FITNESS & SPORTS : 12 Nov 2017

Τι δίαιτα να κάνω;

Να μία ερώτηση που μου στέλνουν συχνά κορίτσια και γυναίκες όλων των ηλικιών, και που όταν  τη διαβάζω στεναχωριέμαι. Όπως επίσης στεναχωριέμαι, όταν ξέρω μέσα μου, πως τα κορίτσια και οι γυναίκες αυτές, όταν θα διαβάσουν στο γνωστό περιοδικό ή ακόμα και στην τριτοκλασσάτη φυλλάδα την δίαιτα εξρπές που έκανε η τάδε και η δείνα πετυχαίνοντας να  χάσει  15 κιλά σε  δύο εβδομάδες, θα σπεύσει να την κάνει.
Είναι απλά τραγικό.
Θυμώνω πολύ και με τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, (μέρος των οποίων αποτελώ επαγγελματικά και εγώ) που διαμορφώνουν πρότυπα, γεννούν προσδοκίες , και επιβάλουν μέσω της εικόνας , ΤΗΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΜΕΝΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ , διαστάσεις, κιλά και τρόπους για το «ποθητό αποτέλεσμα», αλλά θυμώνω και με τις γυναίκες που θα βάλουν τον εαυτό τους σε μία επίπονη διαδικασία, τόσο σωματική όσο και ψυχολογική για να προσπαθήσουν να κάνουν τον εαυτό τους κάτι που δεν είναι και δεν μπορεί να γίνει.
Δεν υπάρχουν δίαιτες.
Όλα αυτά τα τρικ, τα κόλπα , οι δίαιτες εξπρές που βοήθησαν την διάσημη ηθοποιό να χάσει τα κιλά της εγκυμοσύνης, ή να αδυνατίσει για να μπει στην τουαλέτα των Όσκαρ, είναι απλά παραμύθια.
Δεν υπάρχουν ροφήματα, χάπια, χυμοί, λαχανόσουπες , χημικές αντιδράσεις και δράσεις που να οδηγούν σε ασφαλή, μόνιμη και πετυχημένη απώλεια βάρους.
Δεν υπάρχει τρόπος να βελτιώσεις τα κιλά και την εικόνα σου, χωρίς να ιδρώσεις , χωρίς να προσπαθήσεις και χωρίς να κάνεις υπομονή.
Αν δεν έχεις γεννηθεί Ζιζέλ, Ιρίνα, Σίντι , Λίντα , δεν πρόκειται να γίνεις έτσι, χωρίς να κοπιάσεις. Το πιθανότερο είναι να μην γίνεις έτσι, ούτε αν κοπιάσεις.
Έχεις γεννηθεί όμως Μαρία, Χρύσα, Ελένη, Κική, Κατερίνα, Φρόσω, Ευαγγελία, Μάνια, και είμαι σίγουρη πως μπορείς να γίνεις η καλύτερη εκδοχή του εαυτού σου.
Και αυτό θα το κάνεις μέσα από έναν ουσιαστικό τρόπο ζωής. Μέσα από μία καλή , ισορροπημένη διατροφή με πολλά συχνά γεύματα, πλήρη, σε όλα τα επίπεδα και όλα τα απαραίτητα συστατικά, και μέσα από την τακτική άσκηση. Υπάρχουν άπειρες μορφές άσκησης για όλα τα γούστα και όλες τις δυνατότητες, αθλήματα και σπορ που μπορούν να σου χαρίσουν ευεξία , χαρά, υγεία, ελευθερία και σίγουρα βελτίωση στο αισθητικό αποτέλεσμα της εικόνας σου.
Το πρώτο βήμα που πρέπει να κάνεις είναι να αποδεχτείς τον εαυτό σου. Όχι απαραίτητα όπως είναι, γιατί αυτό που είναι μπορεί να μην είναι καλό για την υγεία σου,  αλλά  πρέπει να αποδεχτείς το «μέχρι που μπορεί να φτάσει». Και να δουλέψεις γι αυτό. Να το θέλεις γιατί θα σημαίνει υγεία, άνεση , ευκολία, απόλαυση, για σένα και την καθημερινότητα  σου.  Για τη σχέση σου με σένα πρώτα απ όλα και για τη σχέση σου με τους άλλους.
Αμέσως μετά πρέπει να αναλάβεις δράση στο θέμα της διατροφής. Μάθε , ρώτα, διάβασε και ενημερώσου, για το τι κάνει καλό, τι χρειάζεται ο οργανισμός για να είναι υγιής και πάρε αποφάσεις. Άλλαξε συνήθεις, αρχικά περιόρισε από το διατροφολόγιο σου ό,τι είναι βλαβερό, και θα δεις ότι όσο τρέφεσαι σωστά, τόσο θα νιώθεις μέσα σου καθαρός, υγιής, δυνατός, με ενέργεια . Και όσο νιώθεις έτσι, τόσο πιο εύκολο θα σου είναι να μην συμπεριλαμβάνεις στις διατροφικές σου συνήθειες, όλα εκείνα τα λιπαρά, τηγανητά και μη απαραίτητα που σε «βάραιναν» κυριολεκτικά και μεταφορικά στο παρελθόν.
Στο σημείο αυτό πρόσθεσε την άσκηση. Σε όποια της μορφή. Μην πέσεις με τα μούτρα. Δοκίμασε τι σου αρέσει. Πάρε το χρόνο σου. Λίγο κάθε φορά. Και θα δεις. Θα σου αρέσει. Και θα θες και περισσότερο. Όπως θα σου αρέσει η διαφορά στην εικόνα σου, που θα γίνεται εμφανής μέρα με τη μέρα. Και θα είναι δική σου κατάκτηση. Θα είναι το αποτέλεσμα μίας δικής σου προσωπικής προσπάθειας, σε συνεργασία με την υπομονή και το πείσμα σου. Και αυτό να ξέρεις θα κρατήσει. Γιατί θα είναι ειλικρινές, αυθεντικό και «δικό» σου.
Μείνε συντονισμένη εδώ. Αν δεν ξέρεις πως να μπεις σε πρόγραμμα, δεν γνωρίζεις απαντήσεις σε απορίες και θες να αποκτήσεις επιλογές, μέρα με τη μέρα, θα παίρνεις πληροφορίες και οδηγίες για να χαράξεις μόνη τον δικό σου δρόμο.


FITNESS & SPORTS : 12 Nov 2017

Καιρός για …τρέξιμο!

Το καλοκαίρι τελειώνει, το φθινόπωρο έρχεται, σε λίγο κάθε κατεργάρης θα είναι στον μπάγκο του και η διάθεση μας θα μπει και πάλι σε mode καθημερινότητας. Συνήθως τέτοια εποχή μπαίνουν νέοι στόχοι για τον χειμώνα που έρχεται, ξεκινούν προσεγμένα προγράμματα διατροφής για να διορθωθούν οι επιπτώσεις από τις κραιπάλες των διακοπών, και νέα εντατικά προγράμματα άσκησης. Αν με ρωτήσει κανείς, ποιος είναι ο πιο ασφαλής , γρήγορος και σίγουρος τρόπος για να δει κάποιος αλλαγή στο σώμα του θα του απαντούσα με απόλυτη σιγουριά: το τρέξιμο. Είναι πολλοί όμως που όταν ακούν αυτή την απάντηση, ξινίζουν προσωπάκι και ισχυρίζονται πως δεν υπάρχει τίποτε πιο βαρετό από αυτό. Η αλήθεια είναι πως κάτι τέτοιο μπορεί να ισχύει αν αντιμετωπίζεις το τρέξιμο καθαρά ως αγγαρεία. Αν ωστόσο μάθεις κάποια μυστικά του αλλά ακολουθήσεις και κάποιες μικρές συμβουλές, τότε είμαι σίγουρη, πως αξίζει να του δώσεις μία ακόμα ευκαιρία και θα δεις πως αυτή τη φορά θα το αγαπήσεις. Ο επιμένων νικά Η επιμονή είναι το κλειδί στην επιτυχία ενός σωστού προγράμματος για τρέξιμο. Κάνοντας μία καθημερινή προπόνηση από 25 λεπτά και πάνω, βοηθάς τον οργανισμό σου να κάψει ευκολότερα λίπος. Στο λέω και το έχω πρώτα επιβεβαιώσει. Η περίοδος όπου έκανα περίπου 40 χιλιόμετρα την εβδομάδα, ήταν και η περίοδος που είχα τα πιο χαμηλά ποσοστά λίπους στο σώμα μου. Ταυτόχρονα είχα μία συνεχή χαρά, και μία αστείρευτη αισιοδοξία, χάρη στις ενδορφίνες μου, που χτυπούσαν κόκκινο εξαιτίας της προπόνησης. Η αίσθηση που έχει κάποιος όταν έχει ολοκληρώσει την προπόνηση του, είναι σαν να  έχει βιώσει κάτι πάρα πολύ ευχάριστο. Και αυτό στις μέρες μας είναι σημαντικό. Το δύσκολο κομμάτι είναι να πειθαρχήσεις τον εαυτό σου να τρέξει ακόμα και όταν η ψυχολογία σου το μόνο που σε κάνει να βλέπεις, είναι ο καναπές. Για όλα υπάρχει κάποιος λόγος Δώσε ένα λόγο στον εαυτό σου για να τρέχεις κάθε μέρα. Από το ότι θέλεις να δεις πραγματικά το σώμα σου να αλλάζει, μέχρι το ότι αποφάσισες να αφιερώνεις στη φροντίδα σου και στην απομόνωση σου λίγα λεπτά κάθε μέρα. Ο κάθε ένας μπορεί να επιλέξει όποιο λόγο θέλει, το θέμα είναι πως αυτό βοηθάει στο να είσαι συνεπής και να επιστρέφεις  κάθε μέρα σε αυτό που έχεις  ξεκινήσει. Τα ράσα δεν κάνουν τον παπά Το σωστό ντύσιμο όμως κάνει τον δρομέα! Ντύσου σωστά για να κάνεις το τρέξιμο σου απόλαυση. Συνήθως τον χειμώνα ο κόσμος την «πατάει» καθώς ντύνεται βαριά θεωρώντας πως θα κρυώσει με αποτέλεσμα να σκάει, να πρέπει να βγάλει ρούχα και εκεί κάπου αποσυντονίζεται, ξενερώνει και εγκαταλείπει. Στο τρέξιμο πρέπει να ντυνόμαστε σαν να έχει κάπου στους 10 με 12 βαθμούς παραπάνω απ ότι έχει στην πραγματικότητα. Όταν το σώμα θα αρχίσει να ασκείται θα ανεβάσει θερμοκρασία σε λίγα λεπτά. Και αυτό πρέπει να το έχεις προβλέψει.  Βρες τα σημεία σου Στην αρχή καλό είναι να πειραματιστείς και να κρατάς κάποιες σημειώσεις. Δηλαδή, δοκίμασε να τρέξεις σε διάφορες διαδρομές, και κράτα στο μυαλό σου ποιες είναι εκείνες που σε έκαναν να αισθανθείς πιο όμορφα και εκείνες που δεν σε κράτησαν και τόσο σε εγρήγορση. Όταν δεν επιλέγεις τον διάδρομο για το τρέξιμο σου, έχει πολύ μεγάλη σημασία το κατά πόσο βρίσκεις θελκτική τη διαδρομή που ακολουθείς.  Επίσης, γίνε παρατηρητικός με την ψυχολογία σου. Θα υπάρξουν μέρες που θα νιώθεις πιο δυνατός στην προπόνηση και άλλες που θα αισθάνεσαι πως σέρνεσαι. Στις γυναίκες αυτό γίνεται κοντά στις μέρες περιόδου. Κατέγραψε τι είναι αυτό που επηρεάζει την επίδοση του, και αν είναι εξωτερικός παράγοντας που δεν αλλάζει, προσάρμοσε την άσκηση σου σε πιο χαμηλές στροφές, τις ημέρες εκείνες.  Κάνε ότι πρέπει και μετά Το τρέξιμο δεν τελειώνει με τον τερματισμό και την ολοκλήρωση του προγράμματος σου. Είναι πολύ σημαντικό να έχεις προετοιμάσει το σώμα σου για την προπόνηση με τις κατάλληλες διατάσεις, αλλά είναι εξίσου απαραίτητο να κάνεις το ίδιο και μετά. Αφιέρωσε 10 λεπτά μετά το τέλος της άσκησης, ώστε να επαναφέρεις τους μύες σου εκεί που πρέπει, κάνοντας τις σωστές διατάσεις αλλά χρησιμοποιώντας και ένα foam roller για την ανακούφιση του σώματος. Τρέξε έξυπνα Για να μην  βαρεθείς το ίδιο και το ίδιο αλλά και για να είναι το πρόγραμμα σου πιο αποδοτικό, τρέξε έξυπνα. Συνδύασε δύσκολες με πιο εύκολες προπονήσεις και φρόντιζε να αναπροσαρμόζεις το πρόγραμμα σου ανάλογα με τις ανάγκες σου. Σε αυτό θα μπορούσε να σε βοηθήσει και κάποιος ειδικός με τον οποίο θα συζητήσεις τους στόχους σου και θα σε καθοδηγήσει. Μην συγκρίνεις τον εαυτό σου με άλλους Πάντα θα υπάρχει κάποιος πιο έμπειρος, πιο γρήγορος, πιο ανθεκτικός στο τρέξιμο από εσένα. Δεν σε αφορά τι κάνουν οι άλλοι. Γίνε ανταγωνιστικός μόνο με τον εαυτό σου. Χτύπα ένα καφεδάκι πριν πάρεις φόρα Έρευνες έχουν δείξει πως αθλητές που κατανάλωναν ένα καφέ λίγο πριν την προπόνηση τους, είδαν βελτίωση στις επιδόσεις τους. Η καφεΐνη δίνει ώθηση στον οργανισμό αλλά και στον μεταβολισμό με αποτέλεσμα να καις περισσότερο. Οι έρευνες κάνουν λόγο για περίπου 70 με 100 θερμίδες παραπάνω. Πρόσεχε τις κατηφόρες Μην επιταχύνεις ποτέ σε κατηφόρες. Κόψε όσο μπορείς γιατί οι δυνάμεις που δημιουργούνται μπορούν να αποβούν μοιραίες για τα γόνατα σου. Διάλεξε τον σωστό «σύντροφο» Αν δεν σου αρέσει να τρέχεις μόνος, κοίτα ποιος θα πάρεις μαζί σου. Καλό είναι ο συναθλητής σου , να είναι αν όχι εξίσου καλός ίσως και καλύτερος από εσένα για να σε παρασύρει. Σίγουρα πάντως δεν θες κάποιον που γκρινιάζει, που βαριέται ή που ξέρεις πως δεν θα βγάλει την προπόνηση. Κατά τη γνώμη μου, είναι ωραίο να τρέχεις και μόνος, έχοντας τη μουσική της επιλογής σου να σε κάνει να αποκόβεσαι από τον έξω κόσμο, αφιερώνοντας στην ενδοσκόπηση σου και την εσωτερική σου ηρεμία, λίγο χρόνο κάθε μέρα. Το τρέξιμο να ξέρεις, μπορεί να γίνει μία πολύ αποδοτική μορφή διαλογισμού. Και τώρα τρέχα  

MORE FROM THEFitness & Sports

MORE To BELIEVE