Και όμως, διανύουμε την εποχή όπου κείμενα που αποκαλύπτουν τρόπους και μυστικά για καλό ύπνο κάνουν θραύση!
Ο λόγος είναι απλός. Ο κόσμος έχει χάσει τον ύπνο του. Οι γρήγοροι ρυθμοί, η ανασφάλεια, η οικονομική κρίση, η αβεβαιότητα, οι πολλές υποχρεώσεις και το άγχος, βάζουν εμπόδια σε πολλούς από εμάς, ακόμα και όταν έρθει η ώρα να πέσουμε στο κρεβάτι. Η κατάθλιψη επίσης που είναι ευρεία στις μέρες μας, μπορεί να μας στερήσει τον καλό ύπνο. Υπάρχουν ωστόσο τρόποι για να διεκδικήσουμε και πάλι τις ώρες ξεκούρασης και ηρεμίας που μας αξίζουν.

8 ώρες την ημέρα τον γιατρό τον κάνουν πέρα
Ο σωστός ύπνος είναι αυτός του 8άωρου. Ο οργανισμός μας τόσο χρειάζεται για να ξεκουραστεί και να φορτίσει μπαταρίες. Λιγότερος  ύπνος σημαίνει λιγότερη ξεκούραση και αυτό έχει επιπτώσεις. Όπως επίσης και περισσότερος ύπνος σημαίνει λήθαργος που θα μπορούσε να αποτελεί και δείγμα ψυχικών νόσων. Το 8άωρο αυτό δε, καλό θα ήταν να εκτείνεται από τις 23:00 μέχρι τις 09:00, με ιδανικό το ταίριασμα 00:00 με 08:00 για να μπορέσει και οργανικά να αναστηλωθούμε με την σωστή ανάπλαση δέρματος και μυών.

Τα τσιγάρα, τα ποτά και τα ξενύχτια έχουν κλείσει τα καλύτερα τα σπίτια
Οτιδήποτε σε “τσιτώνει” καλό είναι να μειώνεται αισθητά τις ώρες πριν το κρεβάτι.  Όσο και αν νομίζεις πως ένα τσιγάρο ή ένα ποτό, θα σε χαλαρώσει, το πιθανότερο είναι να σε εμποδίσει να αποκοιμηθείς καθώς η νικοτίνη αλλά και το αλκοόλ αποσυντονίζουν στο σύνολο τις φυσικές λειτουργίες του οργανισμού.

Απαλή μουσική : εγγύηση
Αν λοιπόν θέλεις να προετοιμαστείς  σωστά για τον ύπνο σου, λίγη χαλαρή μουσική, απαλή και του γούστου σου, μπορεί να ενεργοποιήσει όλες εκείνες τις απαραίτητες εγκεφαλικές λειτουργίες χαλάρωσης  που μας βοηθούν να αποκοιμηθούμε σαν  πουλάκια. Μπορεί να σου φανεί περίεργο, ή να μην ακούς καθόλου αντίστοιχη μουσική, αλλά δοκίμασε μία έστω φορά να ακούσεις ενώ είσαι έτοιμος για ύπνο, μουσική διαλογισμού. Πάω στοίχημα ότι θα σου αρέσει.

“Γιόγκαρε” το
Το άρθρο αυτό στοχεύει κυρίως σε ανθρώπους με προβλήματα στον ύπνο, και προκειμένου να τα αντιμετωπίσουν ίσως χρειαστεί να δοκιμάσουν και γιόγκα.
Είναι όμως η μόνη άσκηση που βάζει ψυχή και  σώμα σε μία διαδικασία χαλάρωσης και μάλιστα μέσω των αναπνοών που αποδεικνύονται το κλειδί για έναν καλό ύπνο.  Άλλες μορφές άσκησης, σαφώς και συνιστώνται αλλά καλό θα ήταν να περιορίζονται μόνο μέχρι τις απογευματινές ώρες για όσους δυσκολεύονται να κοιμηθούν. Ο λόγος είναι η αύξηση των ενδορφινών , που ουσιαστικά “ντοπάρουν” τη διάθεση μας, μας δίνουν ενέργεια και αίσθηση χαράς, κάτι που ενδεχομένως μας κρατήσει ξύπνιους για ώρες.

Οργανώσου
Πολλές φορές αυτό που μας εμποδίζει να κοιμηθούμε είναι οι ακατάστατες σκέψεις που έχουμε σχετικά με τις υποχρεώσεις μας. Μία λίστα με όλα όσα έχουμε να κάνουμε τις επόμενες μέρες, με σειρά προτεραιότητας, πιθανότατα να βάλει μία τάξη στο μυαλό μας και να συνειδητοποιήσουμε πως τελικά το χάος που νομίζουμε πως μας διακατέχει, είναι διαχειρίσιμο, έστω και με δυσκολίες.


Και όμως υπάρχουν άνθρωποι που αν τους ρωτήσεις δεν τρώνε ποτέ πρωινό. Και αναρωτιέμαι: «Μα πως γίνεται αυτό;» Το πρωινό είναι από τα πλέον βασικά γεύματα και υπάρχουν χώρες όπως η Ιαπωνία, αλλά και γενικότερα οι χώρες της Σκανδιναβίας που  το θεωρούν ως το κυρίως γεύμα τους, και οι λόγοι είναι προφανείς. Το πρωινό φέρνει κοντά την οικογένεια Αν εμείς σαν λαός δεν έχουμε στη φιλοσοφία μας να γευματίζουμε ( ειδικά το πρωί) όλοι μαζί, έχει αποδειχθεί πως το να παίρνει όλη η οικογένεια  στο τραπέζι πρωινό, συσφίγγει τις σχέσεις ανάμεσα στα μέλη της. Ο χρόνος του πρωινού θεωρείται ποιοτικός και πολύ ωφέλιμος για να νιώσουν κυρίως τα παιδιά ή τα ζευγάρια, πως δίνει ο ένας χρόνο στον άλλον. Το πρωινό σε κάνει ευτυχισμένο Και όμως, το φαγητό γενικά καλύπτει ένα μεγάλο κομμάτι και της συναισθηματικής μας πείνας, πέρα από της σωματικής. Ένα καλό πρωινό μπορεί να μας φτιάξει τη διάθεση και να μας κάνει χαρούμενους και έτοιμους να αντιμετωπίσουμε τη μέρα μας. Το πρωινό κάνει καλό στην υγεία Ένα σωστό πρωινό, αλλά όταν λέμε σωστό εννοούμε σωστό και όχι σαν εκείνο που τρώμε εμείς οι Έλληνες κάθε φορά που βρισκόμαστε σε διακοπές και αδειάζουμε το μπουφέ του ξενοδοχείου,  μπορεί να μειώσει τα επίπεδα της χοληστερόλης στο αίμα, να μειώσει τις πιθανότητες για υπογλυκαιμία , υπόταση ή διαβήτη. Το πρωινό βελτιώνει τις επιδόσεις μας στην άσκηση Όταν μέσα από ένα καλό πρωινό γεύμα έχεις πάρει όλα τα απαραίτητα συστατικά τότε θα δεις το σώμα σου να πετυχαίνει θαύματα στο γυμναστήριο , ειδικά αν ασκηθείς το πρωί. Το πρωινό αντιμετωπίζει την συναισθηματική υπερφαγία Αν γευματίσεις σωστά το πρωί, με καθαρές και ωφέλιμες τροφές θα χορτάσεις και θα αποφύγεις τις υπερβολές στα υπόλοιπα γεύματα με πρώτο το μεσημεριανό, ενώ θα νιώθεις πιο «γεμάτος» ώστε να παραπέσεις σε τσιμπολογήματα από βαρεμάρα ή συναισθηματική ανάγκη.  Το πρωινό ενεργοποιεί τον μεταβολισμό Καθώς λειτουργεί σαν καύσιμο, όταν τροφοδοτείς με ένα γερό πρωινό τον οργανισμό σου, αυτός είναι έτοιμος και ενεργοποιημένος για να κάνει καύσεις, τόσο σε θερμίδες όσο και σε λιπαρά. Το πρωινό βοηθά στην πνευματική υγεία Δεν είναι τυχαίοι που οι παλαιοί επιμένουν πως όταν έχεις να δώσεις σημαντικές εξετάσεις καλό είναι να έχεις φάει πρώτα ένα καλό πρωινό! Και αυτό γιατί το πρωινό έχει τη δυνατότητα να βελτιώνει τη μνήμη, να βοηθά στη συγκέντρωση και να ενεργοποιεί και άλλες εγκεφαλικές λειτουργίες συνδεδεμένες με τις νοητικές ικανότητες μας. Το πρωινό βοηθάει στην απώλεια βάρους Εδώ μιλούν και πάλι οι έρευνες αποδεικνύοντας πως το 50% όσων δεν παίρνουν πρωινό έχουν την τάση να …παίρνουν ευκολότερα βάρος!  

MORE FROM THEPsychology

MORE To BELIEVE