H μαύρη ώρα έφτασε και η πιο αγαπημένη Παρασκευή του χρόνου είναι και πάλι εδώ!

Πριν βγεις στα μαγαζιά για να κάνεις τις αγορές σου, κάνε πρώτα στον εαυτό σου τις σωστές ερωτήσεις ώστε να κάνεις και ψώνια για τα οποία δεν θα μετανιώσεις ποτέ. Γιατί η φιλοσοφία της black Friday είναι να αγοράσεις κάτι σε καλή τιμή και όχι να αγοράζεις πολλά και ενδεχομένως άχρηστα επειδή τα βρήκες πιο φθηνά.

Θέλω κάτι πραγματικά;

Ή το βρήκα φθηνό και το θεωρώ ευκαιρία; Να μία ερώτηση για να κάνεις μία καλή αρχή. Πρόσεχε μην πέσεις στην πιο συχνή παγίδα του να αγοράσεις κάτι μόνο και μόνο επειδή βρίσκεται σε καλή έκπτωση. Γιατί αν κάνεις το ίδιο με δυο τρία πράγματα , θα βρεθείς να έχεις ξοδέψει πολλά λεφτά σε πράγματα που τελικά δεν ήθελες πραγματικά, άρα έχεις χάσει και χρόνο και χρήμα.

Αν αυτό που πάω να αγοράσω δεν ήταν μάρκα, θα μου άρεσε ;

Συνήθως σε μέρες όπως η black Friday αναζητάμε να αγοράσουμε κάτι που υπό άλλες συνθήκες θα το θεωρούσαμε ακριβό ή κάτι επώνυμο που στην κανονική του τιμή είναι απλησίαστο.

Για πες όμως αλήθεια, πόσα ρούχα έχεις δει και τα έχεις θεωρήσει άσχημα, αλλά μόνο και μόνο επειδή είναι επώνυμα , θα τα ήθελες και εσύ;

Μην το κάνεις αυτό στον εαυτό σου. Ας είμαστε ειλικρινής. Αν δεν ήταν μάρκα θα το ήθελες; Δώσε την σωστή απάντηση και ίσως νιώσεις καλύτερα και γλιτώσεις και χρήματα.

Αν δεν υπήρχε το isntagram θα το ήθελα;

Καλό το instagram αλλά η αλήθεια είναι πως δημιουργεί και ψεύτικες ανάγκες. Επειδή βλέπεις συνέχεια μία τσάντα ή ένα παπούτσι, σε πιάνει και λίγο το σύνδρομο Fomo και νιώθεις πως θα είσαι λιγότερο άξιος, λιγότερο σημαντικός και πως θα χάσεις κάτι από την ουσία της ζωής, αν δεν αποκτήσεις και συ το πολυδιαφημισμένο αντικείμενο. Δεν είναι όμως έτσι. Συγκεντρώσου λίγο σε σένα και άσε τους άλλους να κάνουν τη δουλειά τους στα κοινωνικά δίκτυα, που συχνά η δουλειά τους είναι να σε κάνουν να νιώσεις άσχημα. Μην τους κάνεις τη χάρη.

Μήπως το βρω και πιο φθηνά;

Πιο φθηνά και από τη Black Friday; Θα αναρωτηθείς! Γιατί, τι νομίζεις ότι είναι η Black Friday ; Να ξέρεις πως τα καταστήματα δεν σου κάνουν χάρη με τις εκπτώσεις αυτές. Και να θυμάσαι πως πάντα στόχος του καταστήματος είναι το κέρδος. Επομένως να ξέρεις κάτι: Τα αντικείμενα που θα βγουν σε προσφορά, απλά ήταν πολύ πιο ακριβά πριν τις εκπτώσεις που σημαίνει πως οι καταστηματάρχες είχαν τη δυνατότητα να κατεβάσουν την τιμή. Και μπορούν να το κάνουν ακόμα περισσότερο! Γιατί είπαμε, στόχος τους είναι το κέρδος. Επομένως πριν βγεις κάνε και μία έρευνα αγοράς, γιατί πιθανότατα πολλά μαγαζιά λίγο πριν τη μεγάλη Παρασκευή , να είχαν ανεβάσει επίτηδες τις τιμές, έτσι ώστε όταν θα έρθεις εσύ περιχαρής να κάνεις την αγορά σου, να το πάρεις στην τιμή που ούτως ή άλλως θα έπρεπε να είναι το προϊόν, και να γελάνε πίσω από την πλάτη σου όταν θα αισθάνεσαι ότι έκανες την τέλεια αγορά!


ΕΥ ΖΗΝ & ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ : 22 Nov 2018

Εσείς; Στολίσατε;

Αν όχι, κάντε το! Το λένε οι ειδικοί! “Ο στολισμός τα Χριστούγεννα, μπορεί να αλλάξει τη διάθεση μας και να την κάνει πιο ευχάριστη, πιο ανάλαφρη και σίγουρα πιο αισιόδοξη”. Αυτό είναι το πόρισμα έρευνας που έγινε από το πανεπιστήμιο του  Cambridge και δίνει μία εξήγηση στο γιατί οι άνθρωποι έχουν την τάση να στολίζουν από τέλος Οκτωβρίου τις βιτρίνες, τους δρόμους και τα σπίτια τους, περιμένοντας τα Χριστούγεννα. «Όλα αυτά τα φώτα, η πανδαισία χρωμάτων, τα στολίδια που λαμπυρίζουν, φέρνουν φως και λάμψη στη ζωή μας, και η ψυχολογία μας επηρεάζεται κατά πολύ , όχι μόνο από αυτό που ζούμε, ακούμε και νιώθουμε αλλά και από αυτό που βλέπουμε.» Δηλώνει ο Stefano Abello, επικεφαλής της έρευνας, καλώντας όλους όσοι δεν πιστεύουν στη μαγεία των Χριστουγέννων, να μπουν έστω και λίγο στο κλίμα του στολισμού και θα δουν την ψυχολογία τους να αλλάζει. “Πολύς κόσμος έρχεται αντιμέτωπος και με την θλίψη των γιορτών αυτές τις μέρες. Από τη μελέτη μας ωστόσο φάνηκε, πως ο στολισμός όχι μόνο δεν επιδεινώνει αυτά τα συναισθήματα, αλλά τα απαλύνει, κάνοντας ακόμα και τη μοναξιά μας πιο υποφερτή καθώς γεννιούνται μέσα μας αισθήματα ελπίδας και αισιοδοξίας”. Τι ; Θέλετε και άλλους λόγους για να στολίσετε;

MORE FROM THEPsychology

MORE To BELIEVE