Ένα από τα πιο βασικά ερωτήματα ανθρώπων που εξετάζουν το ενδεχόμενο να κόψουν το κρέας, είναι το από που θα πάρουν την πρωτεΐνη τους. Λανθασμένα επικρατεί η αίσθηση πως την πρωτεΐνη την παίρνουμε μόνο από τα ζώα, κάτι που σαφώς και δεν ισχύει. Απόδειξη, η παρακάτω λίστα που αναφέρει αναλυτικά εναλλακτικές πηγές πρωτεΐνης.

Καστανό ρύζι
Εξαιρετική τροφή και πολύ νόστιμο. Κάθε της κούπα ( μαγειρεμένη) περιέχει πέντε γραμμάρια πρωτεΐνης. Είναι μαζί με την κινόα μία από τις πιο βασικές τροφές καθώς εκτός από πρωτεΐνη, περιέχει και αμινοξέα που επίσης βρίσκουμε στο κρέας.

Όσπρια : φακές, ρεβίθια, φασόλια ξερά, φασόλια μαυρομάτικα
Όποιο και αν είναι το γούστο σας, τα όσπρια όχι μόνο παρέχουν μία τεράστια γκάμα ώστε να μην πλήττετε, είναι και πολύ ωφέλιμα στον οργανισμό καθώς αποτελούν από την  πλέον αποδοτική πηγή πρωτεΐνης. Κατά μέσο όρο, όλα όσα αναφέραμε περιέχουν από 15 έως 19  γραμμάρια πρωτεΐνης σε κάθε μαγειρεμένη κούπα, ποσότητα εξαιρετικά σημαντική. Καλό είναι ωστόσο τα όσπρια να τα συνδυάζετε πάντα είτε με ρύζι, είτε με λεύκωμα ( τυρί) , είτε με δημητριακά, προκειμένου να γίνει ακόμα πιο αποτελεσματική η απορρόφηση των θρεπτικών τους συστατικών.

 Κινόα
Έχει γίνει πολύ γνωστή τελευταία, σχεδόν της μόδας. Είναι όμως από τις μόδες εκείνες που ευτυχώς κάνουν καλό,  καθώς  ένα φλιτζάνι κινόα μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 24 γραμμάρια πρωτεΐνης, μετατρέποντας τη «βασίλισσα των δημητριακών» σε μία σπουδαία πηγή αντικατάστασης της ζωικής πρωτεΐνης.

Σπαράγγια
Επίσης πολύ καλή ιδέα, καθώς ένα «ματσάκι» σπαράγγια περιέχει περί τα 4- 5 γραμμάρια πρωτεΐνης. Είναι πολύ νόστιμα ως γεύμα αλλά και ως συνοδευτικό, με μόνο μειονέκτημα το ότι μετά την κατανάλωση τους , μυρίζουν τα ούρα.

Αμύγδαλα
Στα 30 γρ αμύγδαλα δεν είναι άσχημα 6 γραμμάρια πρωτεΐνης. Παράλληλα όλα τα ξηροκάρπια αποτελούν καλή λύση για ένα εύκολο και γρήγορο σνακ, απλά μην το παρακάνετε γιατί έχουν θερμίδες. Καλό είναι να συνδυάζετε τους ξηρούς καρπούς με ένα φρούτο.

Βρώμη
Βοηθάει στη σταθεροποίηση των επιπέδων της γλυκόζης στο αίμα, είναι θρεπτική, μπορεί να αποτελέσει βάση για πολλές συνταγές, αντικαθιστά σε πολλές περιπτώσεις το αλεύρι, και είναι και καλή πηγή πρωτεΐνης. Μία κούπα, έχει 7 γραμμάρια! Μπορείς να την απολαύσεις όλες τις ώρες της ημέρας, με ατελείωτους συνδυασμούς και τρόπους.

Μπρόκολο Κουνουπίδι
Δύο σταυρανθή λαχανικά, τα οποία άλλοι τα μισούν και άλλοι τα λατρεύουν. Το διατροφικό τους προφίλ ωστόσο είναι εξαίρετο με τρομερές αντιοξειδωτικές και αντικαρκινικές ιδιότητες , απαραίτητα για την υγεία του δέρματος, των νυχιών και των μαλλιών, και με την πρωτεΐνη να αγγίζει τα 7 γραμμάρια σε κάθε μερίδα.

 


Αυτό που με ρωτάει πολύς κόσμος, όταν ανοίγουμε κουβέντα γύρω από τη διατροφή , είναι το αν μου κοστίζει περισσότερο το ότι επιλέγω βιολογικά προϊόντα. Η αλήθεια είναι πως μπορεί κάποιος να βρει πιο οικονομικά τρόφιμα αν αυτά είναι συμβατικής καλλιέργειας, αλλά ουσιαστικά εκείνο που εξοικονομείς στην καθημερινότητα σου, ενδεχομένως να κληθείς να το πληρώσεις αργότερα λόγω των επιπτώσεων που θα έχουν στον οργανισμό σου  όλες αυτές οι χημικές ουσίες που καταναλώνουμε παρέα με τα ραντισμένα μας φρούτα και λαχανικά . Διεθνούς  κύρους έρευνες έχουν κρούσει ουκ ολίγες φορές τον κώδωνα του κινδύνου για το πόσο επικίνδυνες και ένοχες μπορεί να είναι κάποιες τροφές για τον οργανισμό μας καθώς , αυτές λόγο αυξημένης τοξικότητας μπορούν να προκαλέσουν καρκίνο, εγκεφαλοπάθειες μέχρι και αναστολή της σωματικής και πνευματικής ανάπτυξης των παιδιών. Ας δούμε ποιες είναι αυτές οι τροφές  σε μία λίστα που δημοσίευσε το  Environmental Working Group  Μήλα Διφαινυλαμίνη ή αλλιώς (DPA). Αυτή η ουσία είναι η ουσία που βρέθηκε στο 80 τοις εκατό των μήλων που εξετάστηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή . Μία ουσία που εμποδίζει τη φλούδα των μήλων να μαυρίζουν . Η ΕΕ απαγόρευσε τη χρήση της από τον φόβο ότι σε συνδυασμό με το άζωτο θα μπορούσε να αποβεί εξαιρετικά καρκινογόνα. Έχει αποδειχθεί πως δεν συμμορφώθηκαν όλοι με την απαγόρευση.  Κάλε, μαρούλια, πράσινα λαχανικά Αν και σε μικρές ποσότητες, βρέθηκαν και σε αυτά τα φυλλώδη λαχανικά, επικίνδυνες ουσίες. Το κάλε μάλιστα η στα ελληνικά αποκαλούμενη “λαχανίδα” τελευταία έχει κερδίσει πολύ τις εντυπώσεις σε σχέση με άλλες παλαιότερες πρασινάδες, και λόγω της τραχείας υφής της, συγκρατεί μεγαλύτερες ποσότητες χημικών κατά το ράντισμα Φράουλες Όσο νόστιμες είναι τόσο επικίνδυνες επίσης. Νομίζω είναι μάταιο να αναφερθούμε σε χημικούς όρους. Αρκεί κανείς να συγκρίνει μία φράουλα συμβατικής καλλιέργειας με μία φράουλα βιολογική για να καταλάβει τις διαφορές στην εμφάνιση καταλαβαίνοντας γιατί το αγαπημένο σε μικρούς και μεγάλους φρούτο , έχει κατηγορηθεί για καρκίνο, αναπτυξιακά προβλήματα και δυσλειτουργία ορμονών. Με μία λέξη , για την καλλιέργεια τους, χρησιμοποιούνται ως επί των πλείστων “ καπνογόνα” Αγγούρια Τομάτες Μαζί με την αγγουροτοματοσαλάτα σας, καταναλώνεται και ποσότητες παρασιτοκτόνων και μυκητοκτόνων  που πλην των γνωστών , βλέπε καρκίνους κλπ κλπ κατηγορούνται και για προβλήματα στο νευρικό σύστημα. Σταφύλι Κάθε ρόγα έχει σταγόνες από 15! χημικές ουσίες με χειρότερη εξ αυτών το Χλωρπυριφός. Εξαιρετικά επικίνδυνη ουσία που προκαλεί και προβλήματα στην υγεία των αγροτών. Βήχας , ζαλάδες, κεφαλαλγίες , δύσπνοια, ναυτίες μερικά μόνο από τα συμπτώματα έκθεσης σε αυτή την καρκινογόνο ουσία.    

MORE FROM THEΔΙΑΤΡΟΦΗ

MORE To BELIEVE