Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε η έρευνα που έκανε ο Διεθνής Οργανισμός Υγιεινής Διατροφής και Ευζωίας, με έδρα στο Κάνσας των Ηνωμένων Πολιτειών. Σε συνεργασία με την εταιρεία συμπληρωμάτων διατροφής Forza Supplements , οι ειδικοί συγκέντρωσαν στοιχεία χρόνων και μελέτησαν τη συγκριτικά, όσους καταναλώνουν κρέας, και όσους ακολουθούν ένα φυτικό πρόγραμμα διατροφής, με στόχο να εντοπιστούν  οι διαφορές στο κατά πόσο εύκολα χάνει κάποιος βάρος.
Και τα πορίσματα είναι τα εξής: Όταν κάποιος προσπαθεί να χάσει βάρος τρώγοντας γεύματα με κρέας, μέσα σε ένα μήνα θα χάσει από 900 γραμμάρια,  έως 1 κιλό λίπους. ( ακολουθώντας κλινικά ελεγχόμενη διατροφή και όχι αυτοσχέδιες δίαιτες)
Σε αντίθεση, ένας που δεν συμπεριλαμβάνει στις τροφές του το κρέας, μπορεί να χάσει σχεδόν διπλάσιο ποσοστό λίπους, φτάνοντας μέχρι και τα δύο κιλά λίπους.

Το ερώτημα είναι «γιατί γίνεται αυτό;»

Οι λόγοι είναι αρκετοί αλλά με βάση.
Όταν κάποιος κάνει την επιλογή να ακολουθήσει διατροφή χωρίς κρέας, αυτομάτως σημαίνει πως επιλέγει να κάνει σε γενικότερο πλαίσιο έναν πιο καθαρό και υγιεινό τρόπο ζωής. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, βάζει στη ζωή του και τη γυμναστική.
Ένας φυτοφάγος, η λακτο- αυγο φάγος ( τρώει ζωικά παράγωγα) κατά μέσο όρο ασκείται 5 φορές την εβδομάδα σε αντίθεση με τους κρεατοφάγους που έχουν ναι μεν στη ζωή τους την κίνηση και τη δράση, αλλά σε πιο περιορισμένο βαθμό ( 2 με 3 φορές την εβδομάδα)
Μιλώντας με ποσοστά, το 28% των φυτοφάγων επιδιώκουν την άσκηση, ενώ το ίδιο ποσοστό για τους κρεατοφάγους πέφτει στο 14%.
Η ίδια τάση για υγιεινή ζωή, φαίνεται και στις αγορές των δύο κατηγοριών, όταν πρόκειται για τροφή.
Οι φυτοφάγοι τείνουν να επιλέγουν δευτερεύοντα τρόφιμα και προϊόντα με λιγότερα λιπαρά απ ότι οι κρεατοφάγοι. ΠΡΟΣΟΧΗ: Δεν αγοράζουν light προϊόντα, αλλά πιο καθαρές τροφές και με λιγότερα «κακά» λιπαρά.
Έτσι κάπως εξηγείται και το γεγονός ότι το fast food είναι λέξη άγνωστη για το 78% των φυτοφάγων ( αν και υπάρχουν εξαιρετικές λύσεις για trash φαγητό , και γι αυτούς) ενώ το 42% των κρεατοφάγων, δηλώνει ετοιμοπόλεμο στο junk food.
Τέλος, ακόμα ένας λόγος που ενδεχομένως βοηθάει στο να αδυνατίζει κάποιος ευκολότερο όταν δεν τρώει κρέας, είναι το γεγονός ότι δεν επιλέγει να φάει πολλές φορές σε εστιατόρια.
Αν και πολλές χώρες έχουν αρχίσει να υπολογίζουν σοβαρά στο μενού τους, τους μη κρεατοφάγους, ακόμα δεν έχει περάσεις τη συνείδηση τους, ότι θα μπορέσουν να φάνε ωραία γεύματα και όχι εύκολες λύσεις. Κατά συνέπεια, προτιμούν να γευματίζουν σπίτι, που έχουν όχι μόνο την επιλογή, αλλά και τον έλεγχο στην προετοιμασία του γεύματος.
Η χώρα με τους περισσότερους φυτοφάγους είναι η Ινδία, με το 48% του πληθυσμού της να μην τρώει καμία μορφή κρέατος, ενώ οι Αυστραλοί φαίνεται πως δεν μπορούν να κόψουν τη συνήθεια αυτή, καθώς μόλις το 2% κάνει εναλλακτική διατροφή.


I BELIEVE : 13 Nov 2017

Νικητής ή χαμένος;

Αν υπάρχει ένα πράγμα που με στεναχωρεί  τη σήμερον ημέρα, είναι το να ακούω παιδιά να μην έχουν όνειρα. Να μην έχουν ένα στόχο, μία επιθυμία, ένα «κάτι» μέσα τους, τόσο φλογερό που να τους ανάβει τη σπίθα να θέλουν να πετύχουν, ακόμα και αν ο άνεμος φυσάει δυνατά. Η Μελίνα είναι 22 χρονών, μόλις τελείωσε τις σπουδές της,  και μου έστειλε inbox λόγια τα οποία μέσα σε λίγες γραμμές, μαρτυρούσαν την απόγνωση της, την απογοήτευση της και την αγανάκτηση  της, για την εποχή που ζει και την κοινωνία που δεν της αφήνει περιθώρια να κάνει τα όνειρα της πραγματικότητα. Πουθενά δεν μου ανέφερε ποιά είναι αυτά τα όνειρα, ενώ το δριμύ «κατηγορώ της» ολοκληρώνεται με τη φράση : «Πιστεύω τελικά πως δεν θα κάνω τίποτα στη ζωή μου.» Και πολύ φοβάμαι πως τελικά έτσι θα γίνει. Και για τη Μελίνα και για όλους όσοι είναι σε μία τέτοια εσωτερική κατάσταση, σε όποια ηλικία. Το μυαλό είναι το πιο χρήσιμο και δυνατό εργαλείο που έχει ο άνθρωπος στο να μπορέσει να δημιουργήσει αυτό που θέλει. Ή στο να σαμποτάρει αυτό που επιθυμεί. Το μυαλό ωστόσο δεν μπορεί να κάνει τίποτα από μόνο του αν δεν συνδυαστεί με τη δράση. Ο συνδυασμός μυαλού και δράσης , συγκεκριμένης δράσης, μελετημένης και εστιασμένης, είναι το μυστικό στο να δημιουργήσει κάποιος μία προοπτική. Και λέω  κάποιος, γιατί η προοπτική δεν εξαρτάται από εξωτερικούς παράγοντες όπως η τύχη, ο καιρός, η άτιμη κοινωνία, η καταβολή, τα χρήματα και άλλες τέτοιες δικαιολογίες που η ανθρώπινη φύση σκαρφίζεται για να δικαιολογήσει την έλλειψη δράσης. Για να μπορέσει ένας άνθρωπος να μπει στη διαδικασία να ενώσει μυαλό και δράση, οφείλει στον εαυτό του να έχει μία πρόθεση. Πρόθεση για το οτιδήποτε. Ό,τι αποφασίσει ο καθένας για τον ίδιο. Η πρόθεση είναι αυτή που ουσιαστικά χαράζει την πορεία προς την κατάκτηση του ονείρου, ακόμα και αν στην αρχή δεν ξέρεις τον τρόπο, δεν βλέπεις την ευκαιρία, δεν νοείσαι την υλοποίηση. Οπότε έχουμε και λέμε: Πρόθεση- σκέψη/ μυαλο, - δράση. Υπάρχουν 3 κατηγορίες δράσης: -Η δράση που κινητοποιείται αυτοβούλως, είναι πηγαία, γεννιέται από προσωπικές πρωτοβουλίες και πυροδοτείται εσωτερικά. Είναι αυθεντική και γνήσια. Έχει ένστικτο, πίστη, φιλοδοξία, στρατηγική, όραμα, με την ποιότητα αυτών να ορίζεται και να χαρακτηρίζεται από τον βαθμό παιδείας και ηθικής του καθενός μας. -Η δράση που έρχεται ως αποτέλεσμα ενός εξωτερικού γεγονότος, μίας τυχαίας ή μη συγκυρίας, μία σύμπτωσης, μίας πράξης. Αυτή η δράση ουσιαστικά είναι αντίδραση. Και υπάρχει και η μη δράση που είναι αυτό ακριβώς που διαβάζεις. Μη δράση. Αν ανήκεις στην τελευταία κατηγορία, δεν μπορώ να σε βοηθήσω. Χρειάζεσαι δουλειά και ειδικό αν θες να δεις τη ζωή σου να αλλάζει. Αν ανήκεις στη δεύτερη κατηγορία, είσαι εσύ που παραπονιέσαι γιατί κάποιοι τομείς, ή όλοι , στη ζωή σου, δεν πηγαίνουν καλά, κατηγορείς τους πάντες και τα πάντα, και φταίνε μόνο οι άλλοι για την έκβαση των πραγμάτων. Αν ανήκεις στην πρώτη κατηγορία, σίγουρα έχεις πετύχει πολλά από όλα όσα έχεις ονειρευτεί, και είσαι θέση να καταλάβεις τόσο αυτά που γράφω, αλλά  και  να επιβεβαιώσεις πως τελικά στη ζωή, μπορούμε να κάνουμε ΚΑΙ αυτό που θέλουμε. Σήμερα, κάπως έτσι κατέληξα να περιγράφω αυτό που κάποτε είχα βρει γραμμένο σε ένα σημείωμα που μου είχε αφήσει η μαμά μου στο κρεβάτι μου. «Μπορείς να κάνεις τα πάντα. Αρκεί να το θέλεις. Ακόμα και αν οι συνθήκες δεν σου το επιτρέπουν, κοίτα πρώτα να δημιουργήσεις τις συνθήκες αυτές.» Όλα τα άλλα είναι απλά: δικαιολογίες.

MORE FROM THEΔΙΑΤΡΟΦΗ

MORE To BELIEVE