Από τις πλέον κομβικές στιγμές μέσα σε μία μέρα, είναι εκείνη η στιγμή που θα ανοίξεις τα μάτια σου το πρωί, και βέβαια τα πρώτα λεπτά που θα ακολουθήσουν. Εκείνα τα λεπτά που θα κάνεις τις πρώτες σκέψεις στο κρεβάτι, που θα θυμηθείς υποχρεώσεις, δουλειές αλλά και υπολείμματα της προηγούμενης νύχτας.
Αυτό το λαϊκό « η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται» που ακούμε από μικρά παιδιά,  δεν είναι καθόλου τυχαίο να ξέρετε. Τα πρώτα συναισθήματα που θα βιώσουμε στο ξεκίνημα της μέρας, θα είναι και αυτά που θα βάλουν τα θεμέλια για την ψυχολογία μας για το υπόλοιπο του 24αώρου. Νομίζω καταλαβαίνετε για ποιό λόγο θα πρέπει να φροντίζουμε να διατηρούμε τη διάθεση μας σε υψηλές θετικές δονήσεις με όμορφες σκέψεις και καθόλου στρεσογόνους ανησυχίες. Επειδή λοιπόν αυτό δεν είναι πάντα εύκολο καθώς ζούμε και σε μία απαιτητική εποχή, έκανα μία λίστα με τα τι  έχω παρατηρήσει ότι μου χαλάει τη διάθεση με το που ανοίγω τα μάτια μου και αποφάσισα να τα μοιραστώ μαζί σας, μήπως και σε προφυλάξω από το να κάνετε τα ίδια λάθη.
Αν θέλετε λοιπόν να ξυπνήσετε όμορφα, ήρεμα , χαλαρά, δυναμικά, αισιόδοξα και χαμογελαστά, να τι δεν πρέπει να κάνετε πριν τις 10 το πρωί.

Μην τσεκάρετε τα emails σας
Το πιστεύω πως οι περισσότεροι από εσάς που διαβάζετε αυτές τις γραμμές, είστε άνθρωποι με τις δουλειές σας, τις υποχρεώσεις σας και τα τρεχάματα σας. Και ως επακόλουθο, το mail σας, λογικά, θα παίρνει φωτιά μέρα νύχτα. Θέλω όμως να καταλάβετε πως δεν θα πάθετε ούτε εσείς τίποτα, ούτε και οι αποστολείς σας, αν δεν διαβάσετε τα μηνύματα σας πριν πάτε στο γραφείο σας, ή πριν έχετε προλάβει να ξεκινήσετε τη μέρα σας, παίρνοντας το πρωινό σας ή το μπάνιο σας ακόμα και αν αυτό συνεπάγεται μισή ωρίτσα όλη και όλη. Αυτή η μισή ωρίτσα είναι δική σας και δεν είναι ώρα εργασίας. Μπορείτε λοιπόν να μεταθέσετε την ανάγνωση των mail σας, για όταν οι συνθήκες θα είναι τέτοιες που θα  ΠΡΕΠΕΙ να τα διαβάσετε γιατί απλά ήρθε η ώρα τους.

Μην παίρνετε σοβαρές αποφάσεις
Αν με ρωτήσετε ποια είναι η καλύτερη ώρα της ημέρας για να πάρεις μία σοβαρή απόφαση μην περιμένεις να σου απαντήσω «στην τουαλέτα κάνοντας τσιγάρο». Δεν χρειάζεται να ζοριστείς τόσο πολύ στο ξεκίνημα της ημέρας. Ακόμα και αν έχεις επεξεργαστεί από προηγούμενες ώρες και μέρες τα δεδομένα για την απόφαση αυτή, δεν  έχεις να κερδίσεις κάτι με το να αποφασίσεις πριν καλά καλά σηκωθείς από το κρεβάτι. Άσε το μυαλό σου να δουλέψει λίγο, πιες το καφεδάκι σου, κάνε όλα εκείνα που σε χαλαρώνουν, παρατήρησε πως νιώθεις, άσε τη μέρα να κυλήσει και το πιθανότερο είναι η απόφαση να σου έρθει από μόνη της , χωρίς να την έχεις πίεση . Δεν σου έχει τύχει να ξυπνάς και να σε πρήζει για κάτι μία μάνα, ένας σύντροφος, ένα αφεντικό και να λες από μέσα σου « μόλις ξύπνησα άσε με να πιω τον καφέ μου!»; Ε, γιατί κάνεις το ίδιο εσύ στον εαυτό σου;

 Social media σερφάρισμα #not
Πρόσφατα υπολόγισα πόση ώρα τρώω από τη ζωή μου στα social media και πραγματικά στεναχωρέθηκα για μένα που έχω τόσα να κάνω, τόση όρεξη για τις δραστηριότητες μου και όμως αφιερώνω τόση ώρα, ( πολλή περισσότερη απ όσο χρειάζεται) για να χάσω τον καιρό μου χαζολογώντας στο διαδίκτυο. Δεν είναι όμως μόνο ο χρόνος που χάνεις ( και δεν επενδύεις) στο διαδίκτυο, αλλά και οι επιπτώσεις που έχει το σερφάρισμα στην ψυχολογία σου, όταν αυτό γίνεται νωρίς το πρωί. ( βασικά το ίδιο και χειρότερο είναι και πριν πέσεις για ύπνο) . Έρευνες έχουν δείξει πως το 78% των ερωτηθέντων σε σχετική έρευνα, έχουν δηλώσει πως το πρώτο πράγμα που κάνουν με το που θα ανοίξουν τα μάτια τους είναι να τσεκάρουν τα προφίλ τους στα σόσιαλ. Και αναρωτιέμαι γιατί; Και πάλι καλά να είσαι από εκείνους που είτε ενημερώνονται για τα δρώμενα μέσω του διαδικτύου , ή διαβάζουν ειδήσεις, ( που και πάλι δεν χρειάζεται να ενημερωθείς για όλα τα στραβά με το που θα ξυπνήσεις). Αν όμως ανήκεις σε εκείνη την κατηγορία που θέλει αυτοκαταστροφικά να χαλάσει τη διάθεση της ημέρας τσεκάροντας πρώτο πράγμα τι ώρα μπήκες ο λεγάμενος στο whats app τελευταία φορά, ή τι ανέβασε ο πρώην στο instagram και σε ποια έκανε like  και που ή με ποιόν check in, γιατί; Γιατί κουκλίτσα μου , γιατί;  ( τα έχω κάνει και γω, μη με κόβεις για “υπεράνω”.

Μην τσεκάρεις τον τραπεζικό σου λογαριασμό
Συνήθως όταν τσεκάρουμε τον τραπεζικό μας λογαριασμό,  δεν το κάνουμε για να δούμε πόσα λεφτά έχουμε, αλλά πόσα λεφτά ΔΕΝ έχουμε, πόσα μας φύγανε και πόσα πρέπει να δώσουμε. Όπως και να το κάνεις, αυτό από μόνο του στην ιδέα είναι αγχωτικό! Πόσο μάλλον στην πράξη! Ειδικά όταν αυτή η πράξη γίνεται τη κρίσιμη στιγμή της έναρξης μίας νέας μέρας! Δε σου λέω πως αν τσεκάρεις στη συνέχεια, το διαθέσιμο ποσό θα έχει αβγατίσει! Όχι! Απλά εσύ θα μπορείς έχοντας σηκωθεί από το κρεβάτι  σωστά, και έχοντας δώσει χρόνο στον εαυτό σου να “ξυπνήσει” ουσιαστικά, να διαχειριστείς καλύτερα και αποδοτικότερα δύσκολες καταστάσεις όπως αυτές τύπου
χριστέ μου που θα τα βρω”.


Ο πλανήτης βιώνει κρίση και αυτό ο άνθρωπος αρχίζει να το παίρνει σοβαρά. Μετά την τάση του βιγκανισμού και της χορτοφαγίας που κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος, τώρα έρχεται και η σειρά του ρουχισμού. Μία βιομηχανία που επίσης μπορεί να γίνει άκρως επιθετική σε πολλές μορφές ζωής, προκειμένου να μπορούν οι κυρίες να φορούν γούνες, και προκειμένου  γλυκά ζώα να μετατραπούν σε παπούτσια και τσάντες, ή να χάσουν το τρίχωμα τους ενώ είναι ακόμα ζωντανά, ώστε να μας χαρίσουν ανκορά πουλόβερ και όχι μόνο. Με πρωτοπόρους όλους εκείνους που θέλουν να ζουν φιλικά με όλα τα όντα του πλανήτη και αναζητούν υποκατάστατα σε ότι στερεί ζωή και αξιοπρέπεια από αυτά προς όφελος του ανθρώπου, τα νέα ρούχα από μανιτάρια, είναι γεγονός. Το mushskin ( το υλικό που προκύπτει από τα μανιτάρια και συνδυάζει τη λέξη μανιτάρι και δέρμα στα αγγλικά ) είναι το επόμενο must υλικό στη βιομηχανία του ρούχου. Είναι 100% φυσικό, χωρίς καθόλου χημικά και τοξικά. Μοιάζει πολύ στο δέρμα και στο σουέντ, ενώ συμπεριφέρεται ανάλογα καθώς είναι αδιάβροχο αλλά και σε θέση να απορροφά την υγρασία. Αρχικά το mushskin  έχει χρησιμοποιηθεί με επιτυχία σε καπέλα, τσάντες και παπούτσια, αλλά οι ενδείξεις είναι ευοίωνες πως θα μπορέσει να αποτελέσει εξαιρετικό υποκατάστατο του δέρματος ζώων.  Μάλιστα μεγάλοι οίκοι όπως ο Αρμάνι, έχουν ζητήσει να πειραματιστούν με το νέο αυτό υλικό προκειμένου να το εισάγουν στη νοοτροπία τους αλλά και στη παραγωγή τους.

MORE FROM THEPsychology

MORE To BELIEVE