μέρους σου αλλά αξίζει τον κόπο. Δες το πρόγραμμα σου και αποφάσισε εσύ ποιες μέρες σου είναι πιο εύκολο να ασκηθείς και βέβαια ποιες ώρες αυτό είναι δυνατό. Και δεσμεύσου πως αυτές θα είναι οι ώρες για τον εαυτό σου.

Μην τρως συναισθηματικά
Βαριέσαι; Έχεις μπουκώσει με τη δουλειά; Σε εκνευρίζει το αφεντικό σου; Νιώθεις πιεσμένος; Αυτό αν είσαι συναισθηματικός τύπος μπορεί και να σε οδηγήσει στο να τσιμπολογήσεις χωρίς να το θέλεις, και μάλιστα αναζητώντας λιπαρά. Παρατήρησε τον εαυτό σου και όταν έρθει αυτή η ώρα, εστίασε στο αν θες να φας γιατί πεινάς, ή γιατί καταβάλλεσαι από κάποιο αρνητικό συναίσθημα. Όταν καταλάβεις πως άλλο πράμα είναι η βιολογική πείνα και άλλο η συναισθηματική, θα σου είναι πιο εύκολο να λες όχι σε άσκοπη κατανάλωση φαγητού.


Αν ακόμα δεν έχεις κατανοήσει σε βάθος για ποιους λόγους θα έπρεπε να βάλεις την άσκηση στη ζωή σου, απλά και επιγραμματικά, στους έχω συγκεντρώσει όλους παρακάτω. Κατά τη διάρκεια της άσκησης: Ο μεταβολισμός ενεργοποιείται, η κυκλοφορία του αίματος αυξάνεται  και βελτιώνεται. Αμέσως μετά την άσκηση: Η πρωτεΐνη και ο υδατάνθρακας απορροφώνται 4 φορές γρηγορότερα απ ότι συνήθως. Που σημαίνει κάνεις καύσεις! Που σημαίνει φαγητό χωρίς τύψεις, αρκεί να είναι καθαρό. Ενδορφίνες απελευθερώνονται και η διάθεση αμέσως αλλάζει προς το καλύτερο. Αρκετές ώρες μετά την άσκηση: Η αναπνοή έχει σταθερό ρυθμό. Η αϋπνία εξαφανίζεται. Μερικές εβδομάδες  κάνοντας  άσκηση: Η καρδιά έχει δυναμώσει και λειτουργεί καλύτερα. Οι μύες έχουν ενεργοποιηθεί, και έχουν υπερισχύσει του λίπους. Λίγους μήνες με τακτική άσκηση: Ο εγκέφαλος συντονίζεται ευκολότερα και παίρνει πιο γρήγορα τις σωστές αντιδράσεις. Κάποια χρόνια με την άσκηση στη ζωή μας: Το προσδόκιμο ζωής μεγαλώνει. Τα σημάδια γήρατος αργούν να κάνουν εμφάνιση! Είσαι και νιώθεις νεότερος, είσαι και νιώθεις πιο υγιής!  

MORE FROM THEFitness & Sports

MORE To BELIEVE