Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να καταλάβω γιατί να είναι τόσο δύσκολο να κόψει κανείς το τσιγάρο. Δεν έχω καπνίσει ποτέ στη ζωή μου και μου κάνει εντύπωση που γίνεται τόσο λόγος για το πόσο σκληρό είναι να εγκαταλείψει κανείς τη συνήθεια ή την παρέα του τσιγάρου.

Κάνοντας μία μικρή μελέτη για τους λόγους που κάνουν αυτό το στόχο για πολλούς ανεπίτευκτο, ανακάλυψα μικρά τρικ που ακολούθησαν πρώην καπνιστές προκειμένου σταματήσουν το κάπνισμα. Ο κάθε ένας είχε να μου πει και από κάτι μικρό που τον βοήθησε να φέρει εις πέρας τον στόχο του. Κάποια από αυτά ήταν γνωστά, κάποια άλλα όχι… Αυτά τα τελευταία λοιπόν τα βρήκα πιο ευρηματικά και σας τα παρουσιάζω…

Πίνε συχνά παγωμένο νερό με καλαμάκι
Το μυστικό αυτό  μου το είπε μία φίλη που έχει να καπνίσει πάνω από τρία χρόνια. Είχε δοκιμάσει διάφορα, αλλά τίποτα δεν την είχε βοηθήσει μέχρι τη στιγμή που αποφάσισε να κάνει αυτό που ένιωθε. Ήθελε να μιμείται την κίνηση του καπνίσματος «σηκώνω ρουφάω αφήνω» χωρίς όμως να κρατάει τσιγάρο. Στην αρχή, τσιμπολογούσε. Όταν συνειδητοποίησε ωστόσο πως έχει βάλει κιλά, έπρεπε να βρει άλλη λύση. Και έτσι σκέφτηκε το νερό με καλαμάκι. Το καλαμάκι τη βοηθάει στο να νιώθει ότι ρουφάει μικρές τζούρες από το τσιγάρο της, ενώ το παγωμένο νερό, λόγω του ότι αυξάνει την ντοπαμίνη στον εγκέφαλο, την έκανε να αισθάνεται χαρά και εφορία. Ταυτόχρονα δεν πάχαινε!

Χαρτζιλικώσου
Ένας άλλος φίλος, όχι  μόνο κατάφερε να κόψει το τσιγάρο, αλλά έβγαλε και λεφτά! Ταυτόχρονα ήρθε και αντιμέτωπος με τη σκληρή αλήθεια του τι ποσά ξόδευε για τα τσιγάρα του κάθε φορά. Ο εν λόγω, όταν του ερχόταν η όρεξη για τσιγάρο, αντί να ανάβει ένα, έβαζε σε έναν κουμπάρα, από 3 ευρώ! Έτσι λοιπόν στο τέλος της ημέρας, είχε κερδίσει σε χρήμα όσα τσιγάρα είχε γλιτώσει. Έμεινε άναυδος όταν έσπασε το κουμπαρά του, επειδή αυτός δεν γέμιζε άλλο, από το πόσα χρήματα είχε καταφέρει να συγκεντρώσει μέσα σε ένα διάστημα μόλις 15 ημερών.

Απομονώσου
Ένα κολπάκι που αν ο Έλληνας μπορούσε να σεβαστεί νόμους και συνάνθρωπο , θα ήταν ακόμα πιο εύκολο. Την εν λόγω ιδέα την είχε φίλη μου που ζούσε στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στην Ιταλία, εκεί όπου ο νόμος προβλέπει μαστίγωμα σε όσους δεν τον σεβαστούν. Κάθε φορά λοιπόν που λυσσούσε να ανάψει τσιγάρο, και δεν μπορούσε να αντισταθεί στην ορμή της, πήγαινε σε χώρους όπου απαγορευόταν το κάπνισμα. Όπως λέει και η ίδια γελώντας πια, σχεδόν 15 χρόνια μετά, είχε περάσει πολλές ώρες σε βιβλιοθήκες, πολυκαταστήματα και σινεμά, σε ανύποπτες ώρες και για ασυνήθιστα μεγάλα χρονικά διαστήματα.

Κόψε τον καφέ
Μπορεί να  τρελαίνεσαι και μόνο στη σκέψη ότι μαζί με το τσιγάρο θα πρέπει να κόψεις και τον καφέ, αλλά αυτά τα δύο πάνε μαζί. Και αν σου φαίνεται σκληρό, τουλάχιστον κράτα τον καφέ, αλλά κόψε την καφεΐνη! Αυτή διεγείρει, κινητοποιεί πολλές φορές πειράζει και τα νεύρα τα οποία είναι ούτως ή άλλως κρόσσια για κάποιον που  προσπαθεί να κόψει το κάπνισμα , οπότε γιατί να τα τσιτώσεις περισσότερο.  Πιες τον χωρίς καφεΐνη, αλλά και χωρίς τσιγάρο!


Τα περισσότερα από τα παρακάτω τα κάνουμε γιατί απλά αποτελούν βασικές δραστηριότητες της καθημερινότητας του μέσου ανθρώπου. Το ήξερες όμως πως μπορούν να γίνουν βλαβερές δραστηριότητες χωρίς καν να το καταλάβουμε; Μάθε το γιατί... Επιφανειακή αναπνοή Ενώ όταν γεννιόμαστε αναπνέουμε σωστά , από το ηλιακό πλέγμα, στη συνέχεια το ξεχνάμε... Ένας ενήλικας αναπνέει συνήθως από το στόμα ή τη μύτη... Η σωστή αναπνοή όμως που είναι σημαντική για την ισορροπία μας, γίνεται είτε από το διάφραγμα είτε από την κοιλιά ( ηλιακό πλέγμα). Ποτέ δεν είναι αργά, να θυμηθούμε το σωστό, καθώς το κατέχουμε, απλά το έχουμε απωθήσει. Υπερβολική άσκηση Όσοι παρακολουθείτε αυτό το blog θα γνωρίζετε την αγάπη που έχω στην άσκηση και πόσο συχνά σας καλώ να την αγαπήσετε και εσείς! Χωρίς υπερβολές όμως! Γιατί η υπερβολική άσκηση δεν κάνει καλό! 4-5 φορές την εβδομάδα είναι μία καλή συχνότητα για να προπονείστε καθώς αν το κάνετε πιο συχνά και με ένταση, το σώμα θα κουραστεί και οι τραυματισμοί θα είναι κάτι πολύ πιθανό. Λάθος παπούτσια Ένα από τα πλέον βασικά αξεσουάρ ενός ανθρώπου είναι τα παπούτσια, και γι \'αυτό πρέπει να προσέχετε πάντα να είναι κατάλληλα, άνετα και σαφώς εντυπωσιακά. Δεν σας λέω να μην φοράτε σέξι  γόβες, ή πέδιλα σωστά κοσμήματα, αλλά να επιλέγετε για τις καθημερινές σας εμφανίσεις πιο απλά και άνετα παπούτσια. Το λάθος παπούτσι όχι μόνο θα κάνει τα πόδια σας να αισθάνονται άσχημα, αλλά σας βάζουν σε ρίσκο για να αποκτήσετε προβλήματα τόσο στη μέση όσο και στον αυχένα. Συχνά ντουζ Το έχουμε ξαναγράψει εδώ, πως τα συχνά ντουζ, μπορεί και να βλάψουν την επιδερμίδα καθώς απομακρύνει τα καλά και απαραίτητα για τον οργανισμό βακτήρια που προστατεύουν από φλεγμονές και μολύνσεις! Η βρώμα και ο ιδρώτας της ημέρας μπορεί να φύγει και με ένα μπανάκι. Κανείς δεν θα σας πει βρωμιάρη  αν κάνετε μόλις μία φορά μπάνιο την ημέρα. Λάθος σαπούνι Ως συνέχεια της προηγούμενης παραγράφου, έρχεται και αυτή... Το λάθος σαπούνι , μπορεί να κάνει ακριβώς ότι και τα πολλά μπάνια. Ξηραίνει την επιδερμίδα και σκοτώνει τα καλά βακτήρια... Αμέλεια για το πλυντήριο  σας ... Τα ρούχα σας τα πλένετε! Το πλυντήριο σας το φροντίζετε ποτέ; Όχι ε;;;... Θεωρείτε πως είναι πάντα και μονίμως καθαρό... Ε δεν είναι! Υπάρχουν ειδικοί τρόποι για να κρατάτε το πλυντήριο σας καθαρό, μετά από κάθε πλύση ώστε να κάνετε την επόμενη (κάψουλες). Και καλό θα είναι να καθαρίζετε την ηλεκτρική σας συσκευή για έναν απλό λόγο. Ό,τι περιττό από τις προηγούμενες πλύσεις, πχ τρίχες, σκόνη, ιδρώτας από αθλητικά ρούχα, δημιουργούν ένα όχι και τόσο φιλικό περιβάλλον για τα επόμενα ρούχα που θα πλύνετε και θα κληρονομήσουν όλα αυτά που άφησε η προηγούμενη σεζόν. Λάθος ύπνος Όταν λέμε λάθος ύπνος εννοούμε είτε λιγότερο είτε περισσότερο. Και τα δύο άκρα έχουν τις επιπτώσεις τους. Ο σωστός ύπνος είναι αυτός που κυμαίνεται από 6 έως 8 ώρες, ενώ το διάστημα εκείνο που γίνεται η καλύτερη αναδόμηση του οργανισμού, τόσο σε δέρμα αλλά και ζωτικά όργανα, είναι το διάστημα από τις 23:00 το βράδυ μέχρι τις 03:00 τα ξημερώματα. Προσπαθήστε όσο μπορείτε να μην χάνετε αυτό το διάστημα! Καθισιό Με τον όρο καθισιό δεν εννοούμε την τεμπελιά! Εννοούμε το να κάθεστε σε μία καρέκλα! Ξέρω πως ακούγεται τρελό καθώς οι περισσότεροι από εμάς το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας μας το περνούμε καθισμένοι καθώς η δουλειάς μας είναι καθιστική. Ο άνθρωπος όμως έχει γεννηθεί για να κάνει πολλά. Να στέκεται όρθιος, να είναι ξαπλωμένος, να έρπεται , να πηδάει όχι όμως να.... κάθεται! Η θέση καρέκλας είναι κάτι που επινόησε ο ίδιος και είναι παρά φύση καθώς επιβαρύνει πολύ την σπονδυλική στήλη με αποτέλεσμα η πολύωρη καθιστική στάση να έχει επιπτώσεις τόσο στη μέση όσο και στον αυχένα. Λάθος διατροφή Για να μην σας κουράζω, τα λάθη στη διατροφή είναι: Λίγα γεύματα, φτωχά γεύματα, μεγάλες περιόδους νηστείας στην ημέρα. Ο μεταβολισμός θέλει ενεργοποίηση και αυτή πετυχαίνετε μέσα από τα πολλά και συχνά γεύματα. Τα γεύματα αυτά θα πρέπει να έχουν από όλες τις ομάδες, και λιπαρά και  υδατάνθρακες και πρωτεΐνες για να μπορέσουν να σας καλύψουν. Το να αφαιρείτε  ομάδες όπως οι υδατάνθρακες ή τα λίπη και καλά για να αδυνατίσετε, είναι μύθος. Υπάρχουν καλά λιπαρά, καλοί υδατάνθρακες και εδώ τα έχουμε πει πολλές πολλές φορές.

MORE FROM THEFitness & Sports

MORE To BELIEVE