Για να χάσει κάποιος ένα κιλό, πρέπει να κάψει περίπου 3500 θερμίδες. Αυτό σημαίνει πως για μία γυναίκα βάρους 60 κιλών, το να κάνει μία ώρα ελλειπτικό την ημέρα, θα τη βοηθούσε να χάσει μέσα σε ένα μήνα κάτι λιγότερο  από 4 κιλά!

Τα πράγματα όμως δεν είναι τόσο εύκολα ούτε τόσο απλά, καθώς η έντονη άσκηση αποκλειστικά έχει δείξει πως δεν οδηγεί  στην απώλεια βάρους αλλά στην εξασθένηση του οργανισμού, με αποτέλεσμα το σώμα να ζητάει παραπάνω τροφή, άρα και θερμίδες.

Για να μπορέσει κανείς να διατηρήσει το βάρος του σε φυσιολογικά επίπεδα, θα πρέπει να κάνει περίπου 150 λεπτά αερόβιας άσκησης την εβδομάδα, σε μέτρια ένταση.

Από αυτά συμπεραίνει κανείς πως ανεβάζοντας το αερόβιο  στα 250 λεπτά εβδομαδιαίως, σε μέτρια  ένταση,  μπορεί να νιώθει ασφαλής όσον αφορά στο κομμάτι της άσκησης,

ότι θα βοηθήσει το μεταβολισμό του και θα τον ωθήσει προς την απώλεια βάρους.

Η άσκηση όμως δεν αρκεί.

Το Αμερικανικό Κολέγιο αθλητικής ιατρικής είναι σαφές.

Χρειάζεται πειθαρχία και στη διατροφή.

Τα γεύματα πρέπει να είναι ισορροπημένα, πλήρη από διατροφικά στοιχεία, σωστά σε θερμίδες και όχι πλούσια σε λιπαρά, πάντα συνδυασμένα με ένα καλό αερόβιο πρόγραμμα.

Και σχετικά με αυτό, προτείνει ως ιδανική άσκηση για σύντομη απώλεια βάρους το ελλειπτικό.

Και εδώ όμως χρειάζεται προσοχή  καθώς η άσκηση δεν πρέπει να γίνεται μόνο σε έναν συγκεκριμένο ρυθμό ή ένταση αλλά είναι προτιμότερο η προπόνηση να γίνεται διαλλειματικά.

Αν λοιπόν είσαι σε μία περίοδο της ζωής σου που θες να απαλλαγείς από κάποια περιττά κιλά, τότε δεν έχεις παρά να ακολουθήσεις τις παραπάνω συστάσεις, ελλειπτικό με διαλλειματική άσκηση και διατροφή,  προκειμένου να δεις τη ζυγαριά να σε ευνοεί σε σύντομα χρονικό διάστημα.


Είναι νόστιμο,  αλλά οι επιπτώσεις του στην υγεία μας είναι πολύ πιο μακροπρόθεσμες και σοβαρές από τη πρόσκαιρη διάρκεια της γεύσης. Ο λόγος για το πρόχειρο φαγητό γνωστό και ως junk food, στο οποίο κατά καιρούς όλοι είμαστε επιρρεπείς. Αν όμως γνωρίζαμε τι μπορεί να μας προκαλέσει η τακτική κατανάλωση junk food  ίσως να μην ενδίδαμε τελικά τόσο εύκολα στον πειρασμό ενός  cheese, ενός μιλκ σέικ ή άλλων ομολογουμένως νόστιμων συσκευασμένων και έτοιμων φαγητών. Δεν είναι μόνο το βάρος μας που αυξάνεται λόγω των θερμίδων, αλλά και άλλα προβλήματα που προκαλούνται από την έλλειψη θρεπτικών συστατικών αλλά και από την υπερκατανάλωση ζάχαρης και αλατιού που κάνει τα εν λόγω φαγητό τόσο θελκτικά. Αρτηριοσκλήρυνση Το γρήγορο φαγητό  περιέχει τεράστιες ποσότητες αλατιού ικανές να προκαλέσουν καρδιακά και όχι μόνο προβλήματα. Λίγη ποσότητα πρόχειρου γεύματος μπορεί να καλύψει το ημερήσιο όριο πρόσληψης νατρίου για τους ενήλικες, κάτι που το καθιστά αμιγώς ανθυγιεινό. Οι τροφές πλούσιες σε αλάτι δημιουργούν πλάκα στις αρτηρίες που καταλήγει σε αρτηριοσκλήρυνση με αποτέλεσμα τον υψηλό κίνδυνο για εγκεφαλικά, καρδιακά επεισόδια μέχρι και θάνατο. Διαβήτης Αν είστε τακτικός επισκέπτης σε fast food πρέπει να εξοικειωθείτε με την ιδέα ότι είσαι εθισμένος και στη ζάχαρη. Γιατί μπορεί να μην το αντιλαμβάνεστε όταν τρώτε φαινομενικά αλμυρά φαγητά, όπως μπέργκερ και πατάτες, αλλά η ζάχαρη που κρύβουν είναι απειλητικής για την υγεία μας ποσότητας. Και ως γνωστόν η ζάχαρη ενοχοποιείται για παχυσαρκία, εμφράγματα, καρκίνους αλλά και διαβήτη. Ο διαβήτης είναι μία αρρώστια που απαιτεί καθημερινή θεραπεία ώστε να ρυθμίζεται το επίπεδα σάκχαρου στο αίμα, και μπορεί να έχει σοβαρές περαιτέρω επιπλοκές όπως γλαύκωμα, απώλεια ακοής, υπατική ανεπάρκεια, υψηλή πίεση, νευρολογικές παθήσεις, εγκεφαλικά. Παχυσαρκία Και αν γλιτώσετε απ όλα τα παραπάνω, μην νομίζετε πως είστε πολύ μακριά από την παχυσαρκία. Το πρόχειρο φαγητό είναι πολύ πλούσιο σε θερμίδες και ακόμα πλουσιότερο σε λιπαρά, ο τέλειος συνδυασμός για παχυσαρκία, μία σύγχρονη νόσο που οδηγεί το άτομο σε κοινωνικό αποκλεισμό, κατάθλιψη, αλλά και πληθώρα προβλημάτων υγείας. Η παχυσαρκία είναι ασθένεια με μεγάλα ποσοστά στη χώρα μας, που πλήττει όλες τις ηλικίες και αγαπά ιδιαίτερα τα ανήλικα παιδιά. Ο παγκόσμιος οργανισμός υγείας έχει αρχίσει να λαμβάνει υπόψιν του σοβαρά το πρόβλημα της παχυσαρκίας σε παγκόσμιο επίπεδο, συνιστώντας τον περιορισμό στην κατανάλωση του junk food τονίζοντας πως ένα γεύμα fast food με μπέργκερ, πατάτες και αναψυκτικό περιέχει 10% περισσότερο λίπος και μάλιστα κορεσμένο, από την ποσότητα που χρειάζεται καθημερινά ένας ενήλικας.

MORE FROM THEFitness & Sports

MORE To BELIEVE