Και όμως το υπερ νόστιμο φιστικοβούτυρο μπορεί να προβλέψει εύκολα και πάνω απ όλα φθηνά αν κάποιος θα παρουσιάσει την πιο διαδεδομένη μορφή άνοιας , κατά το πέρας της ζωής του. Το Αλτσχάιμερ.
Η μέθοδος ανακαλύφθηκε από τους ερευνητές του πανεπιστημίου της Φλόριντα, με τη βοήθεια 1500 ασθενών Αλτσχάιμερ  και 1500 ατόμων που δεν εμφάνιζαν τη νόσο,  ενώ βασίζεται στο γεγονός πως η πρώτη αίσθηση που εξασθενεί από το  πολύ αρχικό στάδιο της νόσου πριν ακόμα επηρεαστεί η μνήμη, είναι η όσφρηση.

Πως γίνεται το τεστ;
Με τη βοήθεια ενός ειδικού και το μόνο που χρειάζεστε είναι ένα μπολάκι με φιστικοβούτυρο και ένα χάρακας 50 εκατοστών.
Ο ειδικός θα σας κλείσει τα μάτια και θα σας ζητήσει να κλείσετε πρώτα το δεξί σας ρουθούνι. Θα τοποθετήσει τον χάρακα όρθιο κατά μήκος, ξεκινώντας από την τρύπα του αριστερού σας ρουθουνιού. Σιγά σιγά θα αρχίσει να ανεβάζει από το κάτω μέρος του χάρακα προς το ρουθούνι σας το μπολ με το φιστικοβούτυρο.
Το ίδιο θα γίνει και από την άλλη πλευρά, απελευθερώνοντας το αριστερό ρουθούνι και κλείνοντας το δεξί.
Οι μελέτες έδειξαν πως οι ασθενείς με Αλτσχάιμερ, καθυστερούσαν να αντιληφθούν τη μυρωδιά του φιστικοβούτυρου από το αριστερό ρουθούνι κατά 10 εκατοστά σε σχέση με το δεξί ρουθούνι.
Αντιθέτως οι υγιείς συμμετέχοντες δεν παρουσιάζαν τέτοια απόκλιση.
Κάτι που σημαίνει πως η εξασθένιση της όσφρησης ειδικά από το αριστερό ρουθούνι, όταν συνδυάζεται και με άλλες ενδείξεις θα μπορούσε να προβλέψει τη νόσο Αλτσχάιμερ.
Αν και θεραπεία δεν υπάρχει που να καταστέλλει την εξέλιξη του Αλτσχάιμερ, είναι σημαντικό να γίνεται έγκαιρα διάγνωση ώστε αυτή να καθυστερεί.
Τώρα το ερώτημα είναι γιατί φιστικοβούτυρο;
Γιατί αποτελεί οικεία δυνατή και ευχάριστη μυρωδιά, έντονη και αναγνωρίσιμη ακόμα και από όσους δεν το τρώνε!


Ακόμα και τα μυστικά αδυνατίσματος έχουν τη δική τους κουλτούρα … Παρακάτω θα βρεις μικρά tips  που ακολουθούν οι πληθυσμοί σε διάφορες χώρες σε όλο τον πλανήτη, και βοηθούν στη διατήρηση του ιδανικού βάρους. Συνήθειες της καθημερινότητας, όπως τις επιτάσσουν οι ανάγκες και οι ρυθμοί άλλων κοινωνιών , ηθών και παραδόσεων. Ταϊλάνδη: Πιπέρωσε το! Η κουζίνα της Ταϊλάνδης είναι ανάμεσα στις πιο πικάντικες κουζίνες του κόσμου. Και ως γνωστό, τα καυτερά φαγητά, τα μπαχαρικά και τα πιπέρια, βοηθούν στην καλή και σωστή λειτουργία του μεταβολισμού, ενώ μας οδηγούν στην πιο αργή κατανάλωση των γευμάτων μας. Και αυτό είναι καλό. Όσο πιο αργά τρώμε, τόσο πιο γρήγορα φουσκώνουμε οπότε νιώθουμε και κορεσμό, έχοντας καταναλώσει πολύ μικρότερες ποσότητες φαγητού. Όταν καθόμαστε στο τραπέζι πεινασμένοι και σχεδόν καταβροχθίζουμε το γεύμα μας, όταν φτάσουμε στο όρια του κορεσμού θα έχουμε φάει ποσότητα πολύ μεγαλύτερη απ όση χρειαζόμαστε στην πραγματικότητα. Το φαγητό δε, καταναλώνεται πιο αργά όσο πιο πικάντικο είναι! Άρα … σανίδωσε το πιπέρι και παντός είδους μπαχάρι. Βρετανία: Το κράτος μετράει … τις μπουκιές των Βρετανών Όσο και αν σου φαίνεται περίεργο, στη Βρετανία, οι μερίδες που σερβίρονται είναι μικρότερες απ΄ότι  σε άλλες χώρες. Ειδικά σε εστιατόρια γρήγορου φαγητού, κοινώς φασφουντάδικα. Ακόμα και αν πρόκειται για παγκόσμιες αλυσίδες εστιατορίων , οι μερίδες στη Βρετανία, είναι κατά 10 τοις εκατό μικρότερες, απ ΄ότι  στα αντίστοιχα εστιατόρια που έχουν την έδρα τους σε άλλες χώρες. Αυτό παρουσιάζει ένα μικρό κόστος στις πωλήσεις τον συγκεκριμένων επιχειρήσεων , την τάξεως 0,1 τοις εκατό, αριθμός αμελητέος, αν αντιληφθεί κανείς, πως είναι υπέρ της υγείας των Βρετανών, που έχουν αγαπημένη συνήθεια το γρήγορο φαγητό. Ινδονησία: Εις το όνομα του Πατρός Στις χώρες τις Ινδονησίας, τηρείται το λεγόμενο mutih. Πρόκειται για μία μορφή νηστείας, όχι τόσο σκληρής όσο αυτή του Ισλάμ που δεν επιτρέπει καμία μορφή τροφής, από τη δύση μέχρι την ανατολή του ηλίου. Το mutih, αυτές τις ώρες επιτρέπει μόνο την κατανάλωση του νερού και του λευκού ρυζιού. Αν και η νηστεία καταδικάζεται από τον δυτικό κόσμο, ως επιβλαβής για τον μεταβολισμό , το να καταναλώνει κάποιος το τελευταίο του γεύμα αργά το απόγευμα και να ξανά τρώει την επόμενη μέρα , νωρίς, το πρωινό του, βοηθάει στην καταπολέμηση της συναισθηματικής υπερφαγίας που συνήθως χτυπά τις νυχτερινές ώρες και ουσιαστικά μπορεί να οδηγήσει στην άσκοπη κατανάλωση λιπαρών τροφών και στη λήψη περιττών θερμίδων που καταλήγουν και στην αύξηση του βάρους.  Πολωνία: Το σπιτικό είναι αλλιώς Οι Πολωνοί ξοδεύουν μόλις το 5 τοις εκατό του οικογενειακού τους προϋπολογισμού στο να τρώνε έξω. Το ποσοστό αυτό είναι πραγματικά μηδαμινό αν αντιληφθεί κανείς πως στις Ηνωμένες Πολιτείες το αντίστοιχο ποσοστό , αγγίζει το 37 τοις εκατό. Αυτό όμως δεν βοηθάει τους Πολωνούς, να εξοικονομήσουν μόνο χρήμα, αλλά και κιλά.  Τρώγοντας σπίτι, μαγειρεύουν πιο υγιεινά και καταναλώνουν σαφώς λιγότερες ποσότητες απ όσο θα κατανάλωναν τρώγοντας έξω. Επίσης έχει αποδειχθεί από έρευνες πως οι άνθρωποι που προτιμούν ή  υποχρεώνονται να τρώνε έξω, επιλέγουν πιο βαριά και ανθυγιεινά φαγητά. Γερμανία: “Φράου” και  στο πρωινό Σε ποσοστό 75 τοις εκατό , οι Γερμανοί δεν παραλείπουν ποτέ μα ποτέ το πρωινό τους. Το οποίο μάλιστα  θεωρείται και ιεροτελεστία. Με γερμανική πειθαρχία θα καθίσουν στο τραπέζι και θα φάνε τα δημητριακά τους, τα φρούτα τους, τα γιαούρτια τους και τα μέλια τους, τονώνοντας τον οργανισμό τους και γεμίζοντας το στομάχι τους για αρκετές ώρες μετά. Η επιστήμη της διατροφής επιμένει πως το καλό και σωστό πρωινό είναι από τα πιο βασικά γεύματα και δεν πρέπει να παραλείπεται. Και αυτό οι Γερμανοί φαίνεται πως το γνωρίζουν καλά. Ολλανδία: Ζωή ποδήλατο Η χώρα της τουλίπας αλλά και του ποδήλατου. Εκεί οι δρόμοι και τα φανάρια είναι προσαρμοσμένα περισσότερο στις ανάγκες των ποδηλατών και όχι τόσο τον οδηγών. Κατά μέσο όρο , ένας Ολλανδός θα κάνει πετάλι για 541 μίλια, που σημαίνει πως θα κάψει και τις αντίστοιχες θερμίδες. Αν και η κουζίνα τους είναι αρκετά βαριά και λιπαρή, ίσως και λόγω κρύου, οι ίδιοι σαν λαός, θεωρούνται  λεπτοί  και καλοδιατηρημένοι  ακριβώς γιατί έχουν  κάνει τη ζωή τους … ποδήλατο! Γαλλία: Και στη Βιλα Ρίμπα ακόμα τρίβουν Από την εποχή του Διαφωτισμού, όπου φιλόσοφοι, σοφοί και διαφωτιστές συναντιόντουσαν και αντάλλαζαν ιδέες και απόψεις μεταξύ τύρου και αχλαδιού , το γεύμα , έχει αποκτήσει για τους Γάλλους τη μορφή ιεροτελεστίας. Από τις λίγες Ευρωπαϊκές χώρες που τηρούν την οικογενειακή συγκέντρωση γύρω από το τραπέζι καθημερινά, αργά το απόγευμα για το βασικό γεύμα και από τους ελάχιστους επίσης που θα περάσουν από το ορεκτικό στο τυρί, και το γλυκό, ακόμα και αν το γεύμα δεν  είναι επίσημο. Αυτό , εκτός του ότι δένει ακόμα περισσότερο τους οικογενειακούς δεσμούς για τους Γάλλους, τους κάνει να τρώνε “τόσο όσο” για δύο λόγους. Πρώτον επειδή τα πιάτα είναι πολλά , οι μερίδες είναι μικρές και δεύτερον, ενώ για μας ισχύει το  «όταν τρώνε δεν μιλάνε» με αποτέλεσμα το στόμα να είναι μονίμως μπουκωμένο με φαγητό, για τους Γάλλους η συζήτηση είναι απαραίτητο συνοδευτικό του δείπνου. Γι αυτό και τρώνε λιγότερο και σαφώς πιο αργά. Ιαπωνία: Πεινάς; Κοιμήσου Στη χώρα του ανατέλλοντος Ηλίου, η σιέστα είναι απαραίτητη. Και αυτό βοηθάει και στη διατήρηση του σωστού βάρους, σε συνδυασμό με τη σωστή και στεγνή διατροφή που ακολουθούν οι Ιάπωνες φίλοι μας. Η στέρηση από ύπνο παχαίνει και αυτό γιατί δεν παράγεται η απαραίτητη ποσότητα λεπτίνης που χρειάζεται ο οργανισμός. Η λεπτίνη είναι η ορμόνη που ρυθμίζει το βάρος του σώματος μας και διαχειρίζεται τις καύσεις λίπους,  το αν δηλαδή οι ποσότητες του λίπους που καταναλώνονται  θα αποθηκευθούν ή θα χρησιμοποιηθούν άμεσα για την παραγωγή ενέργειας. Σεβόμενοι οι Ιάπωνες, τον κανόνα της σιέστας, προτού πέσουν με τα μούτρα στο φαγητό, όταν νιώσουν πείνα, πρώτα σιγουρεύονται πως δεν νυστάζουν και πως έχουν κοιμηθεί!

MORE FROM THEΔΙΑΤΡΟΦΗ

MORE To BELIEVE