Η κατάθλιψη είναι η νόσος των ημερών. Μία μάστιγα που πραγματικά αφορά σε πολύ κόσμο και επειδή ακριβώς είναι ψυχική νόσος, δεν έχουμε τη  άμεση και έγκυρη διάγνωση όπως γίνεται σε διάφορες άλλες παθολογίες του σώματος.
Κατά καιρούς όλοι περνάμε διαστήματα θλίψης, απογοήτευσης και στεναχώριας που συνοδεύονται από χαρακτηριστικά όμοια με αυτά της κατάθλιψης χωρίς ωστόσο να σημαίνει πως πάσχουμε από κατάθλιψη.
Η κλινική κατάθλιψη είναι κάτι πολύ πιο σοβαρό που χρήζει ιατρικής διάγνωσης, παρακολούθησης και θεραπείας. Πέρα όμως από την επαγγελματική στήριξη που χρειάζεται ο ασθενής με κατάθλιψη, το οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον οφείλει να παίξει και εκείνο το δικό του ρόλο στην μάχη κατά της ασθένειας. Αν λοιπόν έχετε στο περιβάλλον σας κάποιον που πάσχει από κατάθλιψη, ή πιστεύετε πως μπορεί να αντιμετωπίζει πρόβλημα, να τι πρέπει να κάνετε:

Βρείτε βοήθεια
Το πιο δύσκολο πράγμα για κάποιον που πάσχει από κατάθλιψη, είναι το να καταλάβει πως έχει πρόβλημα. Συζητήστε το διακριτικά με το πρόσωπο που ενδεχομένως έχει θέμα, και προτείνετε του να επισκεφθεί έναν ειδικό. Κάντε μια έρευνα και συγκεντρώστε τα ονόματα επαγγελματιών που πιστεύετε πως θα μπορούσαν να βοηθήσουν και παροτρύνετε το φίλο ή τον συγγενή σας να κάνει μία πρώτη επίσκεψη. Ενημερωθείτε για τη διαδικασία της συνεδρίας με ψυχολόγο και κάντε μια λίστα με πιθανές ερωτήσεις που θα μπορούσε να συζητήσει ο ενδιαφερόμενος με τον θεραπευτή.

Ενημερωθείτε
Πρέπει να ενημερωθείτε και εσείς για το τι ακριβώς είναι η κατάθλιψη, ώστε να μπορέσετε να βοηθήσετε πιο αποτελεσματικά τον άνθρωπο σας. Εξηγείστε του ότι πρόκειται για μία αρρώστια όπως είναι ο διαβήτης ή το άσθμα, μόνο που πλήττει την ψυχή, και πως με την κατάλληλη θεραπεία θα μπορέσει να βγει από το σκοτάδι.

Μην ταυτίζεστε με την ασθένεια
Το ότι και εσείς έχετε περάσει δύσκολα στη ζωή σας, δεν σημαίνει πως είχατε κατάθλιψη. Αν δεν έχετε προσωπική εμπειρία από την ασθένεια, μην συγκρίνετε τις δικές σας περιόδους θλίψης και στεναχώριας με την περίπτωση του φίλου ή του συγγενή σας. Θα νιώθει πως μειώνετε το πρόβλημα του και πως δεν τον καταλαβαίνετε.

Παλέψτε με τα κλισέ
Πολύς κόσμος που πάσχει από κατάθλιψη, αρνείται να μιλήσει από φόβο ,ντροπή και ενοχές, επειδή οι ψυχικές ασθένειες συνοδεύονται ακόμα και στις μέρες μας από ταμπού και κοινωνικά κλισέ. Μιλήστε ανοιχτά για την κατάθλιψη όσο και όπως μπορείτε πολεμώντας την καχυποψία και τα ταμπού μίας κοινωνίας που σε μεγάλο ποσοστό νοσεί από αυτό που καταδικάζει.

Συνεχίστε να συμπαραστέκεστε
Η κατάθλιψη μπορεί να παρουσιάσει δείγματα βελτίωσης από τις πρώτες κιόλας συνεδρίες με επαγγελματία. Η βελτίωση αυτή μπορεί να είναι ακόμα πιο εμφανής αν υπάρχει και φαρμακευτική αγωγή. Αυτό δεν σημαίνει όμως πως ο ασθενής έχει γλιτώσει μία για πάντα από τον εφιάλτη. Η πιθανότητα υποτροπής είναι μεγάλη γι αυτό δεν πρέπει ούτε ο ασθενής αλλά ούτε και το περιβάλλον του να επαναπαυτεί. Συνεχίστε να ενδιαφέρεστε για το άτομο που σας απασχολεί και κάντε αισθητή την παρουσία σας κάθε ώρα και στιγμή.


Είναι τόσο νόστιμο, τόσο θρεπτικό και τόσο υγιεινό. Σε χορταίνει, σε γλυκαίνει και προπάντων δεν παχαίνει. Μία συνταγή που πρέπει οπωσδήποτε να δοκιμάσεις, είτε προσέχεις τη διατροφή σου, είτε για κάποιο λόγο σου έχουν περιορίσει τα συμβατικά γλυκά, είτε θες να δίνεις στα παιδιά σου ένα νόστιμο σνακ χωρίς ζάχαρη. Υλικά 250 γρ πίτουρο βρώμης ( αν δεν βρείτε μπορείτε να περάσετε από το μπλέντερ τις νιφάδες βρώμης έως ότου γίνουν σαν αλεύρι) 6-7 μπανάνες ( όσο πιο ώριμες είναι τόσο πιο νόστιμο θα γίνει το κέικ) 1/5 φλιτζάνι αμυγδαλόγαλα ή γάλα καρύδας 1/3 φλιτζάνι μέλι ή σιρόπι αγάβης 1 κ.σ  κοφτή μπέικιν πάουντερ 1 κ.σ κοφτή μαγειρική σόδα 1 κ.σ ξίδι Λίγο αλάτι Λίγη κανέλα Λίγο λάδι (προαιρετικά , και όποιο λάδι της επιλογής σας. Με ελαιόλαδο ίσως βγει λίγο «βαρύ». Του ταιριάζει πολύ και το λάδι καρύδας.) *Προαιρετικά μπορείτε να προσθέσετε και λίγη ποσότητα αλεσμένους ξηρούς καρπούς της αρεσκείας σας. Ταιριάζει όμορφα με καρύδια. Εκτέλεση: Μέσα σε ένα μεγάλο μπολ βάζετε το πίτουρο βρώμης και τις μπανάνες αφού τις έχετε πρώτα  πολτοποιήσει. Είναι σημαντικό το μείγμα μπανάνας να μην έχει μέσα κομματάκια. Στη συνέχεια προσθέστε  ένα προς ένα τα υλικά και ανακατεύετε πολύ καλά, έως ότου το μείγμα γίνει απαλό και ενιαίο. Τοποθετείτε σε μία φόρμα σιλικόνης το μείγμα και το βάζετε σε προθερμασμένο φούρνο να ψηθεί στους 180 βαθμούς . Το κέικ είναι έτοιμο μόλις δοκιμάζοντας με ένα μαχαίρι το εσωτερικό του, αυτό δεν αφήνει υγρασία στο μαχαίρι. Αφού σβήσετε το φούρνο, αφήστε το κέικ  να «ξεκουραστεί»  για δέκα λεπτά ακόμα, με ανοικτή πόρτα. Αν δεν έχετε πρόβλημα με τη ζάχαρη μπορείτε να πασπαλίσετε το κέικ από πάνω με ζάχαρη άχνη, διαφορετικά είναι πολύ νόστιμο και σκέτο. Το απολαμβάνετε όποια ώρα της ημέρας, ενώ αν το κόψετε σε κομμάτια μπορείτε να το συντηρήσετε και στην κατάψυξη για αρκετό διάστημα. Αν όχι, καταναλώστε το το αργότερο σε 3 μέρες.

MORE FROM THEPsychology

MORE To BELIEVE