Όσο μεγαλώνει ο άνθρωπος ο ρυθμός κατά τον οποίο απορροφά τη βιταμίνη Β12 μειώνεται.  Η εν λόγω βιταμίνη είναι εκείνη που ωφελεί τα ερυθρά αιμοσφαίρια και το DNA . Από τη στιγμή που ο άνθρωπος δεν μπορεί να παράγει μόνος του τη Β12 καλό είναι να την αναζητά μέσα από τη σωστή διατροφή ή ακόμα και συμπληρώματα αν χρειαστεί. Πότε όμως είναι απαραίτητο κάποιος να καταφύγει σε βοηθήματα και συμπληρώματα Β12; Σαφώς αν και όταν το κρίνει ο γιατρός. Υπάρχουν ωστόσο σημάδια που αν το προσέξει κανείς θα μπορούσαν να υποδείξουν έλλειψη της σημαντικής αυτής βιταμίνης.

Λήθαργος

Αν νιώθετε κουρασμένοι, παρά το γεγονός ότι έχετε κοιμηθεί τις απαραίτητες  ώρες, ίσως είναι δείγμα έλλειψης Β12. Όπως είπαμε το ανθρώπινο σώμα βασίζεται πολύ στη λειτουργία των ερυθρών αιμοσφαιρίων, τα οποία έχουν με τη σειρά τους ανάγκη από οξυγόνο.  Για να παράγει ο οργανισμός ερυθρά χρειάζεται Β12.

Μυϊκή αδυναμία

Και η μυϊκή αδυναμία θα μπορούσε να θεωρηθεί ένα χαρακτηριστικό έλλειψης Β12 ακριβώς για τους ίδιους λόγους που και ο λήθαργος θα μπορούσε να χτυπήσει το ίδιο καμπανάκι. Μην αμελήσετε το γεγονός ότι μπορεί να νιώθετε το σώμα μας να τρέμει ή τα πόδια σας να μη σας κρατάνε.

Προβλήματα στη μνήμη

Η μνήμη είναι άμεσα συνδεδεμένη με την Β12 και τα προβλήματα μνήμης πολλές φορές προμηνύουν είτε άνοια είτε Αλτσχάιμερ, είτε έλλειψη της βιταμίνης. Ο εγκέφαλος χωρίς αρκετά ερυθρά δεν μπορεί να προσλάβει το απαραίτητο  οξυγόνο με αποτέλεσμα να μη λειτουργεί επαρκώς θολώνοντας λειτουργίες του ανάμεσα στις οποίες και αυτή της μνήμης.

Ωχρό δέρμα

Το κίτρινο δέρμα, θα μπορούσε επίσης να θεωρηθεί συνδυαστικά, ως ένα χαρακτηριστικό έλλειψης Β12 χωρίς να σημαίνει απαραίτητα αυτό. Αν σας λένε ή βλέπετε ότι δείχνετε ωχρός και δεν έχετε κάποιο άλλο πρόβλημα υγείας ή δεν περνάτε κάποιο κρυολόγημα, απευθυνθείτε σε κάποιον ειδικό μήπως και χρειαστεί να πάρετε συμπλήρωμα.


Πολλοί είναι εκείνοι που προτιμούν το νερό με ανθρακικό από το συμβατικό νερό, το ερώτημα ωστόσο είναι αν η ενυδάτωση που παίρνουμε μαζί με την απόλαυση της μπουρμπουλήθρας είναι αρκετή; Ναι, το νερό με ανθρακικό μπορεί και ενυδατώνει παρά το γεγονός ότι δίνει την αίσθηση πως ξεδιψάει πιο εύκολα με αποτέλεσμα να καταναλώνουμε λιγότερο σε σχέση με το κανονικό νερό. Αρκεί το ανθρακούχο να είναι από φυσική πηγή, και  ή ξινόνερο και όχι κάποιο νερό με ανθρακικό και γεύση. Σε αυτή την περίπτωση το νερό μπορεί να καταστρέψει στο σμάλτο των δοντιών χάρη στις ουσίες που χρησιμοποιούνται για να δώσουν γεύση, ενώ συχνά τα εν λόγω γευστικά νερά περιέχουν και ζάχαρη που σημαίνει πως προσθέτουν επιπλέον θερμίδες στο διατροφολόγιο μας. Αν λοιπόν είστε λάτρης του ανθρακούχου νερού, μην το στερηθείτε. Απλά αναζητείστε τη φυσική του μορφή και φροντίστε την ώρα που το καταναλώνετε να φάτε και κάτι συνοδευτικό έτσι ώστε να προστατεύσετε το σμάλτο των δοντιών.

MORE FROM THEFitness & Sports

MORE To BELIEVE