Τα Χριστούγεννα και η Πρωτοχρονιά είναι η περίοδος που σε παγκόσμια κλίμακα και σε όλες τις κουλτούρες, οι άνθρωποι ανταλλάσσουν δώρα μεταξύ τους. Με τι κριτήρια ωστόσο θα επιλέγατε ένα δώρο, αν γνωρίζατε την ουσιαστική τους σημασία;

Μέσα από την ανταλλαγή των δώρων, οι άνθρωποι αναπτύσσουν, εδραιώνουν και χαρτογραφούν τις σχέσεις τους με τους άλλους ανθρώπους, αποκαλύπτουν με έμμεσο τρόπο στοιχεία του χαρακτήρα τους ενώ ενεργοποιούν και το αίσθημα της προσφοράς και του αλτρουισμού.

Ένα δώρο έχει διπλή αξία γιατί επιδρά τόσο στην ψυχολογία εκείνου που το δίνει όσο και εκείνου που το λαμβάνει, γι αυτό μην παραλείπετε να προσφέρετε έστω και κάτι μικρό ή συμβολικό στους ανθρώπους που αγαπάτε, γιατί έτσι χάνετε δεσμούς και ουσιαστική επαφή με αυτά τα πρόσωπα. Εκείνο που έχει σημασία στο δώρο, ώστε να έχει πραγματική αξία, δεν είναι η αξία του σε χρήματα, αλλά η ενέργεια που έχει βάλει κάποιος στο να σκεφτεί και να επιλέξει το δώρο.

Προσφέρω σημαίνει αναζητώ

Υπάρχουν άνθρωποι που κάνουν δώρα “ξεπέτα”, μέσα από τα οποία καταλαβαίνεις πως ο δωρητής ένιωθε περισσότερο αγγαρεία παρά χαρά καθ΄ όλη τη διαδικασία. Το δώρο ωστόσο θέλει το χρόνο του αν θέλουμε να πετύχει το σκοπό του. Όταν λοιπόν αναζητούμε ένα δώρο θα πρέπει να σκεφτόμαστε όχι τι αρέσει σε εμάς, αλλά ποιες είναι οι ανάγκες, οι επιθυμίες και τα γούστα του παραλήπτη και στόχος μας είναι να ικανοποιηθεί κάποιος άλλος μέσα από μία δική μας επιλογή.

Η αληθινή αξία ενός δώρου δεν είναι η χρηματική

Οι καιροί είναι δύσκολοι, και αυτό δεν το αρνείται κανείς. Δεν πρέπει όμως να αφήσουμε αυτή τη δυσκολία να μας απομακρύνει από την χαρά του να χαρίσουμε ένα δώρο. Ένα δώρο δεν χρειάζεται να είναι ακριβό. Χρειάζεται να είναι συμβολικό , αυτοσχέδιο, χειροποίητο, ευφάνταστο. Χρειάζεται να δείχνει πως σκεφτήκαμε τον άλλο, παρά το γεγονός ότι δεν είμαστε σε θέση να προσφέρουμε κάτι παραπάνω από αυτό που αντέχουμε.

Τα δώρα δεν πρέπει να είναι “χειριστικά”

Που σημαίνει πως δεν πρέπει να δείχνουν την οικονομική ανωτερότητα ή υπεροχή κάποιου. Ειδικά αν το δώρο προσφέρεται σε κάποιον με μικρότερη οικονομική άνεση, αν είναι ακριβό, μπορεί να προκαλέσει αμηχανία καθώς ο παραλήπτης δεν θα μπορεί να το ανταποδώσει. Ακριβώς με την ίδια λογική, όταν δεν διαθέτουμε αρκετά χρήματα, δεν χρειάζεται να προσπαθήσουμε να εντυπωσιάσουμε κάποιον που είναι οικονομικά καλύτερα από εμάς, μέσα από την χρηματική αξία ενός δώρου, γιατί αν μας ζοριστούμε , δεν θα το χαρούμε .

Η όλη διαδικασία θα πρέπει να προκαλεί μόνο θετικά συναισθήματα

Υπάρχουν άνθρωποι που όταν καλούνται να επιλέξουν ένα δώρο για κάποιο αγαπημένο άτομο, αγχώνονται, έχουν ανησυχία και εκνευρισμό, είτε γιατί δεν ξέρουν τι δώρο να κάνουν είτε γιατί φοβούνται πως δεν θα μπορέσουν να εντυπωσιάσουν με την επιλογή του. Αυτή η κατηγορία ανθρώπων μάλιστα, συχνά επιλέγει να αποφεύγει τις κοινωνικές συναναστροφές ώστε να μην υποχρεωθεί σε δώρο. Λάθος. Καλό είναι να παραμένουμε ψύχραιμη, και να αναζητούμε το κατάλληλο δώρο με γνώμονα τόσο την σχέση που έχουμε αναπτύξει με το άτομο για το οποίο προσδιορίζεται το δώρο, αλλά και βάσει των χρημάτων που μπορούμε να διαθέσουμε.


ΔΙΑΤΡΟΦΗ : 27 Dec 2018

Detox:Τα κεφάλια μέσα!

Κατά τη διάρκεια των εορτών, ήσασταν πολλές εκείνες οι οποίες μου στείλατε μήνυμα ζητώντας να σας προτείνω πρόγραμμα αποτοξίνωσης για με τις μέρες αμέσως μετά τις γιορτές, όπου οι περισσότερες από εμάς, φάγαμε από λίγο έως πολύ παραπάνω. Η αλήθεια είναι πως σπάνια δίνω προσωπικά προγράμματα διατροφής καθώς πιστεύω πως αυτά πρέπει να είναι προσαρμοσμένα στις ανάγκες της κάθε γυναίκας και αυτές σίγουρα διαφέρουν από περίπτωση σε περίπτωση. Από την άλλη, θα σας πως δυο τρις συμβουλές που πάντα ακολουθώ, που όποια φίλη και αν τις εφαρμόσει σίγουρα δεν θα κάνει κακό στον εαυτό της. Αυξάνω την κίνηση Προσπαθώ αμέσως μετά τις γιορτές να κάνω λίγο περισσότερη άσκηση απ ότι συνήθως. Μειώνω τις ασκήσεις με βάρη καθώς αυτές ενδεχομένως κάνουν ελαφρά κατακράτηση υγρών, και αυξάνω λίγο περισσότερο την αερόβια άσκηση, είτε με περπάτημα είτε με χαλαρό τρέξιμο. Αυξάνω τα λήψη υγρών Είτε πίνοντας περισσότερο νερό, είτε τρώγοντας σούπες, αυξάνω τη λήψη υγρών, ώστε να αυξήσω και την αποβολή τους! Ένα από τα βότανα που λατρεύω και βοηθά πολύ στην απαλλαγή της κατακράτησης, είναι η τσουκνίδα. Μπορεί γευστικά να μην είναι κάτι το ιδιαίτερο, τα αποτέλεσμα της όμως είναι εμφανή αμέσως! Η τσουκνίδα είναι μία πραγματική πολεμική μηχανή για την απώλεια υγρών! Επιστροφή στα πολλά μικρά γεύματα Μία συνήθεια που μέσα στις γιορτές με τα πολλά καλέσματα και τα άστατα ωράρια σίγουρα έχει «χαλάσει». Ωστόσο τα πολλά μικρά γεύματα είναι το απόλυτο tip που αν εφαρμοστεί σωστά μπορεί να αυξήσει τον μεταβολισμό και τις καύσεις χωρίς πολλή προσπάθεια. Αντίο ζάχαρη, λιπαρά, και γαλακτοκομικά Για τις επόμενες 7 μέρες μετά την ασυδοσία, κόβονται μαχαίρι, ζάχαρη, λιπαρά, αλεύρια και γαλακτοκομικά. Ίσως «κρατήσω στο πρόγραμμα μ ου, λίγο τυρί τύπου cottage ή κατίκι, αλλά και αυτό σε μικρή ποσότητα και κυρίως πρωινές ώρες. Το λευκό αλεύρι ούτως ή άλλως λείπει από τη διατροφή μου, αλλά αν δεν λείπει από τη δική σας καλύτερα να το κόψετε. Έστω για λίγες μέρες. Νερό με γκρέιπ φρουτ Συνήθως νερά με γεύσεις δεν πίνω. Αλλά όταν πρόκειται για την μεταβατική περίοδο από τις γιορτές και πάλι στο κανονικό πρόγραμμα , μπορεί να επιστρατεύσω το γκρέιπ φρουτ ή το λεμόνι, βάζοντας λίγες σταγόνες σε ένα ποτήρι νερό, πίνοντας ένα πριν κάθε γεύμα. Βοηθάει και δεν πονάει! Πρωτεΐνη, ίνες υδατάνθρακες Αυτές είναι οι διατροφικές ομάδες πάνω στις οποίες βασίζω τα γεύματα μου, σε προσεγμένες ποσότητες και πάντα δίνοντας μεγαλύτερη βάση στις πρωτεΐνες. Αυτό μεταφράζεται σε λευκό ψάρι, λευκό κρέας, ασπράδια αυγών, με κινόα, λαχανάκια Βρυξελλών, κολοκύθια, πράσινη σαλάτα , φυλλώδη λαχανικά ( σπανάκι, λαχανίδα κά) σε συνδυασμό με μικρή ποσότητα γλυκοπατάτας, ή μία μικρή κανονική πατάτα, ή παξιμάδι κρίθινο. Ίσως για 7 μέρες μειώσω και τις ποσότητες που συνηθίζω να τρώω στις πρωτεΐνες , κατά 10-20 γραμμάρια. Ο κάθε ένας μπορεί να κρατήσει κάποια από αυτά τα tips ανάλογα με τις ανάγκες του, ωστόσο όποια προσπάθεια τήρησης ενός προγράμματος έστω και στοιχειώδους, βοηθάει στο να μπορέσει κάποιος να επιστρέψει στις βασικές διατροφικές του συνήθειες.  

MORE FROM THEPsychology

MORE To BELIEVE