Ως όρος η λέξη drunkorexia έκανε την εμφάνιση της το 2008 στους New York Times και συγκεκριμένα στη στήλη «Μόδα και Στυλ» ωστόσο δεν έκανε ιδιαίτερη αίσθηση καθώς όλοι πίστευαν πως πρόκειται για μία «κατασκευασμένη» λέξη που σκοπό είχε να γίνει της μόδας στους κόλπους της νεολαίας όπως γίνεται συνήθως.

Δυστυχώς όμως λίγα χρόνια μετά, ειδικοί και επιστήμονες έρχονται να επισημάνουν πως δυστυχώς ο όρος πλέον χρησιμοποιείται για να περιγράψει τη νέα τάση στις διατροφικές διαταραχές, η οποία αφορά σε όσους μειώνουν το φαγητό τους ή αυξάνουν την άσκηση τους με στόχο να μπορούν να πιουν όσο το δυνατόν περισσότερο γυναίκα.

Ένας drunkorexic θα περιορίσει πολύ το φαγητό του, με στόχο να περιορίσει όσο το δυνατόν περισσότερο γίνεται και τις θερμίδες του φαγητού, ώστε να μπορεί να πιει χωρίς να έχει φόβο να παχύνει από το ποτό!

Ως γνωστό το αλκοόλ παχαίνει επικίνδυνα καθώς είναι πλούσιο όχι μόνο σε θερμίδες αλλά και σε λιπαρά. Ο drunkorexic, αγαπά το φαγητό, δεν το μισεί όπως γίνεται στην περίπτωση ενός ανορεξικού, ούτε καταφεύγει σε αυτό για συναισθηματικούς λόγους όπως γίνεται με τους βουλιμικούς. Ωστόσο το θυσιάζει στο βωμό του ποτού.

Ακόμα όμως και αν δεν το θυσιάζει, μπορεί να καταφύγει σε υπερβολές όσον αφορά την άσκηση με στόχο να κάψει τις θερμίδες του φαγητού και να αποκτήσει περιθώριο να πάρει θερμίδες από το ποτό!

Η drunkorexia πλήττει κυρίως γυναίκες ηλικίας 14-34 ενώ είναι πολύ σύνηθες φαινόμενο και σε άνδρες gay. Οι χώρες με τις περισσότερες αναφορές σε περιστατικά drunkorexia είναι η Βρετανία, αμέσως μετά οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Αυστραλία.


Ποιος θα μας το έλεγε πως σε ένα site όπως αυτό που στηρίζει την υγιεινή διατροφή θα βάζαμε ένα τέτοιο άρθρο! Ωστόσο η μελέτη που έκανε η Τσέσλι Άμερ, διατροφολόγος, για λογαριασμό της Daily… Meal είχε τεράστιο ενδιαφέρον. Ένα κομμάτι πίτσα για πρωινό είναι πολύ καλύτερη επιλογή απ ότι ένα μπολ με δημητριακά. Η Άμερ έρχεται να υποστηρίξει τον ισχυρισμό της λέγοντας πως αν κάποιος αναλύσει τα θρεπτικά συστατικά της πίτσας και των δημητριακών θα βρει πως η πίτσα περιέχει απ όλες τις απαραίτητες κατηγορίες συστατικών όπως πρωτεΐνες, υδατάνθρακα και λιπαρά, σε σωστή αναλογία και συνδυασμό κάτι που πρέπει να είναι ο σκοπός μας σε κάθε γεύμα. Αντιθέτως ένα μπολ δημητριακά περιέχει περισσότερους υδατάνθρακες αλλά και ζάχαρη και πολύ λιγότερες πρωτεΐνες. Αυτό αυτομάτως δίνει ένα προβάδισμα στην πίτσα, η οποία θα μπορέσει να μας χορτάσει καλύτερα και για περισσότερη ώρα απ ότι ένα μπολ δημητριακών με γάλα. Η ζάχαρη που περιέχεται στα δημητριακά επιπλέον θα κάνει μία απότομη αύξηση του σάκχαρου στο αίμα με αποτέλεσμα και την μετέπειτα πτώση σου που θα μας προκαλέσει γρήγορα πείνα αλλά και ανάγκη για πρόσθετη λήψη ζάχαρης. Η Άμερ ωστόσο κάνει σαφές πως δεν επικρατεί την επιλογή της πίτσας για πρωινό καθώς τα λιπαρά που περιέχει δεν βοηθούν στη διατήρηση μίας καλής φόρμας , ενώ όταν μιλά για δημητριακά αναφέρεται στα συνήθη συσκευασμένα προϊόντα της αγοράς και όχι στα ακατέργαστα δημητριακά όπως το φαγόπυρο και η βρώμη που στην βιολογική τους έκδοση μπορεί να κυκλοφορήσουν και χωρίς ζάχαρη. Από την άλλη , η διατροφολόγος των επωνύμων, δεν καταδικάζει καμία τροφή και συστήνει σε όλους να τρώνε από λίγο όλες τις τροφές προσπαθώντας να διατηρείται μία ισορροπία ανάμεσα στα «θέλω»και στα «πρέπει».

MORE FROM THEPsychology

MORE To BELIEVE