Σύζυγος, μητέρα, ερωμένη, επαγγελματίας, νοικοκυρά, φίλη, κόρη, αθλήτρια… Αυτούς και άλλους τόσους ρόλους μπορεί να διεκδικεί στην εποχή μας η σύγχρονη μητέρα, και να προσπαθεί μέσα σε μία μέρα να τους χωρέσει όλους.

Και στην προσπάθεια της αυτή, ξαφνικά νιώθει εξαντλημένη από το άγχος, την σωματική, ψυχική και πνευματική κούραση, από τον κακό ύπνο, την αίσθηση ότι πνίγεται γιατί δεν της φτάνουν 24 ώρες, ενώ πάσχει από πονοκεφάλους, νευρικότητα, ευαίσθητη ψυχολογία και τσιτωμένα νεύρα, ενώ νιώθει ανήμπορη, ανεπαρκής και συχνά άδεια.

Σου θυμίζει κάτι η παραπάνω περιγραφή;

Αν ναι, τότε πολύ πιθανόν να φλερτάρεις με το σύνδρομο της Wonder Woman.

Μπορεί να σου ακούγεται πολύ δελεαστικό το να παρομοιάζεσαι με μία σούπερ ηρωίδα, αλλά αυτά συμβαίνουν μόνο στο κόμικ.

Στην πραγματική ζωή, εκείνο που συμβαίνει είναι το να υποκύπτουμε συχνά στις απαιτήσεις την καθημερινότητας με τόσο ζήλο και πάθος από φόβο μήπως χαρακτηριστούμε «λίγες» που καταλήγουμε να χάσουμε τον εαυτό μας αλλά και την ομορφιά όλων αυτών των υπέροχων και πολύπλοκων ρόλων που μπορούμε να έχουμε ταυτόχρονα.

Τι γίνεται όμως αν όντως πάσχεις από το σύνδρομο της Wonder Woman;

Υπάρχει λύση και ευτυχώς θέλει τρόπο και όχι κόπο.

Ακολούθησε τα βήματα προσεκτικά:

-Βρες καθημερινά λίγο χρόνο για τον εαυτό σου: Μη σε τρομάζει αυτό! Κανείς δεν θα σου ζητήσει το λόγο αν για 20 λεπτά κάθε μέρα απολαμβάνεις το μπάνιο σου και την περιποίηση του εαυτού σου, γνωστοποιώντας σε όλους πως το έχεις απόλυτη ανάγκη ώστε να δεχτείς βοήθεια στο να σου κρατήσει κάποιος το παιδί, ή να έχεις δικαιολογία στο να μην σηκώνεις τα τηλέφωνα. Δεν χρειάζεσαι περισσότερο από λίγα λεπτά ποιοτικού χρόνου αφιερωμένα μόνο σε σένα για να ξανά νιώσεις.

-Ζήτα βοήθεια: Δεν είναι κακό αν δεν μπορείς ή δεν προλαβαίνεις να κάνεις τα πάντα εσύ. Αν δεις ότι κουράζεσαι, ότι δεν προλαβαίνεις, ότι πελαγώνεις ή ότι ζορίζεσαι ψυχολογικά και σωματικά, ζήτα βοήθεια από κάποιον που εμπιστεύεσαι απόλυτα. Θες τη μητέρα σου, τον σύντροφο σου, ακόμα και την πεθερά σου; Όποιος και αν είναι αυτός που ξέρεις ότι μπορεί να σου σταθεί, μην ντραπείς να του το δείξεις.

-Μίλα: Και αν ο φόρτος σου είναι περισσότερο ψυχολογικός, μίλα. Κάνε ξεκάθαρο το πως νιώθεις σε όλους εκείνους που είναι αποδέκτες της συμπεριφοράς σου αλλά και τις φροντίδας σου, ώστε να ξέρουν ότι έχεις και εσύ τα όρια σου και να δούλεψε από κοινού για να βρείτε λύσεις.

-Απλά ΣΤΑΜΑΤΑ: Λίγο πριν κοιμηθείς, κάθε μα κάθε βράδυ, σταμάτα να σκέφτεσαι όλα εκείνα που σε απασχολούν ή σε αγχώνουν. Σταμάτα να γεμίζεις το μυαλό σου με όλα όσα έπρεπε να κάνεις και δεν πρόλαβες ή με όλα όσα επιβάλει το πρόγραμμα σου για την επόμενη μέρα. Άδειασε από όλα το μυαλό σου και συγκεντρώσου στο εδώ και τώρα. Να ξέρεις σε αυτό μπορεί να σε βοηθήσουν και οι αναπνοές.


Ποιος να μας το έλεγε πως έχουμε στο καθημερινό μας τραπέζι το αντίδοτο για την παχυσαρκία. Ύστερα από τις ανησυχητικές στατιστικές που θέλουν μέχρι το 2045 ένας στους 4 ανθρώπους να είναι παχύσαρκος, και ένας στους 8 διαβητικός, οι ειδικοί έχουν αρχίσει να αναζητούν τη μαγική διατροφή που θα αποτρέψει τις διατροφικές “Κασσάνδρες” να επιβεβαιωθούν. Και την έχουν βρει στο διαιτολόγιο της μεσογειακής κουζίνας. Μπορεί εμείς οι Έλληνες να την απολαμβάνουμε με ευκολία, οι επιστήμονες όμως που την διαφημίζουν ως το απόλυτο φάρμακο είναι Δανοί! Οι φίλοι μας οι Σκανδιναβοί λοιπόν επιμένουν πως μόνο αν το παγκόσμιο πρότυπο διατροφής υιοθετήσει συνήθειες από τη μεσογειακή κουζίνα θα μπορέσουμε να κρατήσουμε τα ποσοστά της παχυσαρκίας και του διαβήτη σε χαμηλότερα επίπεδα από εκείνα που προβλέπονται. Το γεγονός ότι η μεσογειακή διατροφή είναι πλούσια σε κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, καλών λιπαρών, καθαρών ελαίων, ( ελαιόλαδο) αλλά και περιορισμένης ζωικής πρωτεΐνης χάρη στα λαδερά και τα μαγειρευτά πιάτα που περιορίζουν το κρέας, την κάνουν ιδανική για κάποιον που θέλει να κρατήσει τις τοξίνες και τα λίπη μακριά από το πιάτο του. Μάλιστα υπογραμμίζουν ως ένα από τα δυνατά “ατού”της μεσογειακής κουζίνας και το γεγονός ότι κάποιος που θέλει να γευτεί τα οφέλη της δεν είναι ανάγκη να την ακολουθεί αυστηρά, αλλά αρκεί το να δανειστεί και να καθιερώσει κάποιες από τις επιλογές της στο διατροφικό του πρόγραμμα. Μέσα στο πλαίσιο της έρευνας, εκθειάστηκαν ακόμα και τα γλυκά της μεσογειακής κουζίνας, δίνοντας έμφαση στα λατρεμένα μας γλυκά του κουταλιού, που αν και κάποιος μπορεί να τα θεωρεί παχυντικά, οι ειδικοί φαίνεται να τα προτιμούν λόγω των χαμηλότερων λιπαρών που παρουσιάζουν σε σχέση με άλλους ανταγωνιστές τους.

MORE FROM THEPsychology

MORE To BELIEVE