Τα προβλήματα στον ύπνο είναι κάτι σύνηθες για τους ειδικούς, κυρίως τα τελευταία χρόνια όπου οι ρυθμοί είναι απαιτητικοί και αγχώδεις.

Αϋπνία, λήθαργος, υπνοβασία ή διακεκομμένος ύπνος, είναι μερικές από τις εκφάνσεις των διαταραχών που κάποιος μπορεί να αντιμετωπίσει όταν πέσει στο κρεβάτι για την ξεκούραση της ημέρας. Όλα έχουν αιτία σε κάποια μορφή παθολογίας, ή στο άγχος και τις δυσκολίες διαχείρισης του. Εκτός από τον διακεκομμένο ύπνο, που ακόμα και αν πυροδοτείται από το στρες, έχει τις ρίζες του στο dna μας.

Ο άνθρωπος δεν ήταν από τα γεννοφάσκια του προορισμένος να κοιμάται οκτώ ώρες συνεχόμενες.

«Από τις απαρχές του ανθρώπινου είδους μέχρι τη βιομηχανική επανάσταση ο άνθρωπος κοιμόταν με διαλείμματα. Κατά τη διάρκεια της νύχτας, από τη στιγμή δηλαδή που θα χανόταν το φως, μέχρι το χάραμα θα ξυπνούσε τουλάχιστον μία με δύο φορές, παραμένοντας ξύπνιος για τουλάχιστον μία με δύο ώρες. Και αυτό είναι λογικό, αν αντιληφθεί κανείς πως όσο ακόμα ζούσε στο ύπαιθρο είχε να αντιμετωπίσει κινδύνους και έπρεπε να προστατεύσει τον εαυτό του αλλά και την οικογένεια του από απειλές, ζώα, και καιρικές συνθήκες.»

Εξηγεί ο Χάμιλτον Γκάρνερ, ανθρωπολόγος του πανεπιστημίου της Γλασκόβης και συνεχίζει λέγοντας πως με την βιομηχανική επανάσταση που η δράση του ανθρώπου εκτυλισσόταν κυρίως στο παραγωγικό κομμάτι της ημέρας, η ανάγκη για ύπνο ικανοποιούνταν τις νυχτερινές ώρες, και μάλιστα χωρίς διακοπές, λόγω της σωματικής και όχι μόνο κόπωσης».

Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν έχουν πρόβλημα ούτε και δυσκολία στο να κλείσουν 8 ώρες ύπνου χωρίς διακοπές, αν πάλι είστε από εκείνους που ξυπνούν στο μέσο της νύχτας μην πανικοβάλλεστε, είναι στα γονίδια μας.

Οι ειδικοί μάλιστα, συνιστούν να μην αντιμετωπίζετε την κατάσταση αυτή ως προβληματική, γιατί το άγχος που θα προκαλέσετε στον εαυτό σας, από την αγωνία του αν θα είστε ξεκούραστοι κατά τη διάρκεια της ημέρας, είναι πιθανό να σας κρατήσει ξύπνιους για πολλή ώρα. Αντιθέτως αν παραμείνετε στο κρεβάτι σας χωρίς σκέψεις, ή αν κάνετε κάτι που σας χαλαρώνει το πιθανότερο είναι να αποκοιμηθείτε και πάλι μέσα στα επόμενα λεπτά.
Και το πρόβλημα σας είναι χρόνια, απευθυνθείτε σε έναν ειδικό. Δεν είστε μόνος καθώς η πλειοψηφία του πληθυσμού έχει όπως φαίνεται, …χάσει τον ύπνο του


Το γυμναστήριο είναι σαν τη δίαιτα. Πάντα το ξεκινάς από μία Δευτέρα, από κάποιο Πάσχα, έναν Σεπτέμβρη, λίγο πριν τα Χριστούγεννα, ή στο παρά πέντε  μεγάλων γεγονότων, όπως ένας γάμος ή η έξοδος στην παραλία. Και λίγο αργότερα το παρατάς. Τι κάνεις λάθος; Το fitness είναι τρόπος ζωής. Δεν είναι υποχρέωση, δεν είναι αγγαρεία. Είναι ένα κομμάτι στη φιλοσοφία της ζωής και ένα στη ρουτίνα της καθημερινότητας σου. Αν ζηλεύεις όλους εκείνους που έχουν μία σταθερή σχέση με τη γυμναστική, τότε πρέπει να κάνεις τα ακόλουθα. Πάρε την απόφαση Το παν στη ζωή είναι θέμα απόφασης. Άπαξ και την πάρεις,  έχεις κάνει τη μισή διαδρομή προς την επίτευξη του στόχου. Η απόφαση θα γίνει εύκολη ή δύσκολη, από το ποιό είναι το κίνητρο. Πρέπει το κίνητρο σου να πηγάζει από έμπνευση και θέληση, όχι από παράγοντες που θα σε κάνουν να «αγαπήσεις» τη γυμναστική υπό όρους. Το κριτήριο που θα σε οδηγήσει να πάρεις την απόφαση να βάλεις τη γυμναστική στη ζωή σου, θα είναι και εκείνο που θα σε κάνει να την κρατήσεις κιόλας. Αν θέλεις απλά να αδυνατίσεις και η γυμναστική είναι το μέσο σου, θα εγκαταλείψεις. Αν θέλεις να έχεις ένα γερό σώμα που θα αποπνέει υγεία, τότε πάμε καλά. Πειθαρχία Θα είναι το μεγάλο σου όπλο! Η πειθαρχία χρειάζεται σε  οτιδήποτε θέλουμε στη ζωή μας σταθερά. Όταν λέμε πειθαρχία, εννοούμε πως δεν βρίσκουμε δικαιολογίες για να αποφύγουμε την προπόνηση, αλλά αναζητάμε πάντα την όρεξη για να ασκηθούμε. Πειθαρχία σημαίνει να έχεις τη γυμναστική ψηλά στην ατζέντα σου και να δίνεις χρόνο και χώρο στο πρόγραμμα σου για τη φροντίδα του σώματος σου. Για να πετύχεις την πειθαρχία θα πρέπει να βοηθήσεις τον εαυτό σου και αυτό θα το κάνεις αν φτιάξεις ένα σωστό πρόγραμμα. Εσύ ξέρεις τις υποχρεώσεις σου καλύτερα από τον καθένα. Δες πότε σου είναι πιο εύκολο και πιο ευχάριστο βεβαίως, να κάνεις γυμναστική. Έχεις δουλειά, παιδιά, σκυλιά; Όλα μπορείς να τα συνδυάσεις αρκεί να έχεις θέληση. Τακτοποίησε έτσι τα «πρέπει» και τα «θέλω» σου ώστε να έχεις λίγο χρόνο κάθε εβδομάδα για σένα και την προπόνηση σου. Δεν χρειάζεται να είναι κάθε μέρα, αλλά όταν όμως έχεις ημέρα προπόνησης φρόντισε να αφήνεις «αέρα» χρόνου, πριν και μετά τη γυμναστική σου για τα περαιτέρω, όπως ένα απολαυστικό ντουζ, ένα σνακ, προετοιμασία της τσάντας με τα απαραίτητα ρούχα. ΄Όλα αυτά θα κάνουν τη γυμναστική όχι απλά ρουτίνα αλλά ιεροτελεστία. Επίσης, άκου το σώμα σου! Εκείνο θα επιλέξει καλύτερα ποιες είναι οι ώρες που μπορεί να προπονηθεί πιο αποτελεσματικά. Διάλεξε τι σου αρέσει Όσο και να θεωρείς ότι βαριέσαι τη γυμναστική, αυτό στις μέρες μας δεν μπορεί να αποτελέσει δικαιολογία. Με τόσες επιλογές δεν θα ξέρεις τι να διαλέξεις. Εμένα που έχει συμβεί πολλές φορές, να θέλω να κάνω τόσα πράγματα μαζί, που δεν με φτάνουν οι μέρες. Γιόγκα, πιλάτες, κρος φιτ, βάρη, στίβος, αερόβια , κολύμπι, ποδήλατο, τέννις, κιξ μποξ... Από που να το πιάσω και που να το αφήσω. Η λίστα με τα είδη γυμναστικής και τα αθλήματα που θα μπορούσες να πειραματιστείς είναι τεράστια. Εσύ θα είσαι εκείνος που θα αποφασίσει τι θέλει να πετύχει και τι ταιριάζει περισσότερο στα γούστα του. Μπες δυνατά Αφού επιλέξεις τι είναι αυτό που σε ευχαριστεί, συμβουλεύσου έναν ειδικό. Εκείνος θα σε βοηθήσει να πετύχεις τους στόχους σου γιατί θα ξέρει πως να συνδυάσει τις ανάγκες σου με τις απαιτήσεις ενός σωστά δομημένου προγράμματος. Το καλύτερο θα ήταν να κάνεις ένα πρόγραμμα που θα συνδυάζει αερόβια και αναερόβια άσκηση, για ενδυνάμωση και καύση μαζί. Ο ειδικός επίσης θα σου μάθει την τεχνική, γιατί το ζητούμενο είναι να γυμναζόμαστε αλλά να το κάνουμε σωστά μειώνοντας τις πιθανότητες τραυματισμού.  Όταν λέμε «μπες δυνατά» δεν εννοούμε «πέσε με τα μούτρα» και ο λόγος ακολουθεί παρακάτω. Βάλε ρεαλιστικούς στόχους Κάθε μέρα, κάθε προπόνηση θα πρέπει να είναι και ένα βήμα προς το στόχο σου. Και καλό είναι αυτός να είναι μακροπρόθεσμος και βέβαια ρεαλιστικός. Μην έχεις για πρότυπο τη Ζιζέλ, ή αν είσαι άντρας το μοντέλο με τους κοιλιακούς φέτες. Η μεν είναι μοντέλο, ο δε μπορεί να «τρυπιέται» (αναβολικά). Μην κοιτάς περιοδικά και αστέρες. Όλοι αυτοί είναι διατεθειμένοι να κάνουν ακρότητες για το αποτέλεσμα που  οραματίζονται. Εσύ θέλεις ένα υγιές, γραμμωμένο σώμα σε ανθρώπινα πλαίσια, χωρίς να κακοποιήσεις τον εαυτό σου σωματικά και συναισθηματικά. Σε περίπτωση που θέλεις να κάνεις το fitness τρόπο ζωής, ο καλύτερος στόχος είναι ακριβώς αυτός ! Να κάνεις το fitness τρόπο ζωής! Υπομονή Το να κτίσεις μία νέα φιλοσοφία, μία νέα στάση ζωής, δεν γίνεται από τη μία μέρα στην άλλη. Θέλει λίγο μεταβατικό χρόνο, μία περίοδο προσαρμογής τόσο για το σώμα όσο και για το μυαλό. Και βέβαια να θυμάσαι πως το ίδιο ισχύει και για το σώμα...

MORE FROM THEPsychology

MORE To BELIEVE