Έχουμε μπει στην τελική ευθεία των γιορτών.  Που σημαίνει επιπλέον φαγητό! Παραμονές, ανήμερα, κάτι φώτα, κάτι καλέσματα να τα κιλά! Να ξέρεις πάντως πως υπάρχει τρόπος να περάσεις αυτές τις άγιες μέρες χωρίς απαραίτητα να βάλεις βάρος!

Δεν θα σου πω να μην φας γιατί το καλό φαγητό και η απόλαυση του είναι μέρος των γιορτών… Δεν θα σου πω να λιώσεις στη γυμναστική γιατί δεν είμαι υπέρ της αυτοτιμωρίας. Αν όμως με ακούσεις στα παρακάτω, δε θα χάσεις. Σίγουρα δε θα χάσεις κιλά αλλά δεν θα πάρεις κιόλας.

Ζυγίσου!
Αν και δεν είμαι καθόλου υπέρ του ζυγίσματος για πολλούς λόγους που κατά καιρούς τους έχουμε πει, οι γιορτές είναι από τις λίγες φορές που η τρομοκρατία της ζυγαριάς πιάνει τόπο. Σε βοηθάει να δεις ακόμα και το φούσκωμα, κάτι που σε κάνει αυτομάτως να θέλεις να κόψεις ταχύτητα. Αν ανεβαίνεις δύο φορές την εβδομάδα στη ζυγαριά για όσο κρατήσει η γιορτινή περίοδος, τότε   θα έχεις μία εικόνα του πως να χαρτογραφήσεις τα όρια σου.

Γυμνάσου το πρωί
Βρες τρόπο να κάνεις την προπόνηση σου τις πρωινές ώρες. Θα νιώσεις πιο ανάλαφρος αν έχεις φάει πολύ το περασμένο βράδυ, ενώ θα νιώσεις καλύτερα αν κληθείς να φας κατά τη διάρκεια της ημέρας. Πρώτον γιατί θα έχεις κάνει καύσεις από το πρωί, και δεύτερον, η πρωινή γυμναστική, σε κάνει πιο εγκρατή στο φαγητό! Αυτό είναι μυστικό να ξέρεις. Όσο πιο αργά γυμνάζεσαι, τόσες περισσότερες θερμίδες έχεις πιθανότητες να φας.

Γίνε επιλεκτικός
Δεν είναι ανάγκη να φας ό,τι έχει πάνω ο μπουφές, ούτε να φορτώσεις  το πιάτο σου σαν παιδάκι σε πάρτι. Ρίξε πρώτα μία ματιά, και μετά κάνε την επιλογή σου, διαλέγοντας αυτά που πραγματικά θες να φας! Δεν ταιριάζει η μπόμπα, με το σούσι και μπιφτέκι… Ούτε οι πατάτες με τα μακαρόνια και το ριζότο. Σίγουρα κάτι θα θες λιγότερο και κάτι θα θες περισσότερο.

Πες και κάνα «όχι»
Με την ίδια λογική της προηγούμενης παραγράφου, δεν είναι ανάγκη να δέχεσαι να φας όλα τα κεράσματα που περνούν από μπροστά σου. Η εγκράτεια δεν είναι καταπίεση. Είναι …αυτογνωσία στο φαγητό!

 Μην μένετε νηστικοί!
Επειδή ξέρετε ότι το βραδινό σας γεύμα θα είναι προκλητικό και δύσκολα θα αντισταθείτε, δεν σημαίνει πως θα μείνετε νηστικοί όλη την υπόλοιπη μέρα. Αν το κάνετε θα φάτε λαίμαργα, δεν το το ευχαριστηθείτε και σίγουρα θα μειώσετε τον μεταβολισμό σας.

Στα γλυκά ακολουθήστε τον κανόνα του 3!
Τρία είναι τα βήματα για να φάτε γλυκό χωρίς τύψεις.
Ένα: Τρώτε την πρώτη κουταλιά και νιώθετε απόλαυση.
Δύο: Τρώτε μία δεύτερη για να επαναλάβετε την απόλαυση.
Τρία: Τρώτε και μία τελευταία λέγοντας « ΦΤΑΝΕΙ»

Αποφύγετε τα αποφάγια για πρωινό
Ξέρω ότι είναι ό,τι καλύτερο. Παγωμένο φαγητό σε τάπερ, από το προηγούμενο βράδυ. Αφού όμως τα φάγατε φρέσκα, τα φάγατε λίγες ώρες πριν, γιατί να το ξανακάνετε… Δεν είναι γουρουνιά; Αυτό το tip να ξέρετε βασίζεται αποκλειστικά και μόνο στο φιλότιμο σας!

 Λίιιγο παραπάνω άσκηση
Αλλά όταν λέω λίγο εννοώ κάνα 15λεπτάκι στο πρόγραμμα που κάνεις ήδη!  Αυτά τα λίγα λεπτά θα σου δώσουν το άνοιγμα σε κάποιες παραπάνω θερμίδες που θα μπορέσεις να φας άφοβα!


Τα προβλήματα στον ύπνο είναι κάτι σύνηθες για τους ειδικούς, κυρίως τα τελευταία χρόνια όπου οι ρυθμοί είναι απαιτητικοί και αγχώδεις. Αϋπνία, λήθαργος, υπνοβασία ή διακεκομμένος ύπνος, είναι μερικές από τις εκφάνσεις των διαταραχών που κάποιος μπορεί να αντιμετωπίσει όταν πέσει στο κρεβάτι για την ξεκούραση της ημέρας. Όλα έχουν αιτία σε κάποια μορφή παθολογίας, ή στο άγχος και τις δυσκολίες διαχείρισης του. Εκτός από τον διακεκομμένο ύπνο, που ακόμα και αν πυροδοτείται από το στρες, έχει τις ρίζες του στο dna μας. Ο άνθρωπος δεν ήταν από τα γεννοφάσκια του προορισμένος να κοιμάται οκτώ ώρες συνεχόμενες. «Από τις απαρχές του ανθρώπινου είδους μέχρι τη βιομηχανική επανάσταση ο άνθρωπος κοιμόταν με διαλείμματα. Κατά τη διάρκεια της νύχτας, από τη στιγμή δηλαδή που θα χανόταν το φως, μέχρι το χάραμα θα ξυπνούσε τουλάχιστον μία με δύο φορές, παραμένοντας ξύπνιος για τουλάχιστον μία με δύο ώρες. Και αυτό είναι λογικό, αν αντιληφθεί κανείς πως όσο ακόμα ζούσε στο ύπαιθρο είχε να αντιμετωπίσει κινδύνους και έπρεπε να προστατεύσει τον εαυτό του αλλά και την οικογένεια του από απειλές, ζώα, και καιρικές συνθήκες.» Εξηγεί ο Χάμιλτον Γκάρνερ, ανθρωπολόγος του πανεπιστημίου της Γλασκόβης και συνεχίζει λέγοντας πως με την βιομηχανική επανάσταση που η δράση του ανθρώπου εκτυλισσόταν κυρίως στο παραγωγικό κομμάτι της ημέρας, η ανάγκη για ύπνο ικανοποιούνταν τις νυχτερινές ώρες, και μάλιστα χωρίς διακοπές, λόγω της σωματικής και όχι μόνο κόπωσης». Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν έχουν πρόβλημα ούτε και δυσκολία στο να κλείσουν 8 ώρες ύπνου χωρίς διακοπές, αν πάλι είστε από εκείνους που ξυπνούν στο μέσο της νύχτας μην πανικοβάλλεστε, είναι στα γονίδια μας. Οι ειδικοί μάλιστα, συνιστούν να μην αντιμετωπίζετε την κατάσταση αυτή ως προβληματική, γιατί το άγχος που θα προκαλέσετε στον εαυτό σας, από την αγωνία του αν θα είστε ξεκούραστοι κατά τη διάρκεια της ημέρας, είναι πιθανό να σας κρατήσει ξύπνιους για πολλή ώρα. Αντιθέτως αν παραμείνετε στο κρεβάτι σας χωρίς σκέψεις, ή αν κάνετε κάτι που σας χαλαρώνει το πιθανότερο είναι να αποκοιμηθείτε και πάλι μέσα στα επόμενα λεπτά. Και το πρόβλημα σας είναι χρόνια, απευθυνθείτε σε έναν ειδικό. Δεν είστε μόνος καθώς η πλειοψηφία του πληθυσμού έχει όπως φαίνεται, ...χάσει τον ύπνο του

MORE FROM THEFitness & Sports

MORE To BELIEVE