Και όμως υπάρχουν άνθρωποι που αν τους ρωτήσεις δεν τρώνε ποτέ πρωινό. Και αναρωτιέμαι: «Μα πως γίνεται αυτό;»
Το πρωινό είναι από τα πλέον βασικά γεύματα και υπάρχουν χώρες όπως η Ιαπωνία, αλλά και γενικότερα οι χώρες της Σκανδιναβίας που  το θεωρούν ως το κυρίως γεύμα τους, και οι λόγοι είναι προφανείς.

Το πρωινό φέρνει κοντά την οικογένεια
Αν εμείς σαν λαός δεν έχουμε στη φιλοσοφία μας να γευματίζουμε ( ειδικά το πρωί) όλοι μαζί, έχει αποδειχθεί πως το να παίρνει όλη η οικογένεια  στο τραπέζι πρωινό, συσφίγγει τις σχέσεις ανάμεσα στα μέλη της. Ο χρόνος του πρωινού θεωρείται ποιοτικός και πολύ ωφέλιμος για να νιώσουν κυρίως τα παιδιά ή τα ζευγάρια, πως δίνει ο ένας χρόνο στον άλλον.

Το πρωινό σε κάνει ευτυχισμένο
Και όμως, το φαγητό γενικά καλύπτει ένα μεγάλο κομμάτι και της συναισθηματικής μας πείνας, πέρα από της σωματικής. Ένα καλό πρωινό μπορεί να μας φτιάξει τη διάθεση και να μας κάνει χαρούμενους και έτοιμους να αντιμετωπίσουμε τη μέρα μας.

Το πρωινό κάνει καλό στην υγεία
Ένα σωστό πρωινό, αλλά όταν λέμε σωστό εννοούμε σωστό και όχι σαν εκείνο που τρώμε εμείς οι Έλληνες κάθε φορά που βρισκόμαστε σε διακοπές και αδειάζουμε το μπουφέ του ξενοδοχείου,  μπορεί να μειώσει τα επίπεδα της χοληστερόλης στο αίμα, να μειώσει τις πιθανότητες για υπογλυκαιμία , υπόταση ή διαβήτη.

Το πρωινό βελτιώνει τις επιδόσεις μας στην άσκηση
Όταν μέσα από ένα καλό πρωινό γεύμα έχεις πάρει όλα τα απαραίτητα συστατικά τότε θα δεις το σώμα σου να πετυχαίνει θαύματα στο γυμναστήριο , ειδικά αν ασκηθείς το πρωί.

Το πρωινό αντιμετωπίζει την συναισθηματική υπερφαγία
Αν γευματίσεις σωστά το πρωί, με καθαρές και ωφέλιμες τροφές θα χορτάσεις και θα αποφύγεις τις υπερβολές στα υπόλοιπα γεύματα με πρώτο το μεσημεριανό, ενώ θα νιώθεις πιο «γεμάτος» ώστε να παραπέσεις σε τσιμπολογήματα από βαρεμάρα ή συναισθηματική ανάγκη.

 Το πρωινό ενεργοποιεί τον μεταβολισμό
Καθώς λειτουργεί σαν καύσιμο, όταν τροφοδοτείς με ένα γερό πρωινό τον οργανισμό σου, αυτός είναι έτοιμος και ενεργοποιημένος για να κάνει καύσεις, τόσο σε θερμίδες όσο και σε λιπαρά.

Το πρωινό βοηθά στην πνευματική υγεία
Δεν είναι τυχαίοι που οι παλαιοί επιμένουν πως όταν έχεις να δώσεις σημαντικές εξετάσεις καλό είναι να έχεις φάει πρώτα ένα καλό πρωινό! Και αυτό γιατί το πρωινό έχει τη δυνατότητα να βελτιώνει τη μνήμη, να βοηθά στη συγκέντρωση και να ενεργοποιεί και άλλες εγκεφαλικές λειτουργίες συνδεδεμένες με τις νοητικές ικανότητες μας.

Το πρωινό βοηθάει στην απώλεια βάρους
Εδώ μιλούν και πάλι οι έρευνες αποδεικνύοντας πως το 50% όσων δεν παίρνουν πρωινό έχουν την τάση να …παίρνουν ευκολότερα βάρος!

 


Ο μεταβολισμός είναι κάτι που λίγο πολύ όλοι έχουν ακουστά και δεν είναι τίποτε άλλο από το αποτέλεσμα όλων των χημικών διεργασιών που κάνει ο οργανισμός μας. Αυτό σημαίνει πως όσο ζούμε ο μεταβολισμός μας θα δουλεύει, άλλοτε σε πιο υψηλά και άλλοτε σε πιο χαμηλά επίπεδα. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν διορθώνεται όταν «καθίσει» Εκείνο που δεν γνωρίζουν πολλοί είναι πως ο μεταβολισμός έχει πολλούς λόγους για τους οποίους μπορεί να χάσει το δρόμο του. Πέραν από τους παθολογικούς, όπως διαβήτης, ανεπάρκεια κάποιου ζωτικού οργάνου, ψυχολογικά αίτια, ανωμαλίες στην αυξομείωση του γλυκαιμικού δείκτη και άλλα πολλά υπάρχουν και κάποιοι άλλοι λόγοι, που μπορούν να μπλοκάρουν τον μεταβολισμό μας. Και εδώ έχουμε ευθύνη καθώς πολλές φορές, νομίζοντας πως κάνουμε το σωστό για τον οργανισμό μας, άθελα μας του βάζουμε εμπόδια. Και να κάποιο από τις μπανανόφλουδες που πατάμε. Δίαιτες ευρείας κατανάλωσης Η γειτόνισσα έχασε δέκα κιλά και εντυπωσιάστηκες. Τη ρώτησες τι δίαιτα έκανες. Άνοιξε ένα ινστιτούτο ομορφιάς που υπόσχεται να σε αδυνατίσει και γίνεται της μόδας. Ένας τρελός κόβει τον υδατάνθρακα και πείθει παγκόσμια τους ημιμαθείς πως έτσι αδυνατίζεις. Και εσύ ακολουθείς χωρίς να καταλάβεις πως η βιομηχανία του αδυνατίσματος θα σκαρφιστεί το οτιδήποτε ώστε να σε κάνει να δοκιμάσεις τα πάντα, σαφώς πληρώνοντας. Δεν φαντάζεσαι τι τζίροι γίνονται γύρω από το αδυνάτισμα. Λίγοι είναι εκείνοι που θα σε κάνουν να καταλάβεις πως για να είσαι υγιής και στα σωστά κιλά πρέπει να αντιμετωπίζεις τη διατροφή ως φιλοσοφία και τρόπο ζωής και όχι ως δίαιτα. Οι δίαιτες κουράζουν τον οργανισμό, πολλές φορές τον βάζουν σε σοκ ( δίαιτες που κόβουν μαχαίρι υδατάνθρακα ή ζάχαρη, ή λιπαρά). Ρίχνουν τον μεταβολισμό, κοροϊδεύουν εσένα και δεν έχουν στόχο παρά στην πρόσκαιρη απώλεια βάρους που δεν είναι απαραίτητα λίπος, ( που είναι και το ζητούμενο) αλλά  μπορεί να αφορά σε μυϊκή μάζα ή υγρά. Ενυδάτωση μόνο με νερό Σε καμία περίπτωση δεν λέμε πως το νερό δεν κάνει καλό! Όλοι ξέρουμε και φανταζόμαστε αν δεν ξέρουμε, πως η ενυδάτωση του οργανισμού είναι απαραίτητη. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως θα γίνεται με μόνο μέσο το νερό. Για τον μύθο «8 ποτήρια νερό τη μέρα» έχουμε ξαναμιλήσει. Τα νεφρά πολλές φορές κουράζονται από την υπερενυδάτωση, ενώ σκέτο το νερό δεν είναι σε θέση να μας προσφέρει και άλλα απαραίτητα για τον οργανισμό, όμως βιταμίνες, που ωστόσο μπορούμε να πάρουμε αν μέσα στο νερό μας βάλουμε λίγο στυμμένο λεμόνι, λάιμ, ή οτιδήποτε άλλο μπορεί να μας προσφέρει όλα όσα χρειαζόμαστε. Αποχή από το αλάτι Το αλάτι είναι απαραίτητο για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού. Όχι σε υπερβολές αλλά είναι απαραίτητο. Και όταν ο οργανισμός δεν έχει το απαραίτητο αλάτι, τότε τα προβλήματα μπορεί να είναι αρκετά. Υπόταση, προβλήματα όρασης, κόπωση και άλλα πολλά μπορεί  να είναι μερικά από τα συμπτώματα. Όταν σε ένα πρόγραμμα διατροφής σου λένε « μείωσε» το αλάτι, δεν εννοούν «κόψε» το αλάτι. Εννοούν « απέφυγε το αλάτι που βρίσκεις σε επεξεργασμένες τροφές» και «πρόσεχε μην κάνεις λύσσα το φαγητό του βάζοντας σε κάθε μπουκιά και αλάτι». Επειδή έχω πρόβλημα με τα επίπεδα άλατος στον οργανισμό μου, πίστεψε με δεν θέλεις να σου λείπει το αλάτι. Λίγο, ο οργανισμός το χρειάζεται. Όταν υπάρχει σοβαρός λόγος  που επιβάλει αποχή, όπως υψηλή πίεση ή θεραπεία με κορτιζόνη, ο γιατρός θα δώσει τις κατάλληλες οδηγίες για το τι πρέπει κανείς να κάνει. Ωμά λαχανικά Πρόσεξε όμως! Όχι λαχανικά ! Αλλά ΩΜΑ λαχανικά και αυτά σε υπερβολή. Τα λαχανικά είναι ό,τι καλύτερο μπορεί να βάλει κανείς στη διατροφή του. Έχουν τα πάντα, από βιταμίνες μέχρι ίνες, χαμηλά λιπαρά, λίγες θερμίδες. Τα ωμά λαχανικά όμως έχουν και αρκετή ποσότητα κυτταρίνης, κάτι που μπορεί να προκαλέσει προβλήματα πέψης και όχι  μόνο που με τη σειρά τους, αυτά τα προβλήματα μπορούν να βάλουν εμπόδια στον μεταβολισμό.  Καλό λοιπόν θα ήταν είτε να προσέχετε τις ποσότητες ωμών λαχανικών που καταναλώνετε, ή να μαγειρεύετε ελαφρά, στον ατμό τα λαχανικά σας. Αερόβια άσκηση σε υπερβολή Νομίζουν μερικοί πως αν λιώσουν στο περπάτημα ή κάνουν ατελείωτες ώρες ελλειπτικό ή χάσουν την αίσθηση του χρόνου πάνω στον διάδρομο, πως θα αδυνατίσουν κιόλας. Σίγουρα η αερόβια άσκηση βοηθάει στην καύση λίπους και στην απώλεια θερμίδων, αυτό όμως δεν σημαίνει πως πρέπει να χάσουμε το μέτρο. Για να έχουμε τα καλύτερα αποτελέσματα που αυτό σημαίνει καύση λίπους, θα πρέπει να συνδυάζουμε την αερόβια άσκηση ( με μέτρο) με την μυική ενδυνάμωση. Γιατί το χτίσιμο των μυών, πέρα του ότι καίει θερμίδες, καίει και λίπος. Μία καλή λύση επίσης είναι η διαλειμματική προπόνηση  που βασίζεται στην εναλλαγή των καρδιακών παλμών και ανεβάζει τον μεταβολισμό στα ύψη. Μία σωστή διαλειμματική προπόνηση για μισή ώρα έχει καλύτερα αποτελέσματα από το να ξεχαστείτε στον διάδρομο για περισσότερο από μία ώρα. Οι πολλές ίνες βλάπτουν Οι ίνες κατά γενική ομολογία είναι απαραίτητες. Όταν όμως δεν γνωρίζουμε το μέτρο , μπορούν να αποτρέψουν την απορρόφηση άλλων απαραίτητων συστατικών που περικλείουν οι τροφές, ενώ τα βακτήρια που περιέχουν είναι πιθανό να προκαλέσουν θέματα στο έντερο ή το στομάχι. Προσοχή και στη ζωική  πρωτεΐνη Υπάρχει ένας μύθος που θέλει την ζωική πρωτεΐνη, ως το πιο αποτελεσματικό μέσο για να χάσει κανείς βάρος, λίπος, κλπ. Το ψέμα βρίσκεται στη λέξη « ζωική». Η πρωτεΐνη είναι το κλειδί και αυτή δεν βρίσκεται μόνο στα κοτόπουλα ή στο μοσχάρι που τρώνε συνήθως όλοι όσοι  θέλουν να «στεγνώσουν». Υπάρχει και σε άλλες τροφές, αλλά και σε συνδυασμούς. Η ζωική πρωτεΐνη θέλει προσοχή ειδικά στις μέρες μας καθώς  τα ζώα είναι γεμάτα στις  τοξίνες με αποτέλεσμα αυτές να μεταφέρονται μέσω της τροφής και στον οργανισμό μας. Και στην προκειμένη δεν είναι μόνο ο μεταβολισμός που πλήττεται.

MORE FROM THEΔΙΑΤΡΟΦΗ

MORE To BELIEVE