Υπάρχουν τόσοι και τόσοι τρόποι εκγύμνασης, και όμως πολλούς από αυτούς τους απορρίπτουμε καθώς τους θεωρούμε εποχιακούς. Αν ανήκεις και εσύ στην κατηγορία εκείνων που συνδέουν την άσκηση στο νερό με το καλοκαίρι, στο κείμενο που ακολουθεί θα βρεις πολλούς λόγους ώστε να δοκιμάσεις να βουτήξεις και τις άλλες εποχές του χρόνου. Εξάλλου, η άσκηση στο νερό δεν γίνεται μόνο στη θάλασσα.

Η άσκηση στο νερό, είναι προσαρμοστική. Αυτό σημαίνει πως η αντίσταση που δημιουργείται στο νερό είναι αντιστρόφως ανάλογη με την προσπάθεια που καταβάλει ο ασκούμενος. Όσο πιο μεγάλη προσπάθεια και πιο γρήγορη η συχνότητα της, τόσο πιο δυνατή η αντίσταση του νερού. Το νερό λοιπόν είναι σαν ένα μηχάνημα αντίστασης που το ορίζουμε και το προσαρμόζουμε εμείς,  στην ένταση που επιθυμούμε.

Η άσκηση στο νερό, δεν προκαλεί τραυματισμούς, σε αντίθεση με ασκήσεις εδάφους που είναι πολύ πιο πιθανό να προκαλέσουν τραυματισμούς από υπέρχρηση ή από λάθος εκτέλεση. Το νερό επίσης, κατά τη διάρκεια της άσκηση κάνει και ένα απαλό μασάζ στους μύες κάτι που βοηθάει στο να μην σφίγγουν παραπάνω απ όσο χρειάζεται. Στις ασκήσεις εδάφους πολύ συχνά, οι μύες καταλήγουν να είναι «τραβηγμένοι» κάτι που προκαλεί πόνους για μέρες μετά ή και χρόνια τραύματα αν δεν το αντιμετωπίσουμε σωστά και έγκαιρα.

Η άσκηση στο νερό γυμνάζει ταυτόχρονα όλες τις μυϊκές ομάδες, καθώς το σώμα δέχεται ομοιόμορφα πίεση και αντίσταση ειδικά όταν οι ασκήσεις γίνονται χωρίς να πατώνουμε!
Η άσκηση στο νερό απαιτεί το μισό μας βάρος προκειμένου να εκτελεστεί , γεγονός που την κάνει πιο εύκολη.
Αυτομάτως οι αντοχές μας μπορεί να είναι μεγαλύτερες απ ότι στις ασκήσεις εδάφους κάτι που μας επιτρέπει να ασκηθούμε περισσότερη ώρα. Επίσης , οι ασκήσεις νερού επιφέρουν μεγαλύτερη καύση θερμίδων τόσο κατά τη διάρκεια της προπόνησης όσο και μετά.

Τέλος η άσκηση στο νερό, είναι ιδανική όχι μόνο για την σωστή τόνωση των μυών και το χάσιμο πόντων σε μέρη όπως οι γλουτού και τα χέρια, είναι και ό,τι καλύτερο για την αποκατάσταση τραυματισμών (γι’ αυτό και τη συναντάμε σχεδόν σε κάθε πρόγραμμα αποθεραπείας) ή για την άσκηση ανθρώπων που έχουν χρόνια προβλήματα κίνησης, μερικές αναπηρίες, ή θέματα με τη μέση τους.

Το ασκησιολόγιο είναι ατελείωτο, οι επιλογές αμέτρητες και ο καθένας από εμάς, με λίγη γνώση και πολλή φαντασία θα μπορούσε να κάνει ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα με θεαματικά αποτελέσματα.

 

 


Είστε και εσείς από εκείνους που λέτε για το πιό μικρό μέχρι το πιο μεγάλο «άστο θα το κάνω αργότερα» και αυτό το αργότερα δεν έρχεται ποτέ; Εγώ είμαι... Ένα μόνο θα σας πω... Μεταβιβάζω το αυτοκίνητο μου στην εταιρεία μου κάθε μέρα από το 2011... Στο τελευταίο μου σπίτι, είχα κούτες από την προηγούμενη μετακόμιση, κλειστές, μέχρι τη στιγμή που έφυγα και από αυτό το σπίτι... Όταν πρόκειται για κάποια υποχρέωση που με αγχώνει, ή που εμπλέκει μέσα επαφές με κρατικούς φόρους και γραφειοκρατία, γίνομαι εμμονικά αναβλητική. Αυτό όμως δεν έχει να μου προσφέρει το παραμικρό όπως και στον καθένα από εσάς που επίσης ανήκετε στην ίδια με εμένα κατηγορία. Η αναβλητικότητα, το μόνο που προσφέρει είναι άγχος, άγχος, άγχος και δεν έχει να κάνει παρά με την έλλειψη εμπιστοσύνης για τον εαυτό μας  όταν πρόκειται δραστηριότητες που δεν αρέσουν στο άτομο. Μία φορά ωστόσο αν καταφέρεις να πατάξεις την αναβλητικότητα που εσύ ωστόσο χαρακτηρίζεις βαρεμάρα, και θα νιώσεις λυτρωτικά. Στην Ιαπωνία, υπάρχει μία μέθοδος για την αντιμετώπιση της αναβλητικότητας, που ονομάζεται Κάι Ζεν. Προέρχεται από τις λέξεις kai  που  είναι η αλλαγή, και zen που σημαίνει σοφία. Πατέρας της μεθόδου ήταν ο Μασάακι Ιμάι, και διδάσκεται μέχρι και στα σχολεία. Στόχος είναι να δημιουργήσει το αίσθημα υπευθυνότητας στο άτομο αλλά και το να εγκαταστήσει συνήθειες στο καθημερινό πρόγραμμα. Δεν θέλει περισσότερα από 60 δευτερόλεπτα από το χρόνο σου, απλά θα πρέπει κάθε μα κάθε μέρα, να είσαι συνεπής σε αυτά, και στη δραστηριότητα με την οποία θα δεσμεύσεις τον εαυτό σου. Αν δηλαδή, θες, αλλά δεν μπορείς να κάνεις συνήθεια την γυμναστική σε καθημερινή βάση, δεσμεύσου στον εαυτό σου πως κάθε μέρα για 60 δευτερόλεπτα θα κάνεις γυμναστική, την ίδια ώρα, κάθε μέρα. Σε λίγο  καιρό, (περίπου 20 μέρες) το σύστημα σου θα έχει αφομοιώσει την επαναληπτικότητα της δραστηριότητας αυτής, ώσπου στο τέλος θα την επιζητάς κιόλας. Το 60 δευτερόλεπτα θα σου φαίνονται λίγα και θα δώσουν σιγά σιγά τη θέση τους σε λεπτά, και μετά στην επιθυμητή ώρα… Το ίδιο  αποτελεσματική είναι η μέθοδος και για άλλες δραστηριότητας, όπως το διάβασμα ενός βιβλίου, ή η ενασχόληση με τα φορολογικά, ή ακόμα και  για την αντιμετώπιση της ακαταστασίας. Κάθε μέρα για ένα λεπτό αν τακτοποιείς κάτι από το χάος στο οποίο ζεις, κάποια στιγμή θα αποφέρεις την απόλυτη τάξη. Η μέθοδος Κάι Ζεν μπορεί να εγείρει αμφιβολίες στους ανθρώπους του δυτικού κόσμου και της δυτικής φιλοσοφίας, στην Ανατολή όμως αποτελεί μέχρι και μέσο επιμόρφωσης σε παιδιά με προβλήματα συμπεριφοράς.

MORE FROM THEFitness & Sports

MORE To BELIEVE