Έχει συνδεθεί κυρίως με το junk food ως ζευγάρι της κέτσαπ. Περιχύνεται  σπάταλα σε « ύποπτα» φαγητά όπως οι τηγανητές πατάτες και τα μπέργκερ, αλλά αν αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος για να καταναλώσει κάποιος τη μουστάρδα, χαλάλι.
Αν ωστόσο κάποιος γνώριζε, ποσά πολλά και καλά προσφέρει αυτό το υπέροχο παχύρρευστο κίτρινο υγρό, με την απλή, ήπια πικάντικη ή καυτερή γεύση, τότε θα επεδίωκε να καταναλώνει τη μουστάρδα σε κάθε ευκαιρία.
Άσθμα , καρκίνος εντέρου, χοληστερόλη, δυσπεψία και δερματικές ασθένειες, είναι μόνο λίγες από τις περιπτώσεις όπου η κατανάλωση της μουστάρδας μπορεί να έχει οφέλη. Οι σπόροι από τα συγκεκριμένα φυτά της οικογένειας των Σταυρανθών, ή των Βρασσικιδών που αποτελούν τη βάση της μουστάρδας, δεν βοηθούν μόνο στην βελτίωση της γεύσης του φαγητού, αλλά έχουν και θεραπευτικές ιδιότητες.
Ανάμεσα σε άλλα, οι εν λόγω σπόροι, είναι πλούσιοι σε σελήνιο και μαγνήσιο , στοιχεία απαραίτητα για τον οργανισμό καθώς έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που περιορίζουν τα συμπτώματα του άσθματος, ενώ προφυλάσσουν από το κρυολόγημα και τη συμφόρηση στο στήθος. Το σελήνιο επίσης είναι ο νούμερο ένα σύμμαχος  για την προστασία των ινών που συνθέτουν τους μύες αλλά και  για την θεραπεία των λοιμώξεων HPV, καθώς  έρευνες έχουν δείξει πως οι σπόροι μουστάρδας μπορούν να περιορίσουν την ανάπτυξη των θηλωμάτων αλλά και των καρκινικών κυττάρων που οδηγούν στον σχηματισμό καρκινικών όγκων.
Η μουστάρδα τα βάζει και με άλλους τύπους καρκίνου όπως ο καρκίνος του γαστρεντερικού, ενώ έχει αποδειχθεί πως ανακουφίζει από ρευματικούς και αρθριτικούς πόνους χάρη στις θερμαντικές ιδιότητες που αναπτύσσουν οι σπόροι της. Στην περίπτωση αυτή, η κατανάλωση της μουστάρδας δεν γίνεται μόνο μέσω του φαγητού, αλλά και με άμεση εφαρμογή της πάστας των σπόρων  της στο σώμα, που μπορεί να λειτουργήσουν  και σαν θερμαντική αλοιφή.
Πέρα από το μαγνήσιο και το σελήνιο,  η μουστάρδα έχει και πολλές βιταμίνες αλλά και μέταλλα , με αρκετά υψηλά τα επίπεδα στη νιασίνη και τη βιταμίνη Β3, που βοηθούν στη μείωση της χοληστερίνης και προστατεύει τις αρτηρίες από αθηροσκλήρωση και το σώμα από την υπέρταση.
Από την πληθώρα των βιταμινών που διακρίνουν τη μουστάρδα ευνοημένα βγαίνουν και τα μαλλιά καθώς η υψηλή ποσότητα του β- καροτένιου που καταλήγει να μετατρέπεται  σε βιταμίνη Α κατά την παραγωγή φυσικών ελαίων από το σώμα, και κυρίως στο τριχωτό της κεφαλής, χαρίζει όλα  εκείνα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για την υγιή ανάπτυξη τους.
Μπορεί η γεύση της σε κάποιους να μην αρέσει, αλλά αν οι ίδιοι που την απορρίπτουν γευστικά αντιμετωπίζουν πρόβλημα δυσκοιλιότητας, καλό θα ήταν να αρχίσουν να σκέφτονται την κατανάλωση μουστάρδας έστω και σαν φάρμακο.
Οι φυτικές ίνες που διακρίνουν τους σπόρους από το σινάπι , και άλλων ομοειδών σπόρων, είναι το κλειδί στα προβλήματα της «δύσκολης τουαλέτας», ενώ βοηθούν  και στην παραγωγή σάλιου που οδηγεί στην ευκολότερη πέψη. Τέλος το θείο που περιέχεται πλούσιο στη μουστάρδα της δίνει αντι-μυκητιακές και αντί-βακτηριακές ιδιότητες που δρουν προστατευτικά αλλά και θεραπευτικά στις περισσότερες από τις παθήσεις του δέρματος.
Το καλό με τη μουστάρδα είναι πως μπορεί να καταναλωθεί σκέτη, σε όσων τα γευστικά γούστα ανταποκρίνεται θετικά, αλλά και σε συνδυασμό με λάδι, ξίδι, γιαούρτι, για όσους δεν την επιλέγουν αλλά θέλουν να την καταναλώνουν «καμουφλαρισμένη» ανάμεσα σε άλλες γεύσεις που δεν τους ενοχλούν.
Παρακάτω σας προτείνω ένα ντιπ , για σαλάτες, κρύα ζυμαρικά ή και επάλειψη σε ψωμί ( σε περίπτωση που δεν θέλετε να μη φάτε «στεγνό» το τοστ ή το σάντουιτς σας):
Μουστάρδα
-Λάδι
-Ξίδι, μηλόξυδο ή μπαλσάμικο (κανονικό ή σιρόπι). Αν δεν τρώτε ξίδι, μπορείτε κάλλιστα να βάλετε στη θέση του λεμόνι.
– Γιαούρτι
-Αλάτι, πιπέρι

Επιλέξετε εσείς ανάλογα με τα γούστα σας, ποιό υλικό θα υπερισχύσει , παίξτε με τους συνδυασμούς και απολαύστε ένα δροσερό ντιπ για πολλές χρήσεις.

 


Μπορεί να σου ακούγεται περίεργο, αλλά δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από τις φέτες λεμόνι, στο κομοδίνο σου, όταν πρόκειται για τον νυχτερινό σου ύπνο. Και οι λόγοι είναι αυτοί: Στρες και άγχος Σίγουρα δεν είμαι η μόνη που πριν αποκοιμηθεί αντί για προβατάκια μετράει λογαριασμούς ή ...κλείνει από τους άλλους «λογαριασμούς» μέσα της. Οι δαίμονες αυτοί ωστόσο μας κρατάνε ξύπνιους και στην τσίτα. Εδώ έρχεται η μυρωδιά του λεμονιού που κάνει θαύματα. Μελέτες έχουν δείξει πως η μυρωδιά των εσπεριδοειδών και δη του λεμονιού, ηρεμεί, χαλαρώνει και ξεκουράζει τον εγκέφαλο. Συγκέντρωση Η μυρωδιά του λεμονιού βοηθάει και στη συγκέντρωση. Θα αναρωτηθείτε τι να την κάνετε τη συγκέντρωση πριν τον ύπνο; Για όλους εκείνους που πάσχουν από αϋπνίες η συγκέντρωση όχι μόνο χρειάζεται αλλά απαιτείται κιόλας , και το λεμόνι , το φρέσκο κομμένο λεμόνι, κάνει τη δουλειά. Προβλήματα αναπνοής Το κομμένο λεμόνι, θα βοηθήσει όσους έχουν προβλήματα αναπνοής στον ύπνο, να χαλαρώσουν το διάφραγμα τους και να αναπνεύσουν καλύτερα και πιο καθαρά.  Τέλος στα έντομα Γιατί να βάλεις σιτρονέλα που θα έχει μέσα και στοιχειώδη χημικά και να μην κόψεις απλά ένα λεμονάκι μυρωδάτο στη μέση; Το λεμόνι είναι βασικός παράγων στα εντομοαπωθητικά πόσο μάλλον το φρέσκο! Αν βάλετε και μερικά κεφαλάκια γαρίφαλο στη σάρκα του λεμονιού το αποτέλεσμα θα είναι ακόμα πιο δυνατό. Πρωινή ενέργεια Είσαι και συ τύπος που δε μπορεί να σηκωθεί εύκολα από το κρεβάτι και αισθάνεται κουρασμένος χωρίς ενέργεια; Τότε είσαι επίσης αυτός που θα χρειαστεί τις φέτες λεμονιού περισσότερο από τον καθένα, στο κομοδίνο του. Η μυρωδιά του λεμονιού θα σου δώσει ενέργεια και όρεξη για να ξεκινήσεις τη μέρα σου. Πίεση Και όμως η μυρωδιά του λεμονιού είναι δυνατό να ρίξει την πίεση! Αν λοιπόν αντιμετωπίζεται θέμα με την πίεση σας, πριν πέσετε για ύπνο, μην ξεχάσετε να βάλετε στο κομοδίνο, εκτός από το ξυπνητήρι σας, και το φρεσκοκομμένο λεμόνι σας.  

MORE FROM THEΔΙΑΤΡΟΦΗ

MORE To BELIEVE