FITNESS & SPORTS : 30 Nov 2017

Ιδρώνεις πολύ: Γιατί άραγε;

Ο ιδρώτας μπορεί μερικές φορές να μας φέρνει σε αμηχανία, γιατί ένας ιδρωμένος άνθρωπος δύσκολα μπορεί να είναι σέξι, αλλά και λόγω ανεπιθύμητων μυρωδιών.
Αν κάτσεις όμως και διαβάσεις όλα όσα ακολουθούν, θα ανακαλύψεις και γιατί ιδρώνεις αλλά και γιατί αυτό, εκτός από φυσιολογικό είναι και καλό!

Υψηλές θερμοκρασίες και  υγρασία
Αυτές οι δύο λέξεις είναι άκρως συνδεδεμένες με ιδρώτα. Μπορεί να μην αντέχουμε την υγρασία επειδή “κολλάμε”, μπορεί να μην λειτουργούμε στη ζέστη, αν δεν υπήρχε ο ιδρώτας όμως, τα πράγματα θα ήταν χειρότερα. Όταν ιδρώνουμε και ο ιδρώτας μας εξατμιστεί, τότε αυτομάτως ο οργανισμός μας έχει λειτουργήσει σαν να έχει ένα ενσωματωμένο air condition. Αν λάβει κανείς τα απαραίτητα μέτρα για να ιδρώνει ευχάριστα ( αποσμητικό, ελαφρά ρούχα κλπ) τότε ο ιδρώτας δεν θα είναι ποτέ πρόβλημα.

Άσκηση
Με την άσκηση ανεβαίνει η θερμοκρασία του σώματος. Ο ιδρώτας είναι ο μόνος τρόπος για να αποβάλουμε αυτή την παραπάνω θερμοκρασία στο σώμα μας. Μαζί με αυτόν όμως αποβάλλονται και όλες εκείνες οι τοξίνες που δεν χρειάζονται στον οργανισμό μας. Για το λόγο αυτό είναι σημαντικό να ιδρώνει κανείς κατά την προπόνηση, και επειδή όσο πιο καλή σωματική και φυσική κατάσταση έχει κάποιος, τόσο πιο δύσκολα ιδρώνει, μερικοί προτιμούν όταν αθλούνται να είναι λίγο πιο βαριά ντυμένοι προκειμένου να ιδρώσουν. Ο πυρετός επίσης προκαλεί ιδρώτα για τον ίδιο λόγο! Αποβολή υψηλής θερμοκρασίας και τοξινών.

Συναισθηματικός φόρτος
Και όμως τα συναισθήματα μας, μπορούν όταν είναι έντονα, να μας προκαλέσουν ιδρώτα. Συνοδεύεται από τη λεγόμενη έξαψη, και συνήθως οι περιοχές που πλήττονται περισσότερο είναι τα χέρια! Να γιατί πολλές φορές άνθρωποι σε δημόσιες συναναστροφές έχουν μονίμως ιδρωμένα χέρια ( προφανώς δεν τους είναι και πολύ ευχάριστο να διαχειριστούν τη συναναστροφή με τόσο κόσμο) αλλά και τα πόδια, ή το στήθος! ( το στέρνο μου στάζει, όταν ζορίζομαι δημόσια) Και ο έρωτας μπορεί να προκαλέσει ιδρώτα. Αν δείτε λοιπόν το ραντεβού σας να στάζει, απλά αναλογιστείτε πως του έχετε ανεβάσει τη θερμοκρασία στα ύψη.

Πικάντικα φαγητά
Τα καυτερά τρόφιμα θέτουν σε λειτουργία τους αδένες του ιδρώτα και αυτό γιατί ενεργούν στον οργανισμό όπως ακριβώς και η υψηλές θερμοκρασίες. Να λοιπόν γιατί όταν κάποιος καταναλώνει μπαχάρια και γενικότερα πικάντικα πιάτα, νιώθει πως χορταίνει γρήγορα, ή πως  έχει εξάψεις.
Και κάπου εκεί θα πιει μία μπίρα για να δροσιστεί! Να θυμάστε όμως πως τόσο η μπίρα όσο και ο καφές, μπορούν επίσης να προκαλέσουν ιδρώτα, καθώς και τα δύο ροφήματα διεγείρουν τους αδένες του ιδρώτα.


PSYCHOLOGY : 30 Nov 2017

Και συ καμένη;

Το 1970 κάνει την εμφάνιση του για πρώτη φορά, στις ΗΠΑ, ένας νέος ιατρικός όρος, ο οποίος χρησιμοποιείται για να περιγράψει όλους εκείνους που νιώθουν να εξαντλούνται γρήγορα τα αποθέματα ενέργειας τους, ενώ ταυτόχρονα, παρουσιάζουν και συμπτώματα παρόμοια με αυτά της κατάθλιψης. Είναι ο όρος burn out, που στα ελληνικά έγινε γνωστός ως « σύνδρομο εργασιακής εξουθένωσης». Αν και τότε αφορούσε σε συγκεκριμένη γκάμα επαγγελματιών και αφορούσε περισσότερο στις γυναίκες που προσπαθούσαν να συνδυάσουν όλους τους κοινωνία αναγνωρισμένους ρόλους τους, σήμερα, το σύνδρομο εργασιακής εξουθένωσης, πλήττει ένα μεγάλο φάσμα εργαζομένων, άνδρες και γυναίκες ηλικίας από 24-44 ετών. Η εποχή  «βοηθάει» πολύ στο να στοχοποιεί θύματα. Όταν οι εργάσιμες ώρες ξεπερνούν στον χώρο εργασίας τις 10, ενώ συνεχίζονται και στο πλαίσιο της προσωπικής ζωής, μέσω των  μέιλ, και των έξυπνων συσκευών, όταν η οικονομική κρίση μειώνει τις αποδοχές αλλά ταυτόχρονα αυξάνει τις απαιτήσεις και τον ανταγωνισμό, όταν οι σχέσεις με τους συναδέλφους περνούν την δική τους «ηθική» κρίση, ενώ η εξουσία ασκείται συχνά άδικα και απειλητικά, είναι λογικά να διαμορφώνονται ολοένα και πιο εύκολα οι συνθήκες για το burn out. Αυτό που δεν γνωρίζουν πολλοί, είναι πως τα συμπτώματα του , είναι πολλαπλά αλλά αρκετά ύπουλα, καθώς μπορούν είτε να καμουφλαριστούν πίσω από τις ανάγκες της επιτακτικής καθημερινότητας, είτε να δικαιολογηθούν από τους ρυθμούς της σύγχρονης εποχής. Το burn out, ωστόσο είναι εδώ και αποτελεί ένα καμπανάκι για όλους εκείνους που πρέπει να χαλαρώσουν λίγο τους ρυθμούς τους και να συνειδητοποιήσουν πως αξίζουν σωματική αλλά και πνευματική ανάπαυλα. Πως θα αναγνωρίσετε αν είστε «καμένοι» Αν : -Είστε και νιώθετε μονίμως κουρασμένοι, τόσο σωματικά όσο και ψυχικά -Πάσχετε από αϋπνίες, γενικώς διαταραχές του ύπνου, υπερένταση και διαταραχές στη λήψη τροφής -Είστε κυκλοθυμικοί και η διάθεση σας αλλάζει σε δευτερόλεπτα -Έχετε πονοκεφάλους, βάρος στο στήθος, μυϊκούς σπασμούς ή πεπτικές διαταραχές -Δεν έχετε αυξημένη λίμπιντο, το σεξ δεν σας απασχολεί και οι προσωπικές σχέσεις έχουν περάσει σε δεύτερη μοίρα -Νιώθετε τύψεις , ενοχές, ευσυγκινησία, παράπονο, στεναχώρια, αδυναμία, ελλείψει αυτοπεποίθησης, ευαισθησία στην κριτική -Θέλετε να κλάψετε με το παραμικρό και νιώθετε τα νεύρα σας σπασμένα ... τότε ναι , είστε σοβαροί υποψήφιοι για το σύνδρομο της εργασιακής εξουθένωσης. Σε αυτό βέβαια, έρχεται να προστεθεί και ο χαρακτήρας μας, καθώς σημασία στη ζωή δεν έχει τι μας συμβαίνει αλλά το πως διαχειριζόμαστε αυτό που μας συμβαίνει, αλλά και το επάγγελμα μας. Γιατί ναι, είναι γεγονός, υπάρχουν επαγγέλματα που «σπρώχνουν» πιο εύκολα στο γενικό «κάψιμο» Αυτά είναι: Τα επαγγέλματα που αποτελούν κοινωνικό λειτούργημα, όπως οι γιατροί , οι νοσηλευτές, ψυχολόγοι και κοινωνικοί  λειτουργοί που πολλές φορές αισθάνονται να πνίγονται εξαιτίας της ενσυναίσθησης τους. Στελέχη σε υψηλές θέσεις, μεγάλων εταιρειών , και ο λόγος είναι προφανής. Δημοσιογράφοι ( το έζησα την περίοδο των άθλιων πολιτικοοικονομικοκοινωνικών εξελίξεων στη χώρα μας πέρσι το καλοκαίρι, όπου και ορκίστηκα πως δεν θα ξανακάνω ποτέ στη ζωή μου ειδήσεις, γιατί ένιωθα καθημερινά άρρωστη). Επαγγέλματα με κοινωνική ευθύνη, όπως δικηγόροι, πολιτικοί και διαφημιστές.

MORE FROM THEFitness & Sports

MORE To BELIEVE