Υπάρχουν θεωρίες που κατηγορούν τον καφέ και τον αποβάλουν από το ημερήσιο διατροφικό πρόγραμμα ως στοιχείο περιττό.
Ποτέ δεν ήμουν φαν του καφέ, ωστόσο δεν μπορώ να φανταστώ τον εαυτό μου να μην σταματάω κάθε πρωί, στον αγαπημένο μου φούρνο, πηγαίνοντας στο γραφείο, για να πάρω το εσπρέσο φρέντο σκέτο μου.
Επειδή ωστόσο τελευταία συναντώ όλο και περισσότερα άτομα που λένε πως δεν πίνουν καφέ θεωρώντας οτι είναι περιττός ή και σε περιπτώσεις βλαβερός, αποφάσισα να το ψάξω. Και να τι βρήκα.

Ο καφές αδυνατίζει
Ισχύει, λένε οι επιστήμονες, καθώς η καφεΐνη βοηθάει στην ενεργοποίηση του μεταβολισμού επομένως και στην καύση των επιπλέον θερμίδων.  Μειώνει τη λιγούρα για ζάχαρη και αποτελεί τέλειο χωνευτικό.
Είναι το ιδανικό ρόφημα πριν την άσκηση.
Μελέτες που έγιναν στη Μεγάλη Βρετανία έδειξαν  πως αθλητές τριάθλου είχαν καλύτερες επιδόσεις και βελτίωσαν τους χρόνους τους κατά 5% έχοντας καταναλώσει καφέ λίγο πριν την εκκίνηση τους.  Την ίδια ώρα, καταγράφηκαν καλύτερες επιδόσεις και σε ασκούμενους με βάρη, καθώς αποδείχθηκε πως η κατανάλωση καφεΐνης αποτρέπει τους μυϊκούς σπασμούς με αποτέλεσμα το σώμα να αποκτά αντοχή στη δύναμη αλλά και στη διάρκεια της άσκησης.  Αυτό σημαίνει πιο συχνή αλλά και μεγαλύτερη σε διάρκεια άσκηση που αποφέρει καλύτερα αποτελέσματα σε βάθος χρόνου.

Ο καφές βοηθάει στη μνήμη
Σε αυτό είναι κάθετο το πανεπιστήμιο του Τζον Χοπκινς, που απέδειξε μέσα από έρευνες του πως όσοι κατανάλωναν καφέ τις πρώτες πρωινές ώρες παρουσιάζουν καλύτερη αντίληψη , πιο δυνατή μνήμη και κάνουν ευκολότερα ανάκληση σε πληροφορίες , τουλάχιστον για τις επόμενες 24 ώρες.
Σε αυτό μάλιστα αποδίδουν και τις δυσκολίες προσαρμογής στις ανάγκες της ημέρας, για όσους δεν λειτουργούν αποτελεσματικά αν δεν πιουν έστω μία γουλιά καφέ με το που θα ανοίξουν τα μάτια τους.

Ο καφές μας εφοδιάζει με περισσότερα αντιοξειδωτικά απ ότι τα φρούτα και τα λαχανικά μαζί.
Τα αποτελέσματα ερευνών που διεξήγε το πανεπιστήμιο του Σκράτον, βάζει τον καφέ το βάθρο των αντιοξειδωτικών τροφών της Διατροφής του Δυτικού Κόσμου. Συγκεκριμένα ο καφές προστατεύει:
Από καρκίνο στο συκώτι
Από καρκίνο στο κόλον
Από διαβήτη τύπου 2
Από τη νόσο του Πάρκισον

Ο καφές μας κάνει πιο ευτυχισμένους
Το δημοφιλές ρόφημα τράβηξε το ενδιαφέρον  και των επιστημών του ιδρύματος Χάρβαρντ που το  μελέτησαν αρκετά. Κατέληξαν λοιπόν πως ο καφές διεγείρει το κεντρικό νευρικό σύστημα καθώς προωθεί την ενεργοποίηση συγκεκριμένων νευροδιαβιβαστών στον εγκέφαλο ευνοώντας την παραγωγή της σεροτονίνης, της ντοπαμίνης και της αδρεναλίνης. Οι ουσίες αυτές ευθύνονται για την αίσθηση χαράς και ευτυχίας και μειώνουν τις πιθανότητες κατάθλιψης.


Έχω ένα θέμα... Εκεί τις βραδινές ώρες, λίγο πριν πέσω στο κρεβάτι, θέλω να  φάω κάτι γλυκό... Συνήθως έχω στο σπίτι μαύρη σοκολάτα ( πολύ μαύρη όμως , τύπου 80% κακάο) και ενώ σβήνω τα φώτα, κλείνω τα παράθυρα, κλειδώνω την πόρτα, μασουλάω ένα με δυο πλακάκια. Θέλω όμως να κόψω τη ζάχαρη. Αναζητούσα λοιπόν καιρό τώρα ένα σνακ τόσο κοντά στην σοκολάτα και σε όλα αυτά που μου χαρίζει, σε γεύση και θρεπτικά συστατικά, και το ανακάλυψα τυχαία, σήμερα που πήγα για ανεφοδιασμό ξηρών καρπών και αποξηραμένων φρούτων στο αγαπημένο μου μαγαζί. «Έχεις δοκιμάσει ποτέ βασιλικούς χουρμάδες;» Με ρώτησε ο ιδιοκτήτης του καταστήματος. «Νομίζω όχι, έχω φάει τους απλούς αλλά δεν τους προτιμώ γιατί συνήθως ξεραίνονται γρήγορα» Ο ιδιοκτήτης με πήρε στη γωνία και μου έδωσε να δοκιμάσω έναν βασιλικό χουρμά. Έχασα τη γη κάτω από τα πόδια μου. Μαλακός, γλυκός, να λιώνει στο στόμα και να σου δίνει την αίσθηση πως έχεις μόλις φάει την πιο βελούδινη σοκολάτα που ξεχειλίζει από νοστιμιά. Και όμως ήταν ένας απλός βασιλικός χουρμάς. Του ζήτησα να μου βάλει μία γενναία ποσότητα. Ήταν έρωτας από την πρώτη ματιά. Στον δρόμο για το σπίτι, έφαγα κάνα δυο ακόμα και αν δεν ένιωθα χορτάτη, γεμάτη και καλυμμένη από την ανάγκη μου για κάτι γλυκό, θα είχα φάει και τους υπόλοιπους. Τους συνδύασα μάλιστα με ψημένο ανάλατο αμύγδαλο  χωρίς φλούδα και ήταν ό,τι μα ό,τι πιο απογειωτικό έχω φάει τελευταία. Ιδανικό για όσους δεν αγαπούν ιδιαίτερα τα χειμερινά φρούτα, καθώς μπορούν με αυτή την επιλογή να καλύψουν το ένα σνακ της ημέρας. Ιδανικό για όσους έχουν τάση για γλυκό, ανά πάσα ώρα και στιγμή. Ιδανικό για όσους θέλουν να κάνουν υγιεινή διατροφή καθώς ο χουρμάς είναι ένα πραγματικό super food. Περιέχει  χαλκό, είναι πλούσιος σε κάλιο, φυτικές ίνες, βιταμίνη Β6, μαγγάνιο και μαγνήσιο, κάτι που τον καθιστά και ένα εξαιρετικό παυσίπονο . Με την αντιφλεγμονώδη δράση του μειώνει  την αρτηριακή φλεγμονή, προστατεύει από καρδιακά επεισόδια, ανακουφίζει από το σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου, αποτελεί όπλο κατά του καρκίνου στο παχύ έντερο, ρίχνει την πίεση μειώνοντας τον κίνδυνο για εγκεφαλικό επεισόδιο, ενώ είναι και δυνατός σύμμαχος στην απώλεια των κιλών μετά την εγκυμοσύνη. Όλοι αυτοί οι λόγοι , σε συνδυασμό με την απίστευτα λεπτή και βελούδινη υφή στη γεύση του, ο χουρμάς, νομίζω πρέπει να μπει για τα καλά στη ζωή σας.

MORE FROM THEΔΙΑΤΡΟΦΗ

MORE To BELIEVE