ευ ζην και ψυχολογία : 16 Mar 2018

Κοιμήσου και σώσε τον εαυτό σου!

Σίγουρα έχεις ακούσει πως ο ύπνος κάνει καλό, σίγουρα θα έχεις παρατηρήσει και από προσωπικό σου βίωμα, πως ο λίγος ύπνος ή ο κακός ύπνος, σε «τσιτώνουν». Νόμιζες πως αυτό είναι όλο;

Διάβασε τι προκύπτει από μία πρόσφατη μελέτη με θέμα τον ύπνο και θα μάθεις τι συμβαίνει στο σώμα σου και στο μυαλό σου αν κοιμάσαι λιγότερο από 6 ώρες την ημέρα!

Μειώνεται η αντίληψη σου

20 με 25 ώρες χωρίς ύπνο επηρεάζει τα αντανακλαστικά αλλά και την αντίληψη όπως θα επηρεάζονταν αυτά σε έναν άνθρωπο που έχει στο αίμα του 0.10% αλκοόλ.

Αυξάνεται η επιθετικότητα σου

Η απουσία επαρκούς ή σωστού ύπνου, προκαλεί ευερέθιστα νεύρα, ευθιξία και επιθετικότητα στην συμπεριφορά και στον τρόπο αντίδρασης στα γεγονότα.

Πέφτει το ανοσοποιητικό σου

Έχει παρατηρηθεί πως ενήλικες που κοιμούνται λιγότερο από 6 ώρες την ημέρα, έχουν 4 φορές περισσότερες πιθανότητες για να κρυολογήσουν, απ ότι κάποιος που κοιμάται από 7-9 ώρες.

Παχαίνεις

Όσο και αν σου ακούγεται παράλογο, η έλλειψη ύπνου παχαίνει! Και αυτό γιατί όταν ο οργανισμός είναι άυπνος παράγει μία ουσία, την γκρελίνη, η οποία αυξάνει την όρεξη, με αποτέλεσμα να τρως περισσότερο άρα να παίρνεις και περισσότερες θερμίδες.

Φλερτάρεις με τον διαβήτη

Εκείνοι που κοιμούνται λιγότερο από 5 ώρες συνεχόμενα, έχουν κατά 34% περισσότερες πιθανότητες να κάνουν διαβήτη τύπου 2. Ταυτόχρονα μπορεί να παρουσιάσεις και πίεση.

Απώλεια μνήμης

Είναι γνωστό πως ο λίγος ύπνος επηρεάζει την μνήμη μας όπως επίσης τη γενικότερη εγκεφαλική λειτουργία, καθώς «μπλοκάρει» τους νευρώνες και τους νευροδιαβιβαστές.

Έρχεσαι κοντά με χρόνιες ασθένειες

Καρδιοπάθειες, εγκεφαλικά αλλά και καρκίνος, είναι μερικά σενάρια που προβλέπονται για όσους για μεγάλα χρονικά διαστήματα στερούν από τον εαυτό τους έναν καλό πολύωρο ύπνο, της τάξεως πάνω των πέντε ωρών.

Όλοι οι παραπάνω κίνδυνοι μειώνονται περισσότερο από 70% αν καταφέρνουμε να κοιμόμαστε καθημερινά το λιγότερο 7 ώρες εκ των οποίων οι 6 να είναι αδιάκοπες.


Fitness & Sports : 16 Mar 2018

Χαιρέτα μου τον …ήλιο

  Ο χαιρετισμός στον ήλιο, είναι μία από τις πιο γνωστές και καθιερωμένες ασκήσεις γιόγκα, ανά τον κόσμο. Πρόκειται μία ακολουθία στάσεων και αναπνοών, που στόχο έχουν την σωματική αλλά και την ψυχική ισορροπία. Ανάλογα με τον δάσκαλο ή το είδος της γιόγκα, μπορεί να υπάρχουν διαφορετικές παραλλαγές στην εκτέλεση στου χαιρετισμού στον ήλιο, όλες όμως δεν λειτουργούν μόνο σε σωματικό επίπεδο αλλά και σε βαθύτερα ψυχικά επίπεδα. Μία απλή διαδοχική σειρά κινήσεων και αναπνοών, μπορεί να κάνει θαύματα, και αυτό πρέπει να το λάβετε σοβαρά υπόψιν σας και να εντάξετε σε καθημερινή βάση τον δικό σας χαιρετισμό στον ήλιο.   Δυναμώνει το σώμα Ξεκουράζει το μυαλό Βελτιώνει την ελαστικότητα του σώματος Βοηθάει στην καύση λίπους Ενισχύει τη διαύγεια σκέψης Ρυθμίζει το κυκλοφορικό Τονώνει την λειτουργία των ζωτικών οργάνων Ενδυναμώνει τους μύες Διορθώνει τη στάση σώματος Ανακουφίζει από την αϋπνία Την ίδια ώρα ο χαιρετισμός στον ήλιο μπορεί να δράσει και ψυχοθεραπευτικά καθώς εξισορροπεί με προσοχή τα συναισθήματα, απομακρύνει τις αρνητικές σκέψεις επιφέροντας την γαλήνη και την ηρεμία στο μυαλό. Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από την συνειδητή αναπνοή και την αυτοσυγκέντρωση.

MORE FROM THEPsychology

MORE To BELIEVE