Στα ελληνικά πολλοί από εμάς γνωρίζουμε τις βεντούζες, συνταγή από την εποχή των γιαγιάδων που φάνταζε ιδανική για την αντιμετώπιση των μυϊκών πόνων και των κρυολογημάτων.
Παγκοσμίως ωστόσο το γιατροσόφι αυτό, λέγεται cupping , και έχει τις ρίζες του στην αρχαία Κίνα εδώ και εκατοντάδες χρόνια.
Το  cupping, αυτό που κάνει είναι ουσιαστικά να στέλνει αίμα σε περιοχές του σώματος που κανονικά η κυκλοφορία δεν είναι τόσο έντονη, «ρουφώντας» μέσω ενός μικρού ποτηριού, το δέρμα στο επίμαχο σημείο προκαλώντας την υπεραιμία του συνθετικού ιστού που αγκαλιάζει τους μύες.
Ο θεραπευτής ζεσταίνει τα «ποτηράκια» τα τοποθετεί στο δέρμα και τα τραβάει από το σώματα χαλαρώνοντας τους μύες και προκαλώντας την κυκλοφορία του αίματος. Και παρά το γεγονός ότι φαίνεται να βοηθάει πολύ τους αθλητές, η αποτελεσματική αυτή θεραπεία, δεν απευθύνεται μόνο σε αυτούς. Να μερικοί μόνο από τους λόγους για τους οποίους κάποιος θα μπορούσε να δοκιμάσει να κάνει cupping…

Χαλαρώνει τον πόνο
Έρευνες έχουν δείξει πως η μέθοδος αυτή, είναι ιδανική για να αντιμετωπιστεί ο πόνος που παρουσιάζεται ως επίπτωση όχι μόνο τραυματισμού αλλά και χρόνιων ασθενειών που απαιτούν πολύχρονη και έντονη θεραπεία, όπως για παράδειγμα ο καρκίνος.
Με την υπεραιμία αποστέλλεται οξυγόνο στους ιστούς , εκεί που εφαρμόζεται το cupping ενώ θεραπευτική δράση έχει τόσο η πίεση όσο και  η ζέστη που αναπτύσσεται στο σημείο.

Κρυολογήματα, αλλεργίες και βήχας, αποκτούν εχθρό
Αρχικά το cupping  εφαρμοζόταν ακριβώς για να καταπραΰνει τον σκληρό και επίμονο βήχα, τα κρυολογήματα και τις αλλεργίες καθώς έχει τη δυνατότητα να βοηθάει τους πνεύμονες αλλά και άλλα ζωτικά όργανα να καθαρίζουν από το φλέγμα και τις φλεγμονές.

Βαρεθήκατε το μασάζ, καιρός για κούπες
Το Pacific College of Oriental Medicine , επιβεβαιώνει πως το cupping, χαλαρώνει σε τόσο βάθος τους μύες  που μπορεί να λειτουργήσει και σαν χαλαρωτικό μασάζ.
Είναι ιδανικό όχι μόνο για την αντιμετώπιση μυϊκών σπασμών και τραυματισμών αλλά και για την αντιμετώπιση του χρόνιου στρες. Εξάλλου οι γιατροί επιμένουν πως οι αγχώδεις διαταραχές και το στρες είναι πηγές για πολλά κακά που εκφράζονται με σωματικά συμπτώματα και ασθένειες, και εδώ το cupping  έρχεται να αποβάλει την πίεση και την ένταση των μυών, δίνοντας την αίσθηση της απόλυτης χαλάρωσης που βιώνει κανείς, μέσω ενός δυνατού μασάζ.

Αποτοξινώνει το σώμα
Όταν η κυκλοφορία του αίματος δεν είναι καλή, οι τοξίνες συσσωρεύονται στο σώμα επηρεάζοντας την υγεία μας ποικιλοτρόπως. Το cupping στην περίπτωση αυτή έχει τη δράση εσωτερικής «απολέπισης» απομακρύνοντας μέσω της υπεραιμίας, τοξίνες, νεκρά κύτταρα και άλλα σκουπίδια από τον οργανισμό.

Χώνεψε το ! To cupping …τα σπάει…
Και αν δεν το χωνεύεις εσύ, μπορεί αυτό να σε βοηθήσει αυτό  να χωνέψεις, γιατί έχει αποδειχθεί πως η μέθοδος του cupping μπορεί να ανακουφίσει προβλήματα πέψης, ή θέματα που σχετίζονται με το στομάχι και τα έντερα. Διάρροια, σύνδρομο ευαιρέσθητου  εντέρου, κολίτιδες, γαστρίτιδα και παλινδρόμηση, βρίσκονται στη λίστα των προβλημάτων που μπορούν πλέον να αντιμετωπιστούν σε μεγάλο βαθμό και με τη βοήθεια του cupping.


ΔΙΑΤΡΟΦΗ : 01 Dec 2017

Ζήτω τα λιπαρά!

Υπάρχει ευρέως μία...φοβία για τα λιπαρά! Μία αίσθηση ότι τροφές που θεωρούνται λιπαρές παχαίνουν και πρέπει να τις αποφεύγουμε. Πρόκειται όμως για ακόμα έναν μύθο που τρέφεται μέσα από την παραπληροφόρηση ότι όλα τα λιπαρά είναι ... « κακά». Δεν είναι όμως έτσι, πάμε λοιπόν να γνωρίσουμε καλύτερα τι συμβαίνει με τα λιπαρά στις καθημερινές διατροφικές μας συνήθειες. Τα λιπαρά είναι καύσιμο Ο οργανισμός μας χρειάζεται τρία καύσιμα για να είναι υγιής και να λειτουργεί σωστά. Τους υδατάνθρακες : Απαραίτητοι για τη διαύγεια και τις πνευματικές λειτουργίες, το πρώτο βασικό καύσιμο. Τις πρωτεΐνες: Είναι αυτές που βοηθούν στην αποκατάσταση και διατήρηση του μυϊκού ιστού Τα λιπαρά : Αυτά μας δίνουν την αίσθηση του κορεσμού και την ενέργειας. Βοηθούν στη σύνθεση των ορμονών και έχουν αντιφλεγμονώδη δράση. Η οικογένεια των λιπαρών Υπάρχουν 4 είδη λιπαρών. Τα κορεσμένα : βρίσκονται στα ζωικά παράγωγα όπως το κρέας το τυρί και το γάλα, αλλά και σε διάφορα λάδια, κυρίως τα «εξωτικά» , πχ το λάδι καρύδας ή το λάδι από φοινικόδεντρο. Τα κορεσμένα λιπαρά έχουν τη τάση να στερεοποιούνται όταν βρίσκονται σε θερμοκρασία δωματίου. Το μονοακόρεστα λιπαρά : τα βρίσκουμε στο αβοκάντο, στο φιστικοβούτυρο και σε πολλούς ξηρούς καρπούς όπως τα αμύγδαλα, το βραζιλιάνικο φιστίκι, τα κάσιους κ.α. Βρίσκονται επίσης σε φυτικά λάδια όπως το ελαιόλαδο, και στο σησαμέλαιο. Τα πολυακόρεστα λίπη: τα βρίσκουμε στα καρύδια , στους ηλιόσπορους, στο καλαμποκέλαιο, και στα λιπαρά ψάρια, όπως ο σολομός, η σαρδέλα, το σκουμπρί κά.  Αυτά τα λιπαρά περιέχουν ωμέγα 3 και ωμέγα 6 λιπαρά οξέα που είναι άκρως απαραίτητα στον οργανισμό μας. Τα τρανς λιπαρά: Είναι τεχνητά λιπαρά και δημιουργούνται με την προσθήκη υδρογόνου σε κάποια υγρή μορφή λίπους, ώστε να στερεοποιηθεί. Τα βρίσκουμε ως επί των πλείστων σε παρασκευασμένα προϊόντα και πιο σπάνια σε κάποια κρέατα και ζωικά παράγωγα. Είναι η χειρότερη και πιο ύπουλη μορφή λιπαρών.  Τα «καλά» λιπαρά είναι αναγκαία σε καθημερινή βάση Τα λιπαρά χωρίζονται σε «καλά» και «κακά». Τα «καλά» λιπαρά είναι τα μονοακόρεστα και τα πολυακόρεστα χωρίς να είναι τα κορεσμένα τόσο «κακά» όσο τα τρανς. Τα καλά λιπαρά μας δίνουν γεύση κάνοντας το φαγητό μας απολαυστικό και δίνοντας μας την αίσθηση πως «χορταίνουμε». Επίσης μας χαρίζουν ενέργεια, αλλά δύναμη και αντοχή, ενώ μπορούν να ρυθμίσεις θετικά τη χοληστερόλη μας. Η λήψη τους δεν προκαλεί απότομες αλλαγές στις τιμές του οργανισμού μας , όπως συμβαίνει συχνά μ ε τους υδατάνθρακες, ενώ η αντικατάσταση των κορεσμένων λιπαρών από τα μονοακόρεστα και τα πολυακόρεστα, κάνουν καλό στην καρδιά και στον μεταβολισμό.  Το λίπος που χρειαζόμαστε δεν είναι το λίπος που «παίρνουμε» Αυτό είναι κάτι που πρέπει όπως και δήποτε να καταλάβει κανείς. Λίπος παίρνει κάποιος όταν καταναλώνει περισσότερες θερμίδες από αυτές που χρειάζεται ημερησίως. Δεν σημαίνει ωστόσο πως τις θερμίδες αυτές θα τις πάρει κάποιος απαραίτητα από λιπαρές τροφές.  Μπορεί κάποιος να τσιμπήσει λίπος τρώγοντας επιπλέον θερμίδες που προκύπτουν από τροφές που στο μυαλό του δεν είναι λιπαρές, αλλά οι ποσότητες που τις καταναλώνει να είναι υπερβατικές. Οι δίαιτες χωρίς λιπαρά αλλά τα λάιτ προϊόντα είναι κοροϊδία Όταν μία δίαιτα δεν συμπεριλαμβάνει τα απαραίτητα για τον οργανισμό λιπαρά θα μας κάνει να νιώθουμε μονίμως πεινασμένοι, άρα και κουρασμένοι. Αυτό σύντομα θα μας κουράσει και θα μας δημιουργήσει και αισθήματα στέρησης. Τα δε προϊόντα με 0% λιπαρά, προκειμένου να αποκτήσουν γεύση αλλά και να ψευτοπείθουν ότι μας χορταίνουν, έχουν ζάχαρη, κάτι που σίγουρα δεν χρειαζόμαστε σε καμία περίπτωση. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας ένας άνθρωπος χρειάζεται να παίρνει καθημερινά το 25-35% των ημερήσιων θερμίδων του σε λίπος. Δηλαδή σε μία διατροφή των 2000 θερμίδων τα 56-78 γραμμάρια, πρέπει να είναι λιπαρά.  

MORE FROM THEFitness & Sports

MORE To BELIEVE