Και όμως! Μπορεί να μην το γνωρίζει πολύς κόσμος, αλλά τα αντικαταθλιπτικά, αγχολυτικά και ηρεμιστικά χάπια που χρησιμοποιούμε εμείς οι άνθρωποι μπορούν να φανούν χρήσιμα και στους μικρούς μας φίλους.

Πότε συμβαίνει αυτό:

Συνήθως ο γιατρός μπορεί να καταφύγει σε κάποια συνταγογράφηση εφόσον το κρίνει απαραίτητο για να αντιμετωπίσει  την  υπερκινητικότητα ενός ζώου, ή τις καταστροφικές τάσεις του μέσα στο χώρο που ζει, την κατάθλιψη του ζώου, ή κακές συνήθειες όπως το να κάνει την ανάγκη του μέσα, ή να μασάει αγαπημένα αντικείμενα του ιδιοκτήτη του.

Προσοχή όμως: Ο γιατρός σπάνια καταφεύγει σε τόσο δραστικά μέτρα αν και εφόσον το ζώο δεν έχει ανταποκριθεί σε άλλες μεθόδους όπως η εκπαίδευση και η σχολαστική ενασχόληση των μελών της οικογένειας με το ζώο. Δεδομένου ότι η χρήση του όποιου φαρμάκου είναι πιθανό να προκαλέσει παρενέργειες στον τετράποδο φίλο μας, όπως διάρροια, εμετούς και λήθαργο, η χρήση τους δεν συνιστάται να ξεπερνά τις λίγες εβδομάδες.

Προς θεού! Μην αποφασίσετε να δώσετε από  μόνοι σας κάποιο φάρμακο, αν δεν επισκεφθείτε πρώτα τον κτηνίατρο ώστε να αποφασίσει εκείνος τόσο για το αν χρειάζεται μία τόσο δραστική λύση το τετράποδο σας, όσο και για το ποια ουσία θα ήταν εκείνη που θα είχε το καλύτερο αποτέλεσμα με τις λιγότερες επιδράσεις στο αγαπημένο σας ζωάκι!

 

 

 


Το νέο είναι φρέσκο και έρχεται από τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής με την υπογραφή του News and World Report, που ολοκλήρωσε μόλις εχθές μία έρευνα 7 μηνών, με θέμα ποια διατροφή είναι η καλύτερη στον κόσμο! Και το αποτέλεσμα μας δικαιώνει: Καλύτερη διατροφή για το έτος που μας πέρασε αναδείχθηκε για δεύτερη χρονιά η μεσογειακή διατροφή, και το περιοδικό μάλιστα φροντίζει να τεκμηριώσει το πόρισμα της έρευνας δίνοντας και 12 λόγους για τους οποίους η κουζίνα της Μεσογείου μπορεί να κάνει καλό στην υγεία και συνιστάται από τους ειδικούς σε παγκόσμιο επίπεδο. Δεν έχει θερμίδες! Δεν χρειάζεται να υπολογίζει κάποιος τις θερμίδες όταν το πιάτο του έχει να κάνει με μεσογειακή κουζίνα. Και αυτό γιατί οι συνταγές που τη συνθέτουν τιμούν το ελαιόλαδο αντί για το βούτυρο, το ψάρι ή τα πουλερικά αντί για το κόκκινο κρέας, τα φρούτα αντί για τα παχυντικά επιδόρπια. Και αυτό το αποφάσισαν ειδικοί από όλο τον κόσμο που μελέτησαν 40 διαφορετικά διατροφικά πλάνα εμπνευσμένα από τις κουζίνες ισάριθμων χωρών. Η τροφή είναι πραγματικά φρέσκια Στην αυθεντική μεσογειακή δίαιτα τα πάντα είναι εποχιακά και φρέσκα. Ξεχάστε τους διαδρόμους με τα κατεψυγμένα στα σούπερ μάρκετ ή το γρήγορο πλαστικό φαγητό. Στηριζόμενη σε αγνά υλικά της εποχής, όπως λαχανικά, γαλακτοκομικά και μπαχαρικά, και με εύκολες γρήγορες συνταγές, η μεσογειακή διατροφή κερδίζει στα σημεία. Επιτρέπει τον υδατάνθρακα Είτε αγαπάς το ψωμί, είτε τα ζυμαρικά, είτε το αλεύρι, το μεσογειακό διατροφικό πλάνο σου επιτρέπει να απολαύσεις όλες αυτές τις αδυναμίες σου, και μάλιστα με εναλλακτικές καθώς δεν μένει μόνο στα άσπρα αλεύρια αλλά δοκιμάζει να βάλει στο τραπέζι ψωμί ολικής άλεσης, ή μακαρόνια ζέα, ή αλεύρι από φαγόπυρο κάτι που δεν συναντάμε σε άλλες κουζίνες. Επιτρέπει τα λιπαρά Απλά επιτρέπει τα σωστά λιπαρά, αυτά δηλαδή που βρίσκουμε στους ξηρούς καρπούς, στα λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός και το σκουμπρί, στις ελιές... Τα «καλά» λιπαρά όχι μόνο κάνουν καλό στην υγεία με έρευνες να τα βρίσκουν ωφέλιμα για την καταπολέμηση του διαβήτη και του καρκίνου, αλλά δίνουν και ευχάριστη γεύση σε κατά τα άλλα βαρετά πιάτα. Το μενού είναι τεράστιο Μπορεί όταν λέμε «μεσογειακή δίαιτα» να σκεφτόμαστε πρώτα την Ελλάδα μας, ωστόσο δεν είμαστε μόνοι στη Μεσόγειο. Η ποικιλία της μεσογειακής διατροφής είναι τεράστια χάρη και στην Ισπανία, το Μαρόκο, την Τουρκιά, την Πορτογαλία και άλλες χώρες που ακολουθούν παρόμοιες με τις δικές μας διατροφικές συνήθειες. Ζήτω τα μπαχαρικά Δίνουν άρωμα, χρώμα και γεύση στο φαγητό, ενώ πολλά από αυτά έχουν και ιαματική δράση χάρη στις αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες τους. Τα μπαχαρικά είναι πρωταγωνιστές στη μεσογειακή δίαιτα, ενώ φημίζονται και για το ότι διεγείρουν τον μεταβολισμό. Το καλό πράγμα δεν αργεί πάντα να γίνει! Τα μεσογειακά πιάτα, ναι μεν περιλαμβάνουν και περίπλοκες συνταγές, δεν μένουν όμως εκεί. Μην ξεχνάτε πως η λέξη «μεζές» σημαίνει αυτό ακριβώς: το κάτι τις γρήγορο, εύκολο και απλό! Γι\' αυτό και η μεσογειακή κουζίνα είναι ιδανική για κυρίως γεύματα αλλά και για γευστικά σνακ. Στην υγεία μας! Την ώρα που άλλες δίαιτες ανά τον κόσμο απαγορεύουν το αλκοόλ, η μεσογειακή διατροφή επιτρέπει το κρασί και μάλιστα σε δοσολογία ένα ποτήρι την ημέρα για τις γυναίκες και δύο ποτήρια ημερησίως για τους άνδρες. Σίγουρα επιτρέπει το λευκό κρασί, τιμά όμως δεόντως το κόκκινο ως βάλσαμο και για την καρδιά. Δεν παχαίνει και χορταίνει Μέρος της μελέτης αφιερώθηκε και στο κατά πόσο το κάθε διατροφικό πλάνο μας χορταίνει! Και σε αυτό, η μεσογειακή διατροφή βγήκε πρώτη συνδυάζοντας τη γεύση, με λιγότερες θερμίδες αλλά τη μεγαλύτερη διάρκεια σε κορεσμό! Γι\' αυτό ευθύνονται και οι πρώτες ύλες που περιέχουν αρκετή ποσότητα νερού με αποτέλεσμα να μας κάνουν να νιώθουμε γεμάτοι. Και όμως αδυνατίζει Αν κάποιος μένει προσκολλημένος στα διατροφικά κλισέ, που θέλουν τους ξηρούς καρπούς να παχαίνουν όπως και το ελαιόλαδο, τότε ίσως δύσκολα πιστέψει πως η μεσογειακή κουζίνα μπορεί να οδηγήσει στην απώλεια βάρους. Είναι όμως αλήθεια και αυτό γιατί σε βοηθάει να μείνεις πιστός σε μία ισορροπημένη διατροφή που συνδυάζει όλα τα θρεπτικά συστατικά, τη γεύση και την ποικιλία. Καρδούλες παντού! Σχεδόν όλοι οι πρωταγωνιστές της μεσογειακής διατροφής κάνουν καλό στην καρδιά. Τα καλά λιπαρά, οι φυτικές ίνες, οι απλοί υδατάνθρακες βοηθούν στην καλή λειτουργία  της καρδιάς και στη ρύθμιση της χοληστερόλης! Μυαλό ξουράφι Και τους ίδιους λόγους που το μεσογειακό φαγητό βοηθά την καρδιά, βοηθά και τον εγκέφαλο μας καθώς όταν η τροφή είναι απαλλαγμένη από τα λιπαρά και τις τοξίνες τότε σημαίνει πως είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά που βοηθούν στην καθαρή σκέψη και τη διαύγεια.

MORE FROM THEΟΙΚΟΛΟΓΙΑ

MORE To BELIEVE