Να ένα ερώτημα που βασανίζει κόσμο και κοσμάκι! Η αλήθεια είναι πως κυκλοφορούν αρκετοί μύθοι αλλά γι αυτό ευθύνεται το γεγονός ότι το τοπίο γύρω από τους υδατάνθρακες είναι για κάποιους θολό. Ας το ξεκαθαρίσουμε.

Οι υδατάνθρακες είναι το καύσιμο του οργανισμού:

Που σημαίνει πως είναι πολύτιμοι για το σώμα μας. Όταν δεν τους παρέχουμε στον οργανισμό μας, τότε εκείνος υποχρεώνεται να κάψει γλυκογόνο από τους μύες. Αυτό ίσως οδηγεί στην απώλεια βάρους αλλά το βάρος αυτό είναι εικονικό. Καθώς δεν χάνουμε λίπος, αλλά υγρά. Για να κάνουμε καλές και σωστές καύσεις τότε θα πρέπει να συμπεριλαμβάνουμε σε κάθε μας γεύμα, τόσο πρωτεΐνη όσο και υδατάνθρακα. Τι μορφή υδατάνθρακα όμως;

Υπάρχουν οι «καλοί» αλλά και οι «κακοί» υδατάνθρακες

Μόνο που πιο επιστημονικά καλύτερα θα ήταν να τους λέγαμε σύνθετους και απλούς. Οι σύνθετοι υδατάνθρακες είναι εκείνοι που πρέπει να επιζητούμε στη διατροφή μας γιατί περιέχουν φυτικές ίνες και θρεπτικά συστατικά. Είναι εκείνοι στους οποίους πρέπει να «ποντάρουμε» τόσο για καλή υγεία, όσο και για σωστή διατροφή με στόχο την απώλεια βάρους. Οι σύνθετοι υδατάνθρακες υπάρχουν στα φρούτα, τα λαχανικά, στην πατάτα, το ρύζι, γενικότερα τα δημητριακά, και στους σπόρους. Αντίθετα οι απλοί υδατάνθρακες είναι αυτοί που κατά γενική ομολογία «παχαίνουν». Τα αλεύρια, ( κυρίως τα λευκά) τα ζυμαρικά, οι σφολιάτες, η ζάχαρη είναι μορφές απλού υδατάνθρακα και θα έπρεπε να τους καταναλώνουμε με μέτρο.

Πότε είναι καλύτερα να τους καταναλώνουμε

Επειδή όπως είπαμε οι υδατάνθρακες είναι καύσιμο για τον οργανισμό καλό είναι να καταναλώνονται κατά τη διάρκεια της ημέρας που είμαστε πιο δραστήριοι, ώστε και καύσεις να κάνουμε αλλά και δύναμη να παίρνουμε. Καθώς οι υδατάνθρακες πρέπει να αποτελούν το 50-60 τοις εκατό της συνολικής ημερήσιας ενεργειακής πρόσληψης, ας ξεκινάμε τη μέρα μας με ένα καλό πρωινό πλούσιο από αυτούς και ας μειώνουμε όσο περνάει η μέρα, όχι όμως αποβάλλοντας τους από τα γεύματα μας. Είναι καλό επίσης να θυμόμαστε πως μετά την άσκηση είναι μία καλή ώρα για να καταναλώσουμε υδατάνθρακες καθώς βοηθούν στην αποκατάσταση των μυών και στην τόνωση του μεταβολισμού.


Για όσες γυναίκες θηλάσουν, ή πρόκειται να θηλάσουν, πρέπει να ξέρουν πως πέρα από τα πολλά οφέλη που έχει ο μητρικός θηλασμός τόσο για το βρέφος όσο και για τη μητέρα και τη σχέση τους, υπάρχουν και εκείνα τα μικρά αγκαθάκια που τον κάνουν πραγματικά μία δύσκολη υπόθεση. Και ένα από αυτά τα αγκαθάκια είναι οι πληγωμένες θηλές. Στο εμπόριο μπορεί κάποια μανούλα να βρει πολλές επιλογές από κρέμες και αλοιφές για τις πληγωμένες θηλές, υπάρχει όμως και κάτι που από τη φύση του έχει καταπραϋντικές ιδιότητες και μπορεί να ανακουφίσει τις θηλές, άμεσα, χωρίς κόπο, οικονομικά και με απόλυτο φυσικό τρόπο. Πρόκειται για ένα μυστικό που μοιράστηκε μαζί μου η μαία μου και πραγματικά έχω ενθουσιαστεί. Τα λαχανόφυλλα λοιπόν είναι αυτό το μικρό μυστικό. Δροσερά, εφόσον τα φυλάς στο ψυγείο, τα λαχανόφυλλα πλούσια σε πολυφαινόλες, λειτουργούν σας φυσικές κομπρέσες με αντιφλεγμονώδη δράση. Αυτό που χρειάζεται να κάνετε είναι πάρα πολύ απλό! Αγοράζετε ένα λάχανο. Το φυλάτε στο ψυγείο αφού πρώτα έχετε αφαιρέσει τα εξωτερικά φύλλα του. Κάθε φορά που θέλετε να κάνετε κομπρέσα παίρνετε ένα φύλλο για κάθε μαστό, και το τσαλακώνετε στο χέρια σας. Έτσι το λάχανο θα απελευθερώσει τα θρεπτικά συστατικά του. Θα ακουμπήσετε το λάχανο στο στήθος σας και θα το αφήσετε τα έως ότου σας ανακουφίσουν αρκετά. Αν θέλετε μπορείτε να τις συγκρατήσετε με τον στηθόδεσμό σας και να τις αφήσετε να δράσουν για αρετές ώρες. Πριν τον επόμενο θηλασμό ωστόσο φροντίστε να ξεπλύνετε και να καθαρίσετε καλά το στήθος και τις θηλές γιατί η γεύση του λάχανου μπορεί να μην αρέσει στο μωρό σας.  

MORE FROM THEΔΙΑΤΡΟΦΗ

MORE To BELIEVE