Η ηλικία μίας γυναίκας αποτελούσε πάντα ταμπού, ειδικά όταν τίθεται θέμα μητρότητας.

Και ενώ ο μέσος όρος ηλικίας για τη μητρότητα ολοένα και αυξάνεται λόγω του ότι οι γυναίκες πλέον έχουν αλλάξει τις προτεραιότητες τους, τώρα έρχεται μία νέα έρευνα να τους δώσει ακόμα μια αιτία για να καθυστερήσουν τον ρόλο της μητέρας για μετά τα 35!

Σύμφωνα με την έρευνα που έγινε στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνια  που δημοσιοποιήθηκε στο αμερικανικό περιοδικό Journal of American Geriatrics Society (πρώτη έκδοση στις 7 Νοεμβρίου 2016 – τίτλος έρευνας: Effect of Reproductive History and Exogenous Hormone Use on Cognitive Function in Mid- and Late Life) η μητρότητα μετά την ηλικία των 35 επιφέρει οφέλη στην πνευματική και νοητική διαύγεια της γυναίκας.

Στην έρευνα πήραν μέρος 835 γυναίκες σε εμμηνόπαυση οι οποίες πήραν μέρος σε πληθώρα τεστ νόησης, αντίληψης, όρασης, μνήμης και παρατηρητικότητας.

Όσες γυναίκες είχαν κάνει το πρώτο τους παιδί μετά τα 24 έδειξαν πολύ καλύτερα αποτελέσματα από εκείνες που έφεραν στον κόσμο το πρώτο τους παιδί πριν την ηλικία των 24, ενώ η επίδοση όσων γυναικών είχαν  γίνει μητέρες για πρώτη φορά μετά τα 35 ήταν ακόμα μεγαλύτερη από εκείνες που γέννησαν για πρώτη φορά πριν την συμπλήρωση των 30.

Ο λόγος αποδεικνύεται πως μία εγκυμοσύνη μετά τα 35 μπορεί να έχει οφέλη, βρίσκεται πίσω από τα οιστρογόνα και την προγεστερόνη  η αύξηση των οποίων κατά τη διάρκεια της κύησης βελτιώνει τις εγκεφαλικές λειτουργίες, ειδικά σε  πιο ώριμες γυναίκες.

Η έρευνα κλείνει με το συμπέρασμα πως δεν υπάρχει ουσιαστικά ενδεικτικά κατάλληλη ηλικία για το πότε θα γίνει κάποια μητέρα, υπογραμμίζοντας πως όλες οι ηλικίες  έχουν τα καλά και τα κακά τους, ωστόσο φαίνεται πως με τα χρόνια, οι κοινωνίες “χαλαρώνουν” τη στάση τους απέναντι στις εγκυμοσύνες μετά τα 35.


ΔΙΑΤΡΟΦΗ : 22 Dec 2017

Θα φας! Και μετά τι γίνεται;

Έρχονται όμορφες και γιορτινές μέρες, γεμάτες καλέσματα, απολαυστικά γεύματα με την οικογένεια, εξόδους με φίλους και καλό φαγητό! Ίσως όμως σε απασχολεί το πως θα σώσεις την κατάσταση μετά από απανωτές συνεστιάσεις και πολύ ποτό γιατί όσο να ναι , ωραίο το φαγητό, αλλά έχει και αυτό το τίμημα του! Θα ξεκινήσω από το ευχάριστο της υπόθεσης: Ό,τι τρώμε θέλει περί τις 48 ώρες για να αποθηκευτεί στο σώμα μας ως λίπος. Πάμε τώρα και στα «δύσκολα». Για να το «σώσεις» όσο μπορείς πρέπει να δείξεις πειθαρχία. Αν δεν γνωρίζεις τι θα πεi αυτή η λέξη, τότε ακολούθησε πιστά τις επόμενες οδηγίες. - Είναι πολύ σημαντικό για τις επόμενες μέρες να μην ανέβεις καθόλου στη ζυγαριά. Αν ζυγιστείς σίγουρα θα δείξει παραπάνω ο δείκτης και αυτό είναι λογικό. Έχεις φάει περισσότερο απ ότι συνήθως  και σίγουρα έχεις καταναλώσει  και περισσότερο αλάτι, όπως και λιπαρά, που σημαίνει αυτόματα  κατακράτηση υγρών. Δεν υπάρχει λόγος να πανικοβληθείς με ένα ζύγισμα. Αν πέσει η ψυχολογία σου, φοβάμαι ότι γι΄αυτό και μόνο θα φας πάλι! -  Για τις επόμενες δέκα μέρες, ξέχνα, αλκοόλ, γλυκά και περιόρισε το αλάτι. Πίνε νερό σαν να μην υπάρχει αύριο, αν μπορείς πιες και τσουκνίδα ή πράσινο τσάι. Αύξησε το λεμόνι εκεί που μπορείς. -  Ισορρόπησε την πρωτεΐνη με τον υδατάνθρακα. Σε καμία περίπτωση μην κόψεις όμως τους υδατάνθρακες από φόβο μήπως παχύνεις. Απλά απέβαλε για λίγο τους απλούς, όπως ψωμιά, αλεύρια , μπανάνες κλπ. Προτίμησε τον σύνθετο υδατάνθρακα, όπως το ρύζι και την πατάτα. Εννοείται όχι τηγανητή. -  Αύξησε την σωματική δραστηριότητα και αν δεν κάνεις ποτέ τίποτα , ήρθε η ώρα να δράσεις. Πρέπει να αυξήσεις τις καύσεις σου και αυτό σημαίνει να αυξήσεις την κίνηση. Κάνε από έναν ωραίο περίπατο, περίπου 30 με 40 λεπτά τη μέρα, ή αν είσαι πιο αθλητικός, δώσε πόνο στο τρέξιμο.  Προσπάθησε να κρατάς τους σφυγμούς σου από 120 μέχρι 140, επίπεδο όπου ο περισσότερος κόσμος κάνει καύση λίπους. 30 με 40 λεπτά και εδώ, είναι μία χαρά. -  Μείωσε λίγο τις ποσότητες τροφής στα γεύματα σου. Όταν λέμε λίγο εννοούμε, λίγο. -  Σε καμία περίπτωση μην ακολουθήσεις τα πρόγραμμα αποτοξίνωσης που θα δεις να ρέουν  σε διαδίκτυο, περιοδικά κλπ. Ο οργανισμός σου έχει ήδη υποστεί σοκ από τον βομβαρδισμό φαγητού που δέχτηκε τις τελευταίες μέρες. Δεν χρειάζεται άλλο σοκ. Δεν χρειάζεται να τιμωρήσεις τον εαυτό σου επειδή χαλάρωσε και ευχαριστήθηκε το φαγητό. Απλά συνέτισε τον και βάλτον και πάλι σε πρόγραμμα. Συμβουλές όπως να τα φας μόνο φρούτα ή σαλάτες, για δυο  μέρες, ή να κάνεις χημικούς συνδυασμούς και άλλα τέτοιο που πλασάρονται από ανειδίκευτους και σίγουρα όχι επαγγελματίες, είναι ό,τι πιο καταστροφικό. -  Μην νιώθεις τύψεις. Έφαγες. Πάει πέρασε. Να ξέρεις ότι οι τύψεις παχαίνουν. Όλοι μας αξίζουμε να φάμε χωρίς έλεγχο. Οι γιορτές είναι μία καλή αφορμή. Το ελληνικό τραπέζι δε, έχει τη δυνατότητα να μας φέρει κοντά με φίλους και συγγενείς, και τα φαγητό είναι μία από τις λίγες απολαύσεις που μας έχουν μείνει αυτούς τους δύσκολους καιρούς! Καλή συνέχεια!

MORE FROM THEPsychology

MORE To BELIEVE