FITNESS & SPORTS : 13 Dec 2017

Μήπως σας λείπει νερό;

Η αφυδάτωση του οργανισμού είναι συχνή, και πολλές φορές επειδή δεν προκαλεί απαραίτητα δίψα, μπορεί να μην γίνει και άμεσα αντιληπτή. Υπάρχουν ωστόσο σημάδια που αν τα παρατηρήσουμε πάνω μας μπορούν να μας χτυπήσουν το καμπανάκι ώστε να φροντίσουμε να ενυδατώσουμε το σώμα μας.

Στεγνά μάτια, στόμα, δέρμα
Το στεγνό δέρμα είναι από τις πρώτες και μάλιστα δυνατές ενδείξεις αφυδάτωσης. Από τους πόρους του  δέρματος και μέσω του ιδρώτα, απελευθερώνονται οι τοξίνες και όλα τα περιττά απόβλητα του οργανισμού. Αν δεν παράγεται ιδρώτα, αν νιώθετε το δέρμα σας τσιτωμένο και να τραβάει το στόμα σας είναι  στεγνό, ή ακόμα και τα μάτια σας, καλό θα είναι να αναθεωρήσετε τη σχέση σας με το νερό.

Όχι τακτικές επισκέψεις στην τουαλέτα
Τα ούρα επίσης βοηθούν στην αποβολή των τοξινών από το σώμα, και το χρώμα τους μπορεί να αποτελέσει δείκτη της ενυδάτωσης του οργανισμού.
Αν δεν πάτε συχνά στην τουαλέτα, σημαίνει ότι κρατάτε μέσα σας τοξίνες, με ό,τι συνεπάγεται αυτό. Την επόμενη φορά δε, που θα επισκεφθείτε το μπάνιο, προσέξτε τι χρώμα έχουν τα ούρα σας. Αν είναι κίτρινα ή σκούρο καφέ, έχετε πραγματικά ανάγκη για άμεση ενυδάτωση.

Πόνο στη μέση και στους συνδέσμους
Το σώμα μας αποτελείται από 80% νερό που σημαίνει ότι  όσο νερό χάνουμε τόσο πρέπει και να αναπληρώνουμε. Το νερό λειτουργεί σαν «γράσο» για τους συνδέσμους ώστε να είναι ελαστικοί και με αντανακλαστικά που θα μας προστατεύουν από τραυματισμούς σε κάθε μας κίνησης. Αν οι σύνδεσμοι πονάνε, ίσως είναι επειδή δεν έχουν αρκετή υγρασία.
Ο πόνος στη μέση επίσης, αν δεν οφείλεται σε παθολογικά αίτια, όπως κάποιος τραυματισμός ή κήλες, τότε θα μπορούσε να είναι ένδειξη μη σωστής λειτουργίας των νεφρών εξαιτίας αφυδάτωσης.

Κούραση και αλλαγή στη διάθεση
Το νερό φέρνει οξυγόνο στο σώμα. Όσο περισσότερο οξυγόνο έχουν τα κύτταρα μας, τόσο πιο ζωντανοί και τόσο πιο δυνατοί αισθανόμαστε. Όταν δεν υπάρχει αρκετό οξυγόνο από την κατανάλωση νερού, τότε επιστρατεύεται το οξυγόνο από το αίμα. Όσο στραγγίζουμε το αίμα από οξυγόνο, τόσο το σύστημα μας «πέφτει». Αυτό έχει αντίκτυπο στη διάθεση μας και στις απότομες αλλαγές της ψυχολογίας μας, αλλά και στην αίσθηση κόπωσης που μας κυριεύει.

Πεινάτε συνέχεια ενώ έχετε ήδη φάει
Έχετε ακούσει πως όταν νιώθετε ότι πεινάτε μπορεί να μην πεινάτε πραγματικά αλλά στην ουσία να διψάτε, γι’ αυτό και σας προτείνουν να πιείτε ένα ποτήρι νερό; Αυτό γίνεται γιατί το αίσθημα της δίψας και της πείνας προκαλούνται από το ίδιο κέντρο εντολών στον εγκέφαλο γι αυτό και υπάρχει αυτή η σύγχυση. Κάντε όντως το πείραμα να πιείτε κάτι όταν πεινάτε, και αν σας περάσει η πείνα σημαίνει πως ήσασταν απλά αφυδατωμένοι. Αν εξακολουθήσετε να πεινάτε, απλά φάτε κάτι.

 Ημικρανίες
Η αφυδάτωση οδηγεί στην συρρίκνωση του εγκεφαλικού ιστού καθώς αυτός χάνει νερό, κάτι που θέτει αντανακλαστικά σε λειτουργία τους νευροδιαβιβαστές του πόνου με αποτέλεσμα τον πονοκέφαλο και τις ημικρανίες.

 


Να ένα από τα ερωτήματα που διχάζουν  τον επιστημονικό κόσμο! Τελικά βοηθάει στη νοητική ανάπτυξη αλλά και την ηρεμία του εμβρύου το να ακούει η μητέρα μουσική κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης; Υπάρχουν εκείνες οι έρευνες που υποστηρίζουν πως το έμβρυο δεδομένου ότι αναπτύσσει την ακοή από το πρώτο κιόλας τρίμηνο, είναι σε θέση να ακούσει μουσική ακόμα και μέσα στη μήτρα της μητέρας του και μάλιστα να αντιδράσει. Κανείς ωστόσο δεν είναι σε θέση να ερμηνεύσει τις αντιδράσεις αυτές ως απάντηση στα μουσικά ερεθίσματα καθώς η μελέτη ενός εμβρύου δεν είναι το ίδιο αξιόπιστη με εκείνη ενός νεογέννητου. Το ίδιο αβέβαια είναι και τα πορίσματα ερευνών που καταλήγουν πως η μουσική από την κούνια, μπορεί να κάνει τα παιδιά πιο έξυπνα.  Σαφώς και έχουν γίνει μελέτες που αποδεικνύουν πως παιδιά με μουσική καλλιέργεια έδειξαν μία έφεση στα μαθηματικά, ωστόσο σύμφωνα με τον Γκόρντον Σω, επικεφαλής του τμήματος νευροεπιστήμης στο πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, οι μελέτες αυτές αφορούν σε παιδιά και όχι έμβρυα και πληροφορίες που θέλουν τα κομμάτια του Μπαχ και του Μότσαρτ να προτιμώνται από τα έμβρυα, δεν ευσταθούν. Ο ίδιος μάλιστα υποστηρίζει πως κανείς δεν είναι σε θέση να ξέρει αν τα έμβρυα ανταποκρίνονται με κινήσεις στο άκουσμα της μουσικής επειδή όντως τους αρέσει, ή απλά ενοχλούνται. Αν ωστόσο πιστεύετε πως η μουσική είναι απαραίτητη πέρα από τη δική σας χαλάρωση και για την απόλαυση του μωρού σας, έχετε αναρωτηθεί ποιό είδος μουσικής είναι το καλύτερο; Οι ειδικοί προτείνουν μουσικές με μελωδία και ρυθμό που δεν ξεπερνούν σε τέμπο τους χτύπους της καρδιάς της μητέρας, και αυτό μεταφράζεται σε κλασική μουσική, μουσική διαλογισμού και lounge, επισημαίνοντας πως οτιδήποτε χαλαρωτικό για τη μητέρα, είναι αυτομάτως χαλαρωτικό και για το έμβρυο αλλά και το αντίθετο. Πέραν όμως της μουσικής, υπάρχουν και οι επιλογές των φυσικών ήχων, όπως αυτός του νερού, ή οι ήχοι ζώων και ζούγκλας που χρησιμοποιούνται συχνά στη γιόγκα ή σε διαλογισμούς. Όσο για την ένταση; Μην παρασύρεστε και βάζετε ακουστικά στην κοιλιά σας. Επειδή το μωρό σας βρίσκεται στη μήτρα σας και προστατεύεται από το αμνιακό υγρό, δεν σημαίνει πως δεν τρομάζει από ήχους. Γι αυτό μην κάνετε υπερβολές. Κρατήστε την ένταση σε βαθμό που είναι ευχάριστη και σε εσάς, κάπου δηλαδή στα 65 ντεσιμπέλ, όσο δηλαδή είναι η μουσική σε ένα κατάστημα. Και να θυμάστε πως έρευνες έχουν δείξει πως έμβρυα που είχαν εκτεθεί σε μεγάλη ένταση ήχων και μουσικής γεννήθηκαν πρόωρα. Όπως και να έχει, πορίσματα κοινώς αποδεκτά γύρω από το αν η μουσική βοηθάει ή ενοχλεί τα έμβρυα δεν υπάρχουν, κινηθείτε με μέτρο.

MORE FROM THEFitness & Sports

MORE To BELIEVE