Επιτέλους έχεις το ζωάκι που πάντα ονειρευόσουν. Είναι γλυκό, παιχνιδιάρικο και τρυφερό. Ξέρεις όμως πως το σκυλί το παιδί και τον άνδρα, όπως τα μάθεις!

Πότε λοιπόν πρέπει να βάλεις το σκυλάκι σου σε τροχιά εκπαίδευσης;
Οι θεωρίες ποικίλουν. Άλλες υποστηρίζουν πως η καταλληλότερη ηλικία είναι οι 6 μήνες. Άλλες πάλι σχολές θεωρούν πως ένα ζώο μπορεί να εκπαιδευτεί σε όποια ηλικία, αρκεί να αναπτύξει μία συμπεριφορά που είναι ανεπιθύμητη από το περιβάλλον του.
Δεν είναι όμως έτσι!
Τα σκυλιά είναι σε θέση να μάθουν και να απορροφήσουν πληροφορίες από την ηλικία των μόλις δύο μηνών.

Μάλιστα όσο πιο νωρίς ξεκινήσουν την εκπαίδευση τόσο το καλύτερο για τα ίδια και για το αφεντικό τους καθώς αν κάποιο ζωάκι παρουσιάσει κάποια συμπεριφορά που δεν αρέσει, θα δυσκολευτεί να την ξεπεράσει όσο μεγαλύτερο είναι.

Το πόσο θα διαρκέσει η εκπαίδευση έχει να κάνει τόσο με το μέγεθος όσο και με τη ράτσα του σκύλου, που ορίζουν κατά πολύ το τι είναι απαραίτητο να διδαχθεί, ενώ μεγάλο ρόλο στην ολοκλήρωση του στόχου παίζει και η πειθαρχεία του αφεντικού, στο να μπορεί να τηρεί σπίτι όλα όσα μαθαίνει στο ζώο του ο εκπαιδευτής.

Τέλος  αν και πολλά ζωάκια μπορούν να μάθουν “εύκολες” εντολές (έλα, κάτσε, μείνε) χωρίς βοήθεια επαγγελματία, καλό είναι ο “δάσκαλος” των νέων συμπεριφορών να είναι κάποιος πέρα από τον ιδιοκτήτη του ζώου, καθώς συχνά ο συναισθηματικός δεσμός, καθυστερεί την διαδικασία της εκμάθησης.

 


FITNESS & SPORTS : 18 Dec 2017

 H τέχνη του ζυγίσματος

Αν και τελευταία η ζυγαριά έχει χάσει την τιμητική της καθώς η λιπομέτρηση αποτελεί πιο αποτελεσματικό τρόπο αξιολόγησης του σώματος, δεν παύει να είναι η βασικότερη πηγή μέτρησης του βάρους μας. Να θυμάσαι όμως, πως ακόμα και το ζύγισμα δεν θέλει κόπο θέλει τρόπο! Παρακάτω θα βρεις μικρά μυστικά που θα σε βοηθήσουν να δεις τη ζυγαριά περισσότερο σαν φίλη παρά σαν εχθρό. Κράτα σημειώσεις Μπορεί να ακούγεται αγχωτικό, αλλά καλό θα ήταν, ειδικά αν έχεις στόχο την απώλεια κιλών, να καταγράφεις κάθε φορά που ζυγίζεσαι, το βάρος σου. Με αυτό τον τρόπο θα μπορείς να μένεις προσηλωμένη στην προσπάθεια σου και να αποφεύγεις τις κακοτοπιές. Εκείνο που διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο και έγκειται καθαρά σε προσωπικά γούστα, είναι το πόσο συχνά ζυγίζεται κάποιος. Αν και μελέτες έχουν δείξει πως το καθημερινό ζύγισμα μπορεί να οδηγήσει σε εμμονή, πολλοί ειδικοί υποστηρίζουν πως το τακτικό ζύγισμα είναι απαραίτητο για κάποιον που θέλει να χάσει κιλά. Αν όμως σας ακούγεται υπερβολικό το να ανεβαίνετε στη ζυγαριά κάθε μέρα, ορίστε μία μέρα την εβδομάδα που θα είναι η μέρα ζυγίσματος και μείνετε πειθαρχημένοι . Διάλεξε ποια θα είναι η ζυγαριά σου Θέλεις να είναι ακριβείας; Ηλεκτρονική; Παραδοσιακή; Καινούρια; Παλιά; Αποφάσισε ποια θα είναι η ζυγαριά που θα ζυγίζεσαι και μην πειραματίζεσαι. Σπάνια θα βρεις δύο ζυγαριές που θα δείχνουν το ίδιο βάρος και οι δύο. Η απόκλιση μπορεί να είναι από κάποια γραμμάρια μέχρι και δύο κιλά, κάτι που μπορεί να προκαλέσει σύγχυση στην εικόνα του πραγματικού βάρους. Ζυγίσου σε «σκληρό» έδαφος Τι εννοούμε με αυτό; Απέφυγε να έχεις τη ζυγαριά πάνω σε χαλί, μοκέτα ακόμα και χαλάκι μπάνιου. Προτίμησε το ξύλο ή το μάρμαρο. Και αυτό γιατί αν η επιφάνεια όπου θα ακουμπάει η ζυγαριά δεν είναι σκληρή και ενιαία, μπορεί το «διάβασμα» του βάρους να είναι λανθασμένο. Πειθαρχία και στην ώρα Δώσε βάση στην ώρα που ζυγίζεσαι! Πρόσεχε να είναι κάθε φορά η ίδια ώρα! Και να ξέρεις πως η καταλληλότερη στιγμή για να ζυγιστείς, είναι το πρωί, πριν καταναλώσεις οποιαδήποτε τροφή ή υγρό, αφού πρώτα έχεις πάει στην τουαλέτα. Αν για κάποια λόγο δεν θέλεις να κάνεις το ζύγισμα σου πρωινή ώρα, φρόντισε πριν ανέβεις στη ζυγαριά να μην έχεις φάει ή πιει τίποτα για περίπου δύο ώρες και να ζυγίζεσαι πάντα πριν από την άσκηση, γιατί κατά τη διάρκεια της προπόνησης χάνονται υγρά που μπορεί να μεταβάλουν το βάρος του σώματος. Φρόντισε τέλος να ζυγίζεσαι χωρίς ρούχα καθώς ακόμα και τα πιο ελαφριά είναι ικανά να αλλάξουν το τελικό αποτέλεσμα στο δείκτη της ζυγαριάς. Έχε καλή ψυχολογία Δεν είναι όλες οι ώρες ίδιες. Και αυτό πρέπει να το έχεις πάντα στο μυαλό σου όταν έρθει η ώρα να ζυγιστείς. Απέφυγε να μετρήσεις το βάρος σου όταν η διάθεση σου δεν είναι καλή, γιατί το αποτέλεσμα, ειδικά αν δεν είναι το προσδοκώμενο, μπορεί να επιδεινώσει την ψυχολογία σου. Αν πάλι, κάθε φορά που ζυγίζεσαι δεν νιώθεις καλά, προτίμησε άλλες μεθόδους μέτρησης  που δείχνουν την αυξομείωση του λίπους και δίνουν έμφαση στη σύσταση του σώματος και όχι στο συνολικό βάρος. Εξάλλου υπάρχουν και εκείνοι οι σωματότυποι που είτε λόγω σκελετού είτε λόγω αυξημένης μυϊκής μάζας, δεν μπορούν να δουν κάποια χαμηλά νούμερα στη ζυγαριά, παρά το γεγονός ότι η σύσταση του σώματος τους μπορεί να είναι καλύτερη και από ιδανική.

MORE FROM THEΟΙΚΟΛΟΓΙΑ

MORE To BELIEVE