Ποτέ κανείς δεν φανταζόταν και κυρίως οι ιδρυτές των διαφόρων σελίδων στα κοινωνικά δίκτυα, πως λίγα χρόνια αργότερα, η ευφάνταστη και πανάκριβη ιδέα τους, που τους χάρισε εκατομμύρια δολάρια και μία θέση στην ιστορία της ανθρωπότητας, θα ήταν η αιτία για την κατάθλιψη που βιώνουν στην πλειοψηφία τους, όσοι χειρίζονται τα social media.

Δεν χρειάστηκαν πολλά χρόνια, αλλά σίγουρα εκατοντάδες έρευνες και μελέτες για να καταλήξουν ομόφωνα όλοι οι επιστήμονες και οι ειδικοί πως η κακή χρήση των κοινωνικών δικτύων μπορεί να προκαλέσει κατάθλιψη.

«Μοιραία οι χρήστες μπαίνουν στην διαδικασία να συγκρίνουν τους εαυτούς τους, τις ζωές τους, τα κεκτημένα τους, τα χρήματα τους, τις συνήθειες τους και τις ικανότητες τους, με εκείνες άλλων ανθρώπων. Αυτό από μόνο του προκαλεί αισθήματα μειονεξίας, θλίψης, ανικανότητας και ανασφάλειας , ειδικά όταν κάποιος δεν έχει καλή σχέση με τον εαυτό του. Εκείνο που δεν θυμούνται οι περισσότεροι είναι πως η πραγματικότητα που παρακολουθούν στο διαδίκτυο μπορεί να απέχει πολύ από την…αληθινή πραγματικότητα. Όλοι στα προφίλ τους υιοθετούν έναν ωραιοποιημένο και εξιδανικευμένο εαυτό και μία ζωή πολύ πιο «τακτοποιημένη» και ιδανική απ ότι στην πραγματικότητα. Το ίδιο κάνουν με τους εαυτούς τους και τις δικές τους ζωές, όσοι βάλλονται από αρνητικά αισθήματα και αισθήματα ζήλιας, όταν κατασκοπεύουν τους «φίλους» τους.»

Ισχυρίζεται η Κάθριν Ζικό, Γαλλίδα ψυχοθεραπεύτρια με ειδίκευση στην ψυχολογία του χρήστη τεχνολογίας. Στοχοποιεί μάλιστα συγκεκριμένες ομάδες που πέφτουν θύμα της κατάθλιψης από τα social media.

Είναι όσοι χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα για κατασκοπεία. Κατασκοπεία πρώην συντρόφων ή ανταγωνιστών και συναδέλφων.

Είναι όσοι έχουν εμμονή με την ανάρτηση selfie φωτογραφιών.

Είναι όσο μετρούν και προσωποποιούν τα like  που παίρνουν οι αναρτήσεις τους. Πχ παίρνουν χαρά όταν αυτά είναι πολλά, ή λύπη όταν η ανταπόκριση δεν είναι η προσδοκώμενη, ή βγάζουν συμπεράσματα μέσα από τις αντιδράσεις στις αναρτήσεις τους πχ ο τάδε με θέλει επειδή μου έκανε like.

Είναι όσοι αναρτούν φράσεις που δηλώνουν μίσος ή κρύβουν ζήλια και αλαζονεία.

Κλείνοντας η Ζικό δηλώνει υπέρμαχος της τεχνολογίας αρκεί αυτή να χρησιμοποιείται σωστά, ορίζοντας ως σωστό τρόπο χρήσης, τη διάδραση μέσω των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης με σκοπό την επαφή επικοινωνίας και την ανταλλαγή πληροφοριών ανάμεσα σε ανθρώπους του παρελθόντος, ή με άτομα που βρίσκονται σε απόσταση, και όχι την αυτοπροβολή, ενώ αναγνωρίζει και τη συμβολή των κοιωνικών δικτύων στη διασπορά σημαντικών  ειδήσεων και στη διεκπεραίωση ενεργειών κοινωνικής προσφοράς.

 


Έχουν κατηγορηθεί πως αυξάνουν τη χοληστερίνη, έρευνες όμως έχουν δείξει πως αυτό όχι μόνο δεν συμβαίνει, αλλά αντιθέτως  η χοληστερίνη που εκκρίνει το σώμα,  φαίνεται να ελαττώνεται όταν εισέρχεται σε αυτό χοληστερίνη από φαγητά. Τα αυγά αποτελούν μία τέτοια πηγή. Πως τα αυγά βρέθηκαν από “κατηγορούμενα” , σε super foods! Περιέχοντας υψηλή ποσότητα αλλά και ποιότητα πρωτεΐνης, τα αυγά είναι επίσης πλούσια σε βιταμίνες, ασβέστιο, ωμέγα 3 λιπαρά οξέα ενώ περιέχουν και το γνωστό αλλά σπάνιο θρεπτικό συστατικό της Χολίνης. Η χολίνη είναι απαραίτητη για τη σωστή λειτουργία του εγκεφάλου ενώ πρόσφατη έρευνα του Authority Nutrition αναφέρει πως το 90% του πληθυσμού παρουσιάζει έλλειψη αυτής. Αυτό σημαίνει πως καταναλώνοντας κάποιος μέσα στη μέρα του δύο αυγά, μπορεί να κερδίσει όλα τα παραπάνω οφέλη, και πολλά περισσότερα αν αντιληφθούμε πως τα αυγά μας βοηθούν στο να ελέγχουμε το βάρος μας,  ενώ τα αμινοξέα που εμπεριέχονται σε αυτά, ευνοούν πολύ τα κόκαλα, τα νύχια,  και τα μαλλιά. Μη τα φοβάστε λοιπόν! Μέχρι δύο αυγά την ημέρα, καλύτερα από κότες ελευθέρας βοσκής, όχι μόνο δεν βλάπτουν αλλά κάνουν και πάρα πολύ καλό στην υγεία. Προτιμήστε να τα καταναλώσετε με το πρωινό σας, ή σε ένα ελαφρύ βραδινό γεύμα.

MORE FROM THEPsychology

MORE To BELIEVE