Να ένα ερώτημα που έχει βασανίζει από απλούς τεμπέληδες μέχρι και επιστήμονες χωρίς να έχει καταφέρει κανείς να το απαντήσει με βεβαιότητα.
Πληθώρα ερευνών έχουν γίνει γύρω από το θέμα της σωστής διατροφής και της άσκησης, με στόχο την απώλεια βάρους, καμία ωστόσο δεν καταλήγει στο συμπέρασμα πως κάποιος μπορεί ή δεν μπορεί να αδυνατίσει μόνο τρώγοντας σωστά.
Η ιστορία έχει δείξει πως σχεδόν όλοι (εξαιρούνται όσοι αντιμετωπίζουν παθολογικά ζητήματα) μπορούν να χάσουν βάρος, κάνοντας μία ισορροπημένη διατροφή χωρίς να κάνουν άθληση.
Η εμπειρία πάλι έχει δείξει πως όσοι συνδυάζουν διατροφή και άσκηση, έχουν και απώλεια βάρους, με μεγαλύτερη απώλεια σε ποσοστό λίπους και όχι υγρών ή μυϊκού ιστούς, αλλά και καλύτερο οπτικό αποτέλεσμα λόγω της άσκησης.
Αυτό όμως που προκαλεί εντύπωση, είναι το πόρισμα στο οποίο έχουν καταλήξει πολλές από τις ανάλογες μελέτες.
Μόνο το 6% των ανθρώπων που έχουν χάσει βάρος χωρίς άσκηση, έχουν καταφέρει και να το διατηρήσουν. Το 94% όσων είδαν τα κιλά τους να πέφτουν, τα ξαναέβαλαν σε λιγότερο από 6 μήνες, όσο δεν ασκούνταν.
Κάτι που κάνει ξεκάθαρο πως για να μπορέσει κάποιος να διατηρήσει το ιδανικό του βάρος κατά το πέρασμα των χρόνων, χρειάζεται άσκηση.
Η άσκηση είναι εκείνη που μας επιτρέπει να φάμε λίγο παραπάνω χωρίς να παχύνουμε, η άσκηση είναι εκείνη που ενεργοποιεί τον μεταβολισμό μας, η άσκηση είναι ο λόγος για τον οποίο μπορούμε να κάνουμε υψηλές καύσεις ακόμα και όταν υπερβαίνουμε την λήψη θερμίδων.
Συμπέρασμα: Με δίαιτα ναι, αδυνατίζουμε, αλλά πρόσκαιρα. Χρειάζεται γυμναστική για να συντηρήσουμε το αποτέλεσμα και ταυτόχρονα να βελτιώσουμε την αισθητική του.
Ακόμα καλύτερα, λένε οι ειδικοί, θα ήταν αν διατροφή και άθληση γίνονταν ταυτόχρονα και σε διάρκεια, διαμορφώνοντας έναν τρόπο ζωής και μία φιλοσοφία.


Είναι από τα πλέον συνήθη άρθρα στο διαδίκτυο και μία βέβαιη συμβουλή από τους διατροφολόγους: πίνετε πολύ νερό. Μάλιστα η ποσότητα υγρών  που έχει καταγραφεί στη συνείδηση μας από τα μίντια και τους ειδικούς ως η κατάλληλη για την καθημερινή μας ενυδάτωση, είναι περίπου 2,5 λίτρα. Ωστόσο ο Άαρον Κάρολ, καθηγητής παιδιατρικής στο πανεπιστήμιο της Λουιζιάνα, βγαίνει και δηλώνει δημόσια πως κάτι τέτοιο δεν είναι ισχύει!Μάλιστα δημοσιεύει με επιχειρήματα τους ισχυρισμούς του σε άρθρο που φιλοξένησε το ιατρικό site, WEDMD.COM. “Υπάρχει όντως η πεποίθηση πως πρέπει να πίνουμε όσο το δυνατόν περισσότερο νερό γίνεται μέσα στην ημέρα, αλλά αυτό είναι μύθος! Η ποσότητα που υπολογίζεται πως πρέπει ένας μέσος άνθρωπος να καταναλώνει σε υγρά σε ημερήσια βάση, είναι συνολικά 2 με 2,5 λίτρα. Αλλά αυτό δεν σημαίνει πως μιλάμε αποκλειστικά για την κατανάλωση νερού, καθώς υγρά παίρνουμε και μέσα από τον καφέ μας, τον χυμό μας, ή ακόμα και τα λαχανικά μας.” Ο Κάρολ επισημαίνει μάλιστα πως η πολύ μεγάλη κατανάλωση νερού μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα στα νεφρά ενώ ζητά από το αναγνωστικό κοινό να έχει εμπιστοσύνη στον οργανισμό του. “Δεν χρειάζεται να πίνουμε νερό με το ζόρι. Αυτό μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στην υγεία μας. Ο οργανισμός μας  έχει πολλούς τρόπους να μας ειδοποιήσει πως είμαστε κοντά στην αφυδάτωση και ένα από τα μέσα αυτά είναι η δίψα. Τότε ναι πρέπει να προβούμε άμεσα στην κατανάλωση υγρών. Από εκεί και έπειτα περισσότερη λήψη υγρών έχουν όσοι γυμνάζονται πολύ, ή αφυδατώνονται εύκολα. Ζουν παραδείγματος χάρη σε μεγάλο υψόμετρο ή κοντά στη θάλασσα. Αν και η τοποθέτηση αυτή έρχεται να ανταρέψει όλα όσα πιστεύαμε για την αναγκαία κατανάλωση νερού μέσα στη μέρα, ο Κάρολ επιμένει ωστόσο πως το νερό είναι η καλύτερη μορφή ενυδάτωσης και τη συστήνει σε σχέση με άλλους εναλλακτικούς τρόπους όπως ισοτονικά ποτά ή τους χυμούς.

MORE FROM THEFitness & Sports

MORE To BELIEVE