Και είναι λάθος όχι γιατί τα λαχανικά δεν αποτελούν πλέον απαραίτητο και αναγκαίο σκέλος της καθημερινής διατροφής του παιδιού σας, αλλά γιατί η πίεση που ασκείτε μπορεί να φέρει αρνητικές επιπτώσεις στην ψυχολογία του παιδιού σας. Ουσιαστικά όταν πιέζετε το παιδί σας να φάει λαχανικά ενώ εκείνο αντιστέκεται, κάνετε τα παρακάτω .

-Του λέτε πως εκείνο δεν γνωρίζει τι πραγματικά θέλει, τι του αρέσει και τι χρειάζεται να φάει, αλλά πως οι άλλοι γνωρίζουν καλύτερα.

-Το κάνετε να πιστέψει πως πρέπει να αντιμετωπίζει τα λαχανικά σαν φάρμακο και να τα καταπίνει ακόμα και με κλειστά μάτια.

-Του διδάσκετε τη λανθασμένη πεποίθηση πως υγιεινή διατροφή είναι μόνο όλα όσα δεν του αρέσουν, και πρωτίστως τα λαχανικά.

-Το κάνετε να αντιμετωπίζει την ώρα του φαγητού ως κάτι που το ψυχαναγκάζει σε διαδικασίες που δεν του προκαλούν ευχαρίστηση.

-Το υποχρεώνετε να «μπουκώσει» με φαγητό ενώ δεν θέλει ή την ώρα που έχει ήδη χορτάσει.

Πως θα προτρέψετε το παιδί σας να φάει περισσότερα λαχανικά χωρίς να το βλάψετε ψυχολογικά;

-Σε κάθε γεύμα σερβίρετε λίγο από όλες τις ομάδες των τροφών. Υδατάνθρακες, πρωτεΐνη και λιπαρά, μέσα από ποικίλες επιλογές, εκ των οποίων θα είναι και τα λαχανικά. Αν δεν του αρέσουν ωμά, ανακαλύψτε εναλλακτικούς τρόπους τόσο μαγειρέματος όσο και σερβιρίσματος.

-Αποτελέστε εσείς το παράδειγμα υγιεινής διατροφής. Ο τρόπος που τρέφεται ένα παιδί, είναι μιμητικός . Αν δεν δει εσάς να τρώτε σωστά γιατί να φάει εκείνο;

-Αφήστε το παιδί να επιλέξει τι θα φάει από το πιάτο του χωρίς επικρίσεις. Εμπιστευτείτε το σώμα του.

-Μετατρέψτε την ώρα του φαγητού σε μία εποικοδομητική φάση της ημέρας κατά την οποία μπορείς να διδάξετε χρήσιμες πληροφορίες και τρόπους συμπεριφοράς στο παιδί σας.

-Ενθαρρύνετε το να δοκιμάζει νέες γεύσεις και νέα φαγητά χωρίς απαραίτητα να ονοματίζεται και να βάζετε ταμπέλες στα τρόφιμα πριν εκφράσει το γούστο του.


Αγαπημένες μανούλες, ακόμα μία φορά συνειδητοποιώ πως μέσα από αυτές τις γραμμές ερχόμαστε πιο κοντά γινόμαστε μία μεγάλη παρέα, όπου μπορούμε να ανταλλάσσουμε ιδέες, γνώμες και απόψεις, σκέψεις και συναισθήματα. Αυτό ειδικό έχει γίνει ακόμα πιο έντονο, από τότε που έφερα και εγώ στον κόσμο την Αλεξάνδρα και με έβαλε σε ένα μεγάλο κλαμπ, αυτό των μαμάδων, όπου είτε προϋπήρχατε πολλές από εσάς, είτε μπήκατε και εσείς με τον ερχομό του δικού σας μωρού! Ένα από τα πιο συχνά ερωτήματα που δέχομαι στα social media σε σχετικά με το μωρό, τη φροντίδα του και την καθημερινότητα μας, έχει να κάνει με το φαγητό! Κάποιες με ρωτάτε αν δίνω κρέας στο μωρό, γνωρίζοντας πως εγώ είμαι vegetarian, ή αν θα το μυήσω σε μία διατροφή απαλλαγμένη από ζωικά προϊόντα. Άλλες πάλι θέλετε να μάθετε πως καταφέρνω να θηλάζω ενώ εργάζομαι, και αναρωτιέστε πότε σκέφτομαι να ολοκληρώσω το ταξίδι του θηλασμού! Ας ξεκινήσουμε λοιπόν! Η Άλεξ είναι ήδη 5 μηνών και κάτι, και η αλήθεια είναι πως έχω αρχίσει να έχω δυσκολίες στο θηλασμό, καθώς πλέον εργάζομαι καθημερινά, που σημαίνει πως κάποιες ώρες λείπω από το σπίτι. Εδώ έχουμε τις εξής δύο επιλογές: Είτε αφήνω γάλα με θήλαστρο, είτε ακολουθώ το πρωτόκολλο του φρούτου – λαχανικού, και τις δίνω ανάμεσα στους θηλασμούς και δύο αντίστοιχα γεύματα. Ευτυχώς ο παιδίατρος μας, είναι ένας πολύ …cool γιατρός και ενώ το παγκόσμιο πρωτόκολλο διατροφής βρεφών λέει πως τα φρούτα και τα λαχανικά μπαίνουν στο πρόγραμμα από τον 6ο μήνα και μετά, εκείνος ακολουθεί τη νέα τάση της επιστημονικής κοινότητας που δίνει το πράσινο φως για την εισαγωγή του φρούτου και κάποιων λαχανικών από τον 4ο μήνα και μετά, αν και εφόσον το μωράκι νιώθει και είναι έτοιμο να τα δεχτεί. Τι σημαίνει λοιπόν όλο αυτό! Όταν κλείσαμε τον 4ο μήνα δοκίμασα την πρώτη φρουτόκρεμα. Είχα τη δυνατότητα να επιλέξω τρία φρούτα, κατά προτίμηση εποχής, με βασικό φρούτο το μήλο, κατά προτίμηση επίσης, βιολογικής παραγωγής. Αρχικά έκανα τον συνδυασμό μήλο, μπανάνα, νεκταρίνι. Η πρώτη αντίδραση ήταν θεαματική! Το μωρό έδινε να απολαμβάνει το γεύμα του και να μην βλέπει την ώρα να αδειάσει το πιάτο! Με τον καιρό όμως πειραματίστηκα και με άλλα φρούτα γιατί ανακάλυψα πως η μπανάνα λίγο την … στουμπώνει! Και τελικά μετά από δοκιμές κατέληξα στον συνδυασμό μήλο, αχλάδι, δαμάσκηνο, που την ξετρελαίνει! Οι «δυσκολίες» που μπορεί να συναντήσεις δοκιμάζοντας τα πρώτα γεύματα τροφής με το μωρό, είναι ο χρόνος προσαρμογής του μωρού με το κουτάλι, η δυσκοιλιότητα, και ο μικρός χαμός που γίνεται από λεκέδες ,ΠΑΝΤΟΥ! Βέβαια και εδώ έχω βρει την ιδανική φόρμουλα. Όταν έρχεται η ώρα του γεύματος, γδύνω το μπεμπίνι, ώστε να μην λερώσει τα ρουχαλάκια της και αρχίζω το τάισμα. Έχω δίπλα μου πάντα, ένα πακέτο μωρομάντιλα. Από αυτά που χρησιμοποιώ και στην αλλαγή της πάνας, ή όταν είμαι έξω για να καθαρίσω τα χεράκια του μωρού αλλά και να την ανανεώσω δροσίζοντας το προσωπάκι της. Να κάνω εδώ μία παρένθεση και να πως αρχικά ήμουν πολύ δύσπιστη με τα μωρομάντιλα καθώς φοβόμουν μήπως έχουν οινόπνευμα και προκαλέσουν ερεθισμούς στο βρεφικό δερματάκι. Άργησα να τα εμπιστευτώ και η αλήθεια είναι πως κάποια που δοκίμασα δεν με ικανοποίησαν. Βρήκα πάλι τη λύση στα μωρομάντιλα που βρήκα στα lidl. Μετά τον ενθουσιασμό μου από τις πάνες, είπα να δοκιμάσω και τα μωρομάντιλα lupilu! Εκτός του ότι το άρωμα τους ήταν το ωραιότερο που έχω συναντήσει, η συσκευασία της επίσης βοηθάει στην οικονομία ( βασικό) γιατί τραβάς ένα, και βγαίνει ένα! ( Μου έχει τύχει να τραβάω ένα και να βγαίνει όλο περιεχόμενο). Επίσης δεν προκαλούν ερεθισμούς , ενώ θα την πω την αμαρτία μου, μερικές φορές τα χρησιμοποιώ και εγώ για να αφαιρώ το μακιγιάζ όταν δεν έχω χρόνο να κάνω την κανονική «ιεροτελεστία» demake up. Με τα μωρομάντιλα λοιπόν αυτά, καθαρίζω το μουτράκι όταν η κατάσταση ξεφεύγει, και συνεχίζω ακάθεκτη. Το δικό μου μωρό, δεν αντέχει καθόλου μα καθόλου την σκληρή υφή της χαρτοπετσέτας, γι\' αυτό και σκέφτηκα τα υγρά μωρομάντιλα. Επιστρέφω στα της διατροφής, περνώντας στη κρέμα λαχανικών. Εκεί ο συνδυασμός που ακολουθώ είναι «καρότο-κολοκύθι-πατάτα» με λίγο λαδάκι. Νόοοοοοστιμμμμοοοο! Η αναλογία είναι περισσότερο κολοκύθι, λιγότερη πατάτα και λίγο λιγότερο καρότο( επειδή είναι σκληρό θέλει παραπάνω βράσιμο αλλιώς στο μπλέντερ θα αφήσει κομμάτια. ) Ένα άλλο μυστικό που ανακάλυψα επίσης, είναι πως τα λαχανικά πρέπει να τα πολτοποιούμε ενώ είναι ακόμα ζεστά γιατί αν παγώσουν σκληραίνουν και αφήνουν κομμάτια. Το καρότο και η πατάτα ενδέχεται επίσης να προκαλέσουν μία πρόσκαιρη δυσκοιλιότητα , και επειδή εμείς το πάθαμε αυτό δοκιμάσαμε για λίγες μέρες και το μπρόκολο, το οποίο αποκατέστησε το πρόβλημα, ενώ είναι και πάααρα πολύ θρεπτικό. Από την ερχόμενη εβδομάδα θα δοκιμάσουμε και το κρέας. Γιατί ναι, θα δώσω στο παιδί μου κρέας. Το ότι εγώ έχω επιλέξει να κάνω μία διατροφή απαλλαγμένη από κρέας και ζωικά προϊόντα, δεν σημαίνει πως θα το επιβάλλω στο παιδί μου. Το παιδί μου θα τρώει κανονικά τα πάντα, και με τον καιρό θα διαμορφώσει μόνο του άποψη, ώστε να αποφασίσει εκείνο μεγαλώνοντας τι θέλει και τι δεν θέλει να τρώει. Σίγουρα πάντως στο σπίτι μας θα δει πως κυριαρχεί τόσο η αγάπη και ο σεβασμός προς τα ζώα, όσο και η αγάπη προς σε πιο εναλλακτικούς και υγιεινούς τρόπους διατροφής. Τέλος, όσον αφορά στο θηλασμό, έχοντας ξεπεράσει το αρχικό μου πλάνο που ήταν οι 4 μήνες αποκλειστικού θηλασμού , που το κατάφερα, βάζω στόχο να φτάσω τους έξι μήνες και στη συνέχεια να μειώσω σε δύο γεύματα γάλακτος τη μέρα, ένα το πρωί, και ένα το βράδυ. Έως τότε, όπως και μέχρι σήμερα, θα κάνω τα πάντα, με το ρολόι στο χέρι και όχι πιο μακριά από ακτίνα λίγων χιλιομέτρων από το μωρό μου! Αλλά μίας και είμαστε όλες μία παρέα, να κάνω και γω μία ερώτηση; Κορίτσια, πως κόβετε ο θηλασμός; Περιμένω τις απόψεις σας! #lidlhellas  #sponsored  

MORE FROM THEΔΙΑΤΡΟΦΗ

MORE To BELIEVE